Bekijk volle/desktop versie : 'Geen schoolboeken maar tablets voor kinderen'



Pagina's : [1] 2

03-07-2014, 19:46
Scholieren hoeven straks niet meer met een zware tas vol schoolboeken te zeulen.



Binnen vijf jaar hebben de meeste brugklassers alleen nog een tablet bij zich. Dat is veel sneller dan verwacht, zeggen grote uitgevers van schoolboeken donderdag in het AD. "Er is sprake van een flinke versnelling in de markt doordat er beter en goedkoper wifi op scholen beschikbaar is. En de apparaten, de tablets, zijn nu ook geschikt", zegt Mark van Hussen van uitgeverij Malmberg in de krant.

Van Hussen juicht de komst van tablets toe. Zeker omdat dat allerlei nieuwe digitale lesmethoden oplevert. "Digitaal onderwijs was te veel boeken achter glas. Nu kunnen we nadenken wanneer we tekst vervangen door audiofragmenten of beeld. Dat zijn heel nieuwe didactische concepten. Je kunt opnieuw uitvinden hoe je het best een vreemde taal leert."


Educatieve uitgeverijen als Malmberg en Wolters-Noordhoff hebben inmiddels al hun boeken digitaal beschikbaar.

03-07-2014, 22:00


Als zo'n tablet dan kapot is/valt, dan kun je als ouders weer een paar honderd euro aftikken voor nog zo'n geintje. Een boek, ook al is een document gescheurd, kan gewoon mee.

03-07-2014, 22:12

Citaat door Karim_Manouar:
Als zo'n tablet dan kapot is/valt, dan kun je als ouders weer een paar honderd euro aftikken voor nog zo'n geintje. Een boek, ook al is een document gescheurd, kan gewoon mee.
Precies. Of als de internetverbinding voor een langere tijd plat ligt. Dan kunnen leerlingen niet verder? Als ze vergeten zijn dat ding op te laden? Als de batterij kapot gaat? Boeken zeul je wel mee maar daar kun je meer op rekenen dan een tablet. Ik merk dat ik schriftelijk steeds slechter schrijf omdat ik auto correctie gewend ben en vaak niet eens meer weet hoe iets gespeld moet worden. Ik kan zonder calculator niet meer rekenen en weet in de bieb niet hoe ik iets zonder computer moet opzoeken. Ik vind dit echt geen vooruitgang.

03-07-2014, 22:15
Nog even en de kinderen kunnen thuis blijven en vanuit daar digitaal les krijgen .


Sent from my iPhone using Tapatalk

03-07-2014, 22:49


De schrijf vaardigheid zal veel achteruitgaan. Ben bang dat men over 20 jaar niet meer weet waar de pen voor dient.

03-07-2014, 22:52
Uit onderzoek is gebleken dat als je ietsxeen paar keeropschrijft, blijft het meer 'plakken' in je geheugen

03-07-2014, 23:45
Ik vind het maar niks
Niet iedereen kan een tablet betalen

03-07-2014, 23:51
Zulke innovaties stimuleren gemakzucht en bereiden de hersenen bijna alleen maar voor op technologie, niet op menselijke kracht. Klinkt een beetje dramatisch, maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Ik vind het maar niks.

04-07-2014, 13:03
Heel slecht plan

ten eerste niet iedereen kan het betalen. En als het kapot valt?. ben je alles kwijt en kunnen je ouders meteen een nieuwe betalen. bovendien is de tablet op veel plekken nog onhandig. als internet er uit legt kan de hele les niet meer door gaan. bovendien kan het niet gezond zijn om de hele dag achter een scherm te zitten.

kortom slecht plan. heeft echt veel nadelen veel meer nadelen dan voordelen.
ik zal maar dit plannetje terug draaien. en dan heb ik het nog niet over de gevolgen die het zal hebben voor de schrijf vaardigheid

04-07-2014, 13:06

Citaat door youngstar:
Heel slecht plan

ten eerste niet iedereen kan het betalen. En als het kapot valt?. ben je alles kwijt en kunnen je ouders meteen een nieuwe betalen. bovendien is de tablet op veel plekken nog onhandig. als internet er uit legt kan de hele les niet meer door gaan. bovendien kan het niet gezond zijn om de hele dag achter een scherm te zitten.

kortom slecht plan. heeft echt veel nadelen veel meer nadelen dan voordelen.
ik zal maar dit plannetje terug draaien. en dan heb ik het nog niet over de gevolgen die het zal hebben voor de schrijf vaardigheid
Ik neem aan dat boeken worden gedownload en dat er nadien geen internet meer nodig is om de boeken weer te raadplegen?
Al ben je het kwijt, je kan een nieuwe halen, verzekering betaalt, en weer de boeken downloaden Beschermhoesje om het tablet biedt wonderen.
Ik vind dit ideaal. Vooral voor de brugpiepers. Die moeten die loodzware tassen meezeulen

04-07-2014, 13:09

Citaat door YSME:
Ik neem aan dat boeken worden gedownload en dat er nadien geen internet meer nodig is om de boeken weer te raadplegen?
Al ben je het kwijt, je kan een nieuwe halen, verzekering betaalt, en weer de boeken downloaden Beschermhoesje om het tablet biedt wonderen.
Ik vind dit ideaal. Vooral voor de brugpiepers. Die moeten die loodzware tassen meezeulen
En het schrijven dan??

04-07-2014, 13:09

Citaat door m0slimatje_1:
En het schrijven dan??
Hoe bedoel je?

04-07-2014, 13:11



Citaat door YSME:
Hoe bedoel je?
Ze zullen ook hun opdrachten daarop maken. Dan schrijven ze niet meer

04-07-2014, 13:13

Citaat door m0slimatje_1:
Ze zullen ook hun opdrachten daarop maken. Dan schrijven ze niet meer
Ik neem aan dat er nog toetsen oid gemaakt zullen worden Ik denkn iet dat dat op de tablet gaat gebeuren
Handig toch om aantekeningen enzovoorts op een tablet te maken. Voorkomt RSI en andere nare lichamelijke klachten.

04-07-2014, 13:16

Citaat door YSME:
Ik neem aan dat er nog toetsen oid gemaakt zullen worden Ik denkn iet dat dat op de tablet gaat gebeuren
Handig toch om aantekeningen enzovoorts op een tablet te maken. Voorkomt RSI en andere nare lichamelijke klachten.
schrijven is leuk het is een uitkomst voor menden die lelijk schrijven net als ik.

Pagina's : [1] 2