Bekijk volle/desktop versie : Viseum aanvragen voor een tante?? Who can help me?!



Pagina's : [1] 2 3

27-06-2014, 23:53
Ik ben erg op zoek naar iemand die me kan helpen over het proces dat ik moet verlopen om een viseum aan te kunnen vragen voor een tante uit Marokko. Ze heeft meskiena zoveel meegemaakt en willen haar graag binnen drie maanden nog even haarnaartoe laten komen voor een bruiloft.

Ik vroeg me af of iemand me kan helpen met ervaring hiervan. Is tijdsperk realistisch? Wat heb ik nodig? Wat zijn de eisen? Waar moet ik beginnen? Etc etc.
Hulp zou erg fijn zijn. Barek Allaahu fiekum

27-06-2014, 23:58



Citaat door Lid2014:
Ik ben erg op zoek naar iemand die me kan helpen over het proces dat ik moet verlopen om een viseum aan te kunnen vragen voor een tante uit Marokko. Ze heeft meskiena zoveel meegemaakt en willen haar graag binnen drie maanden nog even haarnaartoe laten komen voor een bruiloft.

Ik vroeg me af of iemand me kan helpen met ervaring hiervan. Is tijdsperk realistisch? Wat heb ik nodig? Wat zijn de eisen? Waar moet ik beginnen? Etc etc.
Hulp zou erg fijn zijn. Barek Allaahu fiekum
ja dat moet lukken... tegenwoordig gaat dat super snel... een tante van mij is pas geleden ook gekomen... na de aanvraag was ze binenn maand in nederland.

wat je precies nodig hebt weet ik niet.

maar haar pappieren moeten dus in orde zijn zoals paspoort met geldige datum. en ook moet iemand van jullie vast werk hebben dacht ik.

28-06-2014, 00:03
en by the way als je van arif bent hoef je tegenwoordig niet meer naar rabat... je hebt nou ook een ambasade in nador zitten.

28-06-2014, 00:05
Klopt is supermakkelijk tegenwoordig. Met twee weken is ze gewoon hier.

Haar paspoort moet in orde zijn ( min 6 maanden geldig )
Beste is visum vanuit hier sturen/meenemen van een referent met een inkomen en specificaties daarvan etc
Zij moet een geldbedrag op haar rekening hebben in marokko
Verzekering afsluiten in marokko ( gewoon bij een bank )

Dat was het geloof ik. Oh en het handigst is als iemand van jullie ernaartoe gaat om visum mee te nemen en haar te begeleiden bij alles.

Mocht je nog vragen hebben shoot

28-06-2014, 00:06



Citaat door Al-Malika:
en by the way als je van arif bent hoef je tegenwoordig niet meer naar rabat... je hebt nou ook een ambasade in nador zitten.
Dat is een consulaat, geen ambasade. je kunt daar enkel terecht voor kleine zaken niet voor een visum.

28-06-2014, 00:07
Klopt. Binnen de maand zijn ze hier al en binnen de drie jaar zijn ze nog niet terug...

28-06-2014, 00:08

Citaat door Asfoureh:
Dat is een consulaat, geen ambasade. je kunt daar enkel terecht voor kleine zaken niet voor een visum.
ow ja wel, want ik weet nog goed dat mijn tante niet naar rabat hoefde maar naar nador...


http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/visa/visum-voor-kort-verblijf-nederland

het staat ook op de site dat zowel de ambasade of het consulaat de macht heeft en beslist of je een visum krijgt of niet

en voor de topicstarter scroll naar beneden voor formulier visum aanvraag.

28-06-2014, 00:32
Okeeee thanks meiden!! Het moet dus zowiezo op iemands naam met vast werk zijn hea?
Maar wat is de eerste stap dat ik moet nemen? Ik hoorde dat mn pa dan naar gemeente moet gaan en iets ondertekenen? En dat je bewijs opstuurt van de dag dat je trouwt zodat je aangeeft dat ze voor bruiloft alleen komt, klopt dat ook???

28-06-2014, 00:36

Citaat door Lid2014:
Okeeee thanks meiden!! Het moet dus zowiezo op iemands naam met vast werk zijn hea?
Maar wat is de eerste stap dat ik moet nemen? Ik hoorde dat mn pa dan naar gemeente moet gaan en iets ondertekenen? En dat je bewijs opstuurt van de dag dat je trouwt zodat je aangeeft dat ze voor bruiloft alleen komt, klopt dat ook???
je moet een formulier invullen om de visa aan te vragen.. dat kan online of bij de ambasade of consulaat zelf maar je kan het ook in marokko doen..

bel anders het nederlandse consulaat even op...

28-06-2014, 00:39
Oooh oke, dus gwn bij je consulaat hier in Nederland en niett bij de Nederlandse gemeente?? Heb je het zelf aangevraagd ook gedaan, een viseum voor iemand? En hoe zou het online kunnen bij een consulaat?

28-06-2014, 00:41

Citaat door Lid2014:
Oooh oke, dus gwn bij je consulaat hier in Nederland en niett bij de Nederlandse gemeente?? Heb je het zelf aangevraagd ook gedaan, een viseum voor iemand? En hoe zou het online kunnen bij een consulaat?
meid weetje wat je doet... bel maandag gewoon de eerste beste nederlandse consulaat op... leg uit dat je iemand wilt uit nodigen uit marokko voor een bruiloft hier in nederland... wat de eisen zijn, en welke documenten je nodig hebt... ze zullen je zeker helpen.

28-06-2014, 00:48
en als je tante geen 3000euro op de bank heeft staan, dan moet jouw vader minimaal 1400 euro en nog iets BRUTO per maand verdienen.

28-06-2014, 01:14



Citaat door Toevallig_:
Klopt. Binnen de maand zijn ze hier al en binnen de drie jaar zijn ze nog niet terug...

28-06-2014, 01:47

Citaat door Lid2014:
Oooh oke, dus gwn bij je consulaat hier in Nederland en niett bij de Nederlandse gemeente?? Heb je het zelf aangevraagd ook gedaan, een viseum voor iemand? En hoe zou het online kunnen bij een consulaat?
Het is gewoon visum.

- loonbrieven van laatste 3 maanden
- gelegaliseerde ondertekend tenlastenemning
- kopie identiteitskaart van de garant
- uitnodiging indien het een bruiloft betreft
- in sommige gevallen (bv. jonge persoon, weinig tot geen eigen gelden op de bank) voeg je best kopie van reservatie hotel en vlucht
- aanvraag visum invullen
- kopie paspoort van de aanvrager, indien gehuwd huwelijksakte toevoegen, indien eigendom de akte bijvoegen
- bankuittreksel

Een volledig dossier zorgt voor een gunstig antwoord

28-06-2014, 01:49

Citaat door Toevallig_:
Klopt. Binnen de maand zijn ze hier al en binnen de drie jaar zijn ze nog niet terug...
Gedurende die 3 jaar leven ze wel een verdoken leven. Een visum wordt niet binnen de maand gegeven, als het om jonge personen gaat, wordt het visum kort verblijf meestal geweigerd.

Ben jij ook met zo'n visum gekomen en zit je hier al 3 jaar of heb jij de Zeevaartschool route gevolgd?

Pagina's : [1] 2 3