Bekijk volle/desktop versie : hey mensen ff jullie aandacht



Pagina's : [1] 2

07-03-2005, 22:24
hey mensen ik heb een vraagje ik wil graag rechten gaan studeren en INSALLAH advocaat worden maar ik zit met een probleempje want ik heb gehoord dat je als advocaat geen hoofddoek mag dragen in de rechtszaal omdat je neutraal moet blijven maar ik wil later graag hoofddoek dragen. en nu wil ik julie vragen of je tijdens je werk je hoofdoek af mag doen en buiten je werk weer op doet of is dit tegen de regels van de koran?? en moet ik proberen om een andere baan te gaan zoeken???? ik hoop dat jullie antwoord op mijn vragen hebben beslama

07-03-2005, 23:02


selamun aleykum

ik vind het heel mooi van jou dat je advocaat wilt worden... en ja jehebt gelijk is moeilijk in z'n geval..
maar zo'n twee jaar terug is er een turkse vrouw advocaat geworden die ook een hoofddoek draagt heb je ervan gehoord?
als ik jou een advies zou geven je moet ervoor strijden en je hoofddoek nooi afdoen!!
dat is tegen de koran ja.... wat je zal constand bij je werk zijn en dan zal je dus constand je hoofddoek af moeten doen en dat is niet de bedoeling subhanallah...
als jij laat zien dat jij een goed advocaat kan worden en je wordt het insallah dan moet ej ervoor strijden je hoofddoek te houden insallah...

en als je het heel graag wilt om advocaat te worden moet je niet van baan veranderen maar als je ziet dat echt niet kan en je moet je hoofddoek echt afdoen dan zou ik toch nog wat anders doen want oegtie wat is belangrijker je baan of je waarde...
voordat je een stap neemt moet zulke dingen met elkaar vergelijken je waarde je baan
deze wereld hiernamaals oegtie denk goed na alles doe je een keer ..dus je hoofddoek laten zitten insallah ....

insallah heb ik je kunnen helpen
moge allah swt m evergeven als ik wat verkeerds heb gezegt amin

oegtie veel succes
aleykum selam

07-03-2005, 23:23
mooi gezegd ecitah, verder.

realmocrogirl, je mag enkel je hoofddoek uittrekken voor je werk indien je niemand anders hebt die je een inkomen kan bezorgen, dus bv een man of een zoon, etc...
natuurlijk wil je daliel, en da zullen ze wel hier posten

08-03-2005, 15:11
Geen gehoorzaamheid aan een schepsel, wat leid tot het ongehoorzamen van de Schepper!

08-03-2005, 17:32



Citaat door iMa_MosliMa:
Nee Youcef, je mag nooit je hoofddoek afdoen. Tenzij je werk verricht, waardoor de hoofddoek gevaarlijk kan zijn voor jezelf. En dan nog moet je ervoor zorgen dat geen man je ziet en dergelijke. Allahoe 3lim, maar kijkt uit met dingen die je zegt, soms is het beter om te zwijgen.
Oegtie, draag je hoofddoek, wees er trots op en doe hem insha Allah nooit af!
Ik spreek echt niet uit m'n eigen mening ofzo want ik was zelf verrast toen ik het hoorde. Het is zo dat een vrouw is toegestaan om te werken zonder hoofddoek als dat haar enige manier is om aan inkomen te geraken, dus wss telt da niet in dit geval maar ik sprak over het algemeen.

08-03-2005, 17:56

Citaat door youcef:
Ik spreek echt niet uit m'n eigen mening ofzo want ik was zelf verrast toen ik het hoorde. Het is zo dat een vrouw is toegestaan om te werken zonder hoofddoek als dat haar enige manier is om aan inkomen te geraken, dus wss telt da niet in dit geval maar ik sprak over het algemeen.
ik zou zeggen, kom met bewijzen...

08-03-2005, 17:58

Citaat door AbouMoussa:
ik zou zeggen, kom met bewijzen...
ik vrees dat ik met een geleerde zou komen die jij wss negeert.

08-03-2005, 18:14
ewa plaats em maar, dan zien we wel...

08-03-2005, 18:21
Dat wat Yousef zegt heb ik ook gehoord.
Hoe kan een alleenstaande moeder anders overleven?
Ik heb ook geen daliel maar heb het wel op tv gehoord van een moeftie die dit antwoord gaf aan een gescheiden vrouw of weduwe (weet het niet meer) met kinderen.
En Allah weet het beste!

08-03-2005, 18:26
Assalaamoe aleykoem,

Meid, misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar je zei dat je later een hoofddoek wilt gaan dragen?
Waarom niet nu meid? Wie zegt dat je morgen leeft, of het volgende minuut of het volgende seconde?
Insha Allah denk je hierover na en ga je hem dragen,

Wa aleykoemoe salaam

09-03-2005, 18:53
sallaam alaykoum mensen hartelijk bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik maar een andere richting op ga en iets ga studeren waar ze niets tegen een hoofddoek hebben beslama

09-03-2005, 21:22

Citaat door REALMOCROGIRL:
sallaam alaykoum mensen hartelijk bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik maar een andere richting op ga en iets ga studeren waar ze niets tegen een hoofddoek hebben beslama
Veel succes meid!

09-03-2005, 21:26


Assalaam ou 3leikoum wa rahmatuhallahi wa barakatuh

Ik zou je ten eerste aanraden om dat advocaat gedoe uit je hoofd te zetten. Wat moet ene moslima in de rechtzaal?? De rechten en wetten van de koefar volgen die in tegenstrijd zijn met de shariah?? Wa Allahoe a3lem.

De hijab is een verplichting voor de vrouw, zet je Dien op nr 1 en zoek insha Allah een ander baantje, iets islamitisch...zonder mannen en waar je je islamitische kleding kan behouden je salaat kan verrichten en iets wat halal is..ghair inshallah.

09-03-2005, 21:53
SubhanAllah hoe komen jullie er nou bij dat je je hijab mag afnemen als je geen man hebt of niet voor je kinderen kan zorgen. Waar is het vertrouwen in Allah swt gebleven??

Hij is degene die ons onderhoud, die ons voorziet van voedsel etc, hij is De Gever, De Voorziener, De Onderhouder!

20-03-2005, 16:09
hey mensen bedankt voor jullie reacties ik mis alleen nog de bewijzen
dus plaats de bewijzen als jullie ze hebben dan ben ik helemaal overtuigd beslama

Pagina's : [1] 2