Bekijk volle/desktop versie : Jihadist wil 'zwarte vlag van islam' boven Buckingham



04-07-2014, 16:28
Een Britse jihadist in Syrië wil pas terugkeren naar Engeland als de ,,zwarte vlag van de islam boven Buckingham Palace wappert''.

De man die zich Abu Osama noemt heeft dat aan de BBC laten weten. Hij zegt in Syrië te vechten voor de radicale groep al-Nusra Front.

,,Als ik terugkom, dan zal dat zijn als de islamitische staat Groot-Brittannië verovert en ik de zwarte vlag van de islam boven Downing Street, Buckingham Palace, Tower Bridge en de Big Ben kom hijsen'', zegt de jihadstrijder.

Hij noemt Groot-Brittannië ,,puur kwaad''. Zijn familie daar heeft volgens hem begrip voor zijn keuze om naar Syrië te gaan. De Britse veiligheidsdiensten schatten dat 500 Britten naar Syrië zijn vertrokken om te vechten.

Nederlandse jihadisten
Ook Nederlandse jihadisten lieten vrijdag van zich horen. De Facebookpagina van de omstreden islamwebsite De Ware Religie plaatste vrijdag een link naar de video op YouTube. Daarin roepen twee van de strijders Nederland op jongeren die naar Syrië willen niet tegen te houden.

Volgens hen worden de jongeren in Turkije tegengehouden en teruggestuurd. Ze krijgen dan te horen dat Nederland hun naam heeft doorgegeven en dat ze terug moeten keren naar ons land. Volgens de jihadisten willen de Nederlandse jongeren graag hun paspoort inleveren voor de strijd.

http://www.gelderlander.nl/algemeen/buitenland/jihadist-wil-zwarte-vlag-van-islam-boven-buckingham-1.4435266

04-07-2014, 16:40


Je moest eens weten wat ik allemaal wil...

04-07-2014, 16:52
Best wel grappig die naieve grootheidswaanzin.