Bekijk volle/desktop versie : Zusters van Islam



03-07-2014, 12:15

Salaam Zusters van Islam,

Allereerst bismillah

Het is tijd om een voorbeeld aan te nemen van onze heilige maand Ramadan.
We horen ons respectvol te gedragen tegenover onze broeders en zusters. Ook al zijn er een aantal die ontwetend zijn over het geloof. Heb je alsnog niet het recht om diegene onrespectvol te behandelen omdat de persoon zelf kennis heeft opgedaan. Corrigeer deze persoon correct en wees beleefd. Want wij zijn allemaal mensen en maken fouten en kunnen zo vastberaden bij iets blijven terwijl het niet correct kan zijn.

Het valt me op dat moslims onder elkaar snel discusseren. Elkaar in de rede vallen en met allerei argumenten komen. Ik wist op een gegeven moment niet meer wat ik moest lezen.

Elke moslim wilt zijn kennis opdoen en door haat en discussies gaat niemand wat leren.
Benader onze moslims daarom ook zorgvuldig en met respect rabbie galikoem.
Ik ben hier om niemand te oordelen maar ik vraag alleen jullie beleefdheid tegenover elkaar zodat wij met z'n alle mooie kennis kunnen opdoen deze Ramadan want ik ben hier ook om te leren.

Ghair In chaa Allah


03-07-2014, 12:24


Graag vraag ik jullie zusters om het volgende:

Ik zou het graag over fabeltjes willen hebben.
Vaak krijg je te horen dat bijvoorbeeld iets toegestaan is in de Islam terwijl je weer van een ander hoort dat dat absoluut niet het geval is.

Ik zal een voorbeeld nemen. De pil
Mogen wij moslimvrouwen de pil gebruiken.
Want de vrouwen van tegenwoordig kunnen kiezen om zwanger te worden. Dat kon vroeger niet.
Is de pil in het Islam toegestaan?

03-07-2014, 12:25
Assalaamu 'alaykoem, je hebt helemaal gelijk sis!

04-07-2014, 01:06

Citaat door siham_srk:

Salaam Zusters van Islam,

Allereerst bismillah

Het is tijd om een voorbeeld aan te nemen van onze heilige maand Ramadan.
We horen ons respectvol te gedragen tegenover onze broeders en zusters. Ook al zijn er een aantal die ontwetend zijn over het geloof. Heb je alsnog niet het recht om diegene onrespectvol te behandelen omdat de persoon zelf kennis heeft opgedaan. Corrigeer deze persoon correct en wees beleefd. Want wij zijn allemaal mensen en maken fouten en kunnen zo vastberaden bij iets blijven terwijl het niet correct kan zijn.

Het valt me op dat moslims onder elkaar snel discusseren. Elkaar in de rede vallen en met allerei argumenten komen. Ik wist op een gegeven moment niet meer wat ik moest lezen.

Elke moslim wilt zijn kennis opdoen en door haat en discussies gaat niemand wat leren.
Benader onze moslims daarom ook zorgvuldig en met respect rabbie galikoem.
Ik ben hier om niemand te oordelen maar ik vraag alleen jullie beleefdheid tegenover elkaar zodat wij met z'n alle mooie kennis kunnen opdoen deze Ramadan want ik ben hier ook om te leren.

Ghair In chaa Allah

Helemaal mee eens. Ghajr in shaa Allah. Moge Allah ons vergeven voor hetgeen we (on)bewust gezegd hebben, waardoor we een ander pijn hebben gedaan. Allahoema amien.