Bekijk volle/desktop versie : Wie woont in Arnhem, en wilt samen met mij straks naar de moskee gaan bidden?



Pagina's : [1] 2

30-06-2014, 14:42
om samen het gebed taraweeh te bidden, ik wil namelijk niet alleen gaan schaam me zo om naar binnen te gaan

gr.

30-06-2014, 16:59


Schamen om een moskee binnen te lopen? Hoop dat je iemand vindt.

30-06-2014, 17:32
Gewoon doen broeder,

Je gaat naar het huis Van Allah de verhevene.

30-06-2014, 18:00
Ja dat weet ik, maar iets houdt me tegen en weet niet wat. en wil graag gaan

30-06-2014, 18:00



Citaat door Amine-:
Ik kan wel naar Arnhem komen voor je broeder.
waar woon je ?

30-06-2014, 18:27
Je bent mensenschuw of niet? Je moet wel over je angst heenkijken en toch de sprong wagen om alleen een moskee binnen te stappen, je zal daar je heer aanbidden, je komt er niet voor een theekransje met andere, iets houdt je tegen, bid je buiten ramadan weleens het vrijdagsgebed in een moskee, want als je dit niet gedaan hebt, zal het zo zijn dat je geïnfecteerd werd door de duivel zijn listen, mag Allah je het gemakkelijk maken, en je ts is ook een goeie aanleiding om in aanmerking te komen met gelovige broeders die je de stap naar de moskee zullen vergemakkelijken inshallah

01-07-2014, 12:00

Citaat door radia0101:
Je bent mensenschuw of niet? Je moet wel over je angst heenkijken en toch de sprong wagen om alleen een moskee binnen te stappen, je zal daar je heer aanbidden, je komt er niet voor een theekransje met andere, iets houdt je tegen, bid je buiten ramadan weleens het vrijdagsgebed in een moskee, want als je dit niet gedaan hebt, zal het zo zijn dat je geïnfecteerd werd door de duivel zijn listen, mag Allah je het gemakkelijk maken, en je ts is ook een goeie aanleiding om in aanmerking te komen met gelovige broeders die je de stap naar de moskee zullen vergemakkelijken inshallah
zeg het goede of zwijg.

01-07-2014, 17:32

Citaat door 058:
zeg het goede of zwijg.
dank u zo vriendelijk om Me er op attent te maken dat mijn reactie een beetje te bot of sarcastisch overkwam, mijn oprechte excuses daarvoor.. (ik hoop dat de betreffende broeder wel een oplossing gevonden heeft voor zijn "probleempje", mag Allah hem het gemakkelijk maken om de moskee te bezoeken)

10-07-2014, 19:16
je hebt gelijk raddia, wat je zegt is precies wat ik ervaart hebt. ben inderdaad een mensenschuw zoals je zegt

10-07-2014, 19:21

Citaat door islam-4_Everboy:
je hebt gelijk raddia, wat je zegt is precies wat ik ervaart hebt. ben inderdaad een mensenschuw zoals je zegt
je moet je verlegenheid ter zijde leggen, want met verlegenheid zal je niet ver komen, een moskee is in de eerste plaats en gebedsplaats, dus je gaat er met de intentie om te gaan bidden,de eerste keren moet je gaan om gewoon te gaan bidden, je hoeft er niet te spreken, elke keer wanneer je gaat bidden in de moskee doe je een stapje meer, dan probeer je een gesprek te openen met een broeder naast je. Langzamer ga je het dan lukken om,je schuchterheid weg te werken en bi idni Allah zal het je dan gemakkelijker worden om,met andere mensen contact te hebben,

11-07-2014, 03:33
inschAllah dat wil ik heel graag, ben namelijk wel een persoon die niet gauw met andere snel contact maakt meer een zelfstandige jongen, waar ik alleen zelf niet hou is als mensen me aan gaan spreken in de moskee en een praatje met me wilt maken en mij dwingen om bijvoorbeeld naar de moskee te komen. ik heb daar gewoon geen zin in, en dan praten ze weer over me familie bla bla lang verhaal.

11-07-2014, 03:38

Citaat door islam-4_Everboy:
inschAllah dat wil ik heel graag, ben namelijk wel een persoon die niet gauw met andere snel contact maakt meer een zelfstandige jongen, waar ik alleen zelf niet hou is als mensen me aan gaan spreken in de moskee en een praatje met me wilt maken en mij dwingen om bijvoorbeeld naar de moskee te komen. ik heb daar gewoon geen zin in, en dan praten ze weer over me familie bla bla lang verhaal.
dat is een typisch Marokkaans eigenschap, walakin beste broeder dit moet niet de reden zijn waarom,je jezelf afzonderd van de moskee, en sowieso na een tijd zal je zelf beginnen inzien dat het zelfstandige en mensenschuw zijn niet goed gaat aanvoelen, geloof mij, ik zat in dat zelfde schuiltje vooraleer ik gehuwd ben, heb soms nog mijn momenten dat ik niet tegen mensen kan praten in een vreemde omgeving maar alhamolilah ik heb de stap gezet om over mijn eigen schaduw te springen en dit gaat je inshallah ook wel lukken, alleen efkes op je tanden bijten en iemand zoeken met wie je samen de gang naar de moskee kan maken dan lukt het wel bi idni Allah..

11-07-2014, 03:43



Citaat door 058:
zeg het goede of zwijg.
Moet jij nodig zeggen degene die iedereen beledigt! Schaam je niet om advies te geven aan iemand maar er zelf niet aan houdt! Begin bij jezelf zou ik zeggen.

11-07-2014, 05:55

Citaat door radia0101:
dat is een typisch Marokkaans eigenschap, walakin beste broeder dit moet niet de reden zijn waarom,je jezelf afzonderd van de moskee, en sowieso na een tijd zal je zelf beginnen inzien dat het zelfstandige en mensenschuw zijn niet goed gaat aanvoelen, geloof mij, ik zat in dat zelfde schuiltje vooraleer ik gehuwd ben, heb soms nog mijn momenten dat ik niet tegen mensen kan praten in een vreemde omgeving maar alhamolilah ik heb de stap gezet om over mijn eigen schaduw te springen en dit gaat je inshallah ook wel lukken, alleen efkes op je tanden bijten en iemand zoeken met wie je samen de gang naar de moskee kan maken dan lukt het wel bi idni Allah..
InschAllah bedankt voor je steun, en het reageren op mijn reacties'

11-07-2014, 05:56

Citaat door 13895685:
Moet jij nodig zeggen degene die iedereen beledigt! Schaam je niet om advies te geven aan iemand maar er zelf niet aan houdt! Begin bij jezelf zou ik zeggen.
Zo is dat!!

Pagina's : [1] 2