Bekijk volle/desktop versie : Man in Marokko wil Allah, Alwatan, Almalik van muren halen bij bezoek koning



Pagina's : [1] 2 3

02-07-2014, 14:30
De bekende Marokkaanse leus Allah, Alwatan, Almalik is door heel Marokko te vinden. Het is wat Marokko maakt en daar kan je beter van af blijven.





Een man in Sale waagde toch een poging om de tekst te verwijderen en te veranderen in een religieuze tekst. Dit viel samen met het bezoek van koning Mohammed VI in de stad. De man van ongeveer veertig jaar werd gearresteerd. De autoriteiten in Sale nemen het zeer serieus en doen onderzoek. Zo wil men weten of hij alleen handelde of het een poging van een 'radicale groep' was.


Bezoek
Op 30 juni bezocht de koning de stad. In de vroege uurtjes verschenen op de muren van een aantal scholen religieuze labels als 'Er is maar een God'. Mohammed VI zou tijdens zijn bezoek langs de scholen rijden. Agenten hadden de leuzen al gauw in de smiezen en gingen op zoek naar verdachten. Toen ontdekten ze de veertiger op heterdaad. Hij was bezig Allah, Alwatan, Almalik te verwijderen van een deur om daar 'Er is maar een God' voor in de plaats te zetten.


Het onderzoek is nog in volle gang. Het bezoek van Mohammed VI verliep overigens zonder incidenten. Hij was in de stad om het initiatief 'Ramadan 1435' te lanceren. De Mohammed VI Solidariteitstichting helpt arme burgers tijdens deze heilige maand. Ook legde hij de eerste steen voor de bouw van een opleiding- en integratiecentrum voor jongeren uit kansarme omgevingen.

02-07-2014, 14:42


Je zou maar opgepakt worden omdat je laa ilaha illa allah op een muur schrijft in een 'islamitisch' land.

02-07-2014, 14:48
Ik weet het delcine , het moet niet gekker worden


02-07-2014, 16:11
Eigenlijk is "Allahu akbar" genoeg. Geen mens is het waard om zijn/haar eigen naam naast de naam van Allah te staan, behalve de zegel der profeten Mohammed .

02-07-2014, 16:14


Maar al Malik is ook een Naam van Allah he, al Watin weet ik niet maar Allah heeft meerdere Namen en Eigenschappen. Dus ik snap niet zo goed wat je bedoelt met naam naast Allah Zijn Naam te zetten?

misschien lees ik het verkeerd.

@nordin_broeder

02-07-2014, 16:24
Wat betekent alwatan eigelijk


02-07-2014, 16:28
Monarch,alwatan betekent het volk als ik het goed heb,dat weet ik ook niet zo zeker


02-07-2014, 16:35

Citaat:
Wat betekent alwatan eigelijk
dat betekent: Het vaderland
Allah, al Watan, al Malik:God, het vaderland, de koning.

Ik vind gewoon dat ze deze man per direct moeten vrij laten. Het is toch te gek voor woorden om de koning boven Allah te verheven. Ik snap dat er ook regels zijn in een land maar kom op als islamitische land moet de koning zich diep schamen echt heel diep!!


02-07-2014, 16:36
Al watan betekent land en is zeker geen naam van Allah Sobhanahu wa ta3ala haha.


02-07-2014, 16:37
Alwatan betekent vadersland of natie

en het volk is sha3b

02-07-2014, 16:50
Het moet zijn: Allah , al watan, a cha3b.

Corrupt land

02-07-2014, 17:15
Dit staat volgens mij alleen in Marokko,wat denk die malloot, dat hij god is.

02-07-2014, 18:38


La hawla wa la quattan illah billah

02-07-2014, 18:55
AL WATAN betekent VADERLAND

02-07-2014, 19:04
Ja ja ze weet nu wel dat al watan vaderland betekent

Pagina's : [1] 2 3