Bekijk volle/desktop versie : Slechthorendheid



Pagina's : [1] 2 3

27-06-2014, 23:41
Salaamoe alaikoem dames,

Het leek me leuk om in contact te komen met andere mama's die een kindje hebben met slechthorendheid/doofheid. Om zo ervaringen etc. met elkaar te delen.


27-06-2014, 23:47


wa3aleikoum assalaam wara7matoullaah


ik heb een zoontje van 2. met 1 oortje hoor hij goed en met het ander oortje ligt het net op de grens.
ik weet niet wat ik kan verwachten.
toen hij net 1 jaar was, was hij voor het laatst naar de audioloog. ik weet niet meer wanneer de volgende afspraak is :$
maar volgens mij zeiden ze wanneer hij naar school gaat ofzo.

27-06-2014, 23:53
Alhamdoelilah..en weet je ook niet vanaf hoeveel db hij hoort bij zijn 'slechte' oor? Maar alhamdoelilah is het dan niet zo erg als hij pas weer terug moet als hij naar school moet.

27-06-2014, 23:55

Citaat door narges:
gebeurt dat?
Wat?

27-06-2014, 23:55



Citaat door Moekejoe3:
Alhamdoelilah..en weet je ook niet vanaf hoeveel db hij hoort bij zijn 'slechte' oor? Maar alhamdoelilah is het dan niet zo erg als hij pas weer terug moet als hij naar school moet.
uhm... omdat het niet zo heel ernstig is, heb ik het niet echt onthouden. ik snap niet zo hoe die db's werken.
hij zit precies op de grens van wel of geen hulpmiddel.

wat is de grens, weet jij dat? 33 ofzo?

27-06-2014, 23:57

Citaat door Xaviera:
Wat?
wat je net typte

27-06-2014, 23:57
Kan me inderdaad niet voorstellen dat kinderen dat zouden doen bij hun eigen broertje/zusje? En zeker niet dat de ouders dit toestaan. Alhamdoelilah dat het je niet belemmerd Xaviera.

27-06-2014, 23:58

Citaat door narges:
wat je net typte
Je bedoelt gepest binnen gezinnen? Ja dat gebeurt.

28-06-2014, 00:00

Citaat door narges:
uhm... omdat het niet zo heel ernstig is, heb ik het niet echt onthouden. ik snap niet zo hoe die db's werken.
hij zit precies op de grens van wel of geen hulpmiddel.

wat is de grens, weet jij dat? 33 ofzo?
Ja, klopt grens is 35 db. Dus dan vangt ie nog best wat op met zijn 'slechte' oor.

28-06-2014, 00:01

Citaat door Moekejoe3:
Kan me inderdaad niet voorstellen dat kinderen dat zouden doen bij hun eigen broertje/zusje? En zeker niet dat de ouders dit toestaan. Alhamdoelilah dat het je niet belemmerd Xaviera.
Jawel hoor, het gebeurt echt. Zoiets wens je een slechthorend kind niet toe. Maar vaak zijn de andere broers en zussen nog jong dan beseffen ze nog niet hoe gemeen ze zijn.
Nee nu niet meer. Wees er voor je kindje.

28-06-2014, 00:05

Citaat door Xaviera:
Jawel hoor, het gebeurt echt. Zoiets wens je een slechthorend kind niet toe. Maar vaak zijn de andere broers en zussen nog jong dan beseffen ze nog niet hoe gemeen ze zijn.
Nee nu niet meer. Wees er voor je kindje.
Aah oke, dat is inderdaad pijnlijk voor zo een kindje. Dat doe ik zeker, shoekran!

28-06-2014, 17:48

Citaat door Moekejoe3:
Ja, klopt grens is 35 db. Dus dan vangt ie nog best wat op met zijn 'slechte' oor.
dan hoort hij vanaf 35.
het meeste wel, maar gefluister en bladergeritsel etc niet. Is wat hij zei.

Ik merk ook als hij op zn volledig goede oor slaapt, dat hij me niet direct hoort als ik de kamer binnen loop bijvoorbeeld.

28-06-2014, 17:58


Ik heb een doof kindje ! Hij heeft wel implantaten waar hij mee hoort nu hamdoelilah!

30-06-2014, 00:08

Citaat door narges:
dan hoort hij vanaf 35.
het meeste wel, maar gefluister en bladergeritsel etc niet. Is wat hij zei.

Ik merk ook als hij op zn volledig goede oor slaapt, dat hij me niet direct hoort als ik de kamer binnen loop bijvoorbeeld.
Aah oke, en wil je nog wel met hem langs de audioloog gaan? Met een gehoorapparaatje aan die kant heeft ie denk ik wel baat bij.

30-06-2014, 00:11

Citaat door halimoetje:
Ik heb een doof kindje ! Hij heeft wel implantaten waar hij mee hoort nu hamdoelilah!
Ik ook Halimoetje, maar mijn dochtertje zit nu nog aan de gehoorapparaatjes. Ze is nog te jong voor de operatie, maar het is wel de bedoeling dat ze CI gaat krijgen in-sha'Allah. Hoe oud is je zoontje en sinds wanneer heeft hij de CI? En begint hij al dingen duidelijk te maken met spraak?

Hoeveel db verlies had hij? Sorry voor de vragen, ben benieuwd hoe het bij anderen loopt. :$

Pagina's : [1] 2 3