Bekijk volle/desktop versie : AmazighTV een droom of werkelijkheid?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

06-03-2005, 16:38
Zoals jullie weten hebben Imazighen, eigen muziek, taal, cultuur, tradities, theater, kunst etc. etc. maar een eigen tv station is nog steeds niet gerealiseerd.

Is het volgens jullie mogelijk om binnen een paar jaar een eigen Amazigh TV te hebben? Of denken jullie dat er geen interesse zal zijn?

Daarom wil ik graag hier een onderzoek naar doen. Geef je stem en laat me weten of je het een goed idee vind.



Meer info: http://www.amazightv.org/

06-03-2005, 17:06


Leuk idee, alleen ik denk niet dat veel mensen er het geld voor over hebben.
Maar veel succes ermee i.i.g.

06-03-2005, 19:09

Citaat door ezinrify:
Zoals jullie weten hebben Imazighen, eigen muziek, taal, cultuur, tradities, theater, kunst etc. etc. maar een eigen tv station is nog steeds niet gerealiseerd.

Is het volgens jullie mogelijk om binnen een paar jaar een eigen Amazigh TV te hebben? Of denken jullie dat er geen interesse zal zijn?

Daarom wil ik graag hier een onderzoek naar doen. Geef je stem en laat me weten of je het een goed idee vind.



Meer info: http://www.amazightv.org/
Tja, ik heb zo mijn bedenkingen over dit doel.

Ik ben een velle tegenstander van splitsingen binnen de Marokkaanse gemenschap, want daar gaan we op een gegeven moment naar toe.

Ik constateer hier de laatste tijd steeds meer geluiden van afzetting en afgunst jegens de Arabisch sprekende Marokkanen met name in Marokko.

Is het niet juist de sterkte en afhankelijkheid van elkaar wat een volk kracht geeft in hun voortbestaan?

Ik kan er niet bij met mijn hersenen dat er Marokkanen zijn die voor een tweedeling pleiten....juist nu in tijden van onrust in de Arabische wereld hebben we elkaar nodig.

Ga niet zitten kibbelen over het verleden , maar kijk naar de toekomst.
Ook ik weet wat er vroeger met de Imazighen gebeurd was, ook ik ken verhalen van mijn opa.
Wat hij op mijn hart heeft gedrukt is dat ik moest vergeven, maar nooit moest vergeten wat de Imazighen hebben meegemaakt.

Is het niet zo dat de Imazighen en A3raben niet zonder elkaar kunnen ?
Volgens mij kunnen we niet zonder elkaar en dat moeten we zo houden ook.

Willen we dan de kant op van Israël...die continu de 2e wereld oorlog als hete hangijzer te pas en te onpas gebruiken.
Doen we dat wel dan kun je er van uit gaan dat het ooit een keer in de toekomst verkeerd gaat met de éénheid van Marokko.

In Complete Darkness We Are All The Same, Don"t Let Your Eyes Deceive You


( ^ )

06-03-2005, 19:21

Citaat door FAITHLESS128:
Tja, ik heb zo mijn bedenkingen over dit doel.

Ik ben een velle tegenstander van splitsingen binnen de Marokkaanse gemenschap, want daar gaan we op een gegeven moment naar toe.

Ik constateer hier de laatste tijd steeds meer geluiden van afzetting en afgunst jegens de Arabisch sprekende Marokkanen met name in Marokko.

Is het niet juist de sterkte en afhankelijkheid van elkaar wat een volk kracht geeft in hun voortbestaan?

Ik kan er niet bij met mijn hersenen dat er Marokkanen zijn die voor een tweedeling pleiten....juist nu in tijden van onrust in de Arabische wereld hebben we elkaar nodig.

Ga niet zitten kibbelen over het verleden , maar kijk naar de toekomst.
Ook ik weet wat er vroeger met de Imazighen gebeurd was, ook ik ken verhalen van mijn opa.
Wat hij op mijn hart heeft gedrukt is dat ik moest vergeven, maar nooit moest vergeten wat de Imazighen hebben meegemaakt.

Is het niet zo dat de Imazighen en A3raben niet zonder elkaar kunnen ?
Volgens mij kunnen we niet zonder elkaar en dat moeten we zo houden ook.

Willen we dan de kant op van Israël...die continu de 2e wereld oorlog als hete hangijzer te pas en te onpas gebruiken.
Doen we dat wel dan kun je er van uit gaan dat het ooit een keer in de toekomst verkeerd gaat met de éénheid van Marokko.

In Complete Darkness We Are All The Same, Don"t Let Your Eyes Deceive You


( ^ )
Zeurpiet

06-03-2005, 19:52


Tjonge jonge als of de “Arabische zender “ niet genoeg aandacht besteed aan de berbervolk bijna elke dag zie je iets over de berbers man..laat het gewoon hoe het is. Anders krijgen we zenders die niet nodig zijn want als er een amazigh zender komt dan komt er een sowassa zender en een slouh zender.ik vind het gewoon een nutteloze idee.

M1=heb je elke dag het nieuws in al talen.
M2= heb je genoeg reportages over de berbers
M3= genoeg film en optredens van de berbers/slouh/swassa
M4= pff ik zwijg maar daar over want ik zie alleen maar berber en slouh dingen .

En toch willen jullie dat er een eigen zender komt pfff

06-03-2005, 19:56

Citaat door ezinrify:
Zoals jullie weten hebben Imazighen, eigen muziek, taal, cultuur, tradities, theater, kunst etc. etc. maar een eigen tv station is nog steeds niet gerealiseerd.

Is het volgens jullie mogelijk om binnen een paar jaar een eigen Amazigh TV te hebben? Of denken jullie dat er geen interesse zal zijn?

Daarom wil ik graag hier een onderzoek naar doen. Geef je stem en laat me weten of je het een goed idee vind.



Meer info: http://www.amazightv.org/
ik ben erg blij om dit te horen!! ik wil ook mee betalen en ook mijn bv , en mijn producten reclame voor te maken op amazigh tv , mijn producten zin puur 100% amazigh

06-03-2005, 20:05

Citaat door XxNabilxX:
Tjonge jonge als of de “Arabische zender “ niet genoeg aandacht besteed aan de berbervolk bijna elke dag zie je iets over de berbers man..laat het gewoon hoe het is. Anders krijgen we zenders die niet nodig zijn want als er een amazigh zender komt dan komt er een sowassa zender en een slouh zender.ik vind het gewoon een nutteloze idee.

M1=heb je elke dag het nieuws in al talen.
M2= heb je genoeg reportages over de berbers
M3= genoeg film en optredens van de berbers/slouh/swassa
M4= pff ik zwijg maar daar over want ik zie alleen maar berber en slouh dingen .

En toch willen jullie dat er een eigen zender komt pfff
Nog zo'n zeur die haar afkeur jegens de Amazigh-volkeren met a bad excuse probeert weg te woffelen. Nederland bestaat voor minstens 80 % uit Amazigh-Marokkanen, en de grootste groep zijn de Riffijnen. Al zouden er 100 verschillende Marokkaanse zenders zijn. Lekker veel keus. Het gaat om de animo van de Amazigh-Marokkanen en niet om hetgeen de pseudo-Arabieren graag willen zien. Jij vindt RTM, 2M, Al Maghribia en al arabiyaa voldoende, maar er zijn genoeg anderen die dat niet vinden. Hou toch een keer op met jullie smoesjes en drogredenen.

06-03-2005, 20:38
Nog meer verdeeldheid.. Yippie Yippie!

06-03-2005, 20:40

Citaat door XxNabilxX:
Tjonge jonge als of de “Arabische zender “ niet genoeg aandacht besteed aan de berbervolk bijna elke dag zie je iets over de berbers man..laat het gewoon hoe het is. Anders krijgen we zenders die niet nodig zijn want als er een amazigh zender komt dan komt er een sowassa zender en een slouh zender.ik vind het gewoon een nutteloze idee.

M1=heb je elke dag het nieuws in al talen.
M2= heb je genoeg reportages over de berbers
M3= genoeg film en optredens van de berbers/slouh/swassa
M4= pff ik zwijg maar daar over want ik zie alleen maar berber en slouh dingen .

En toch willen jullie dat er een eigen zender komt pfff
Je bent een ziellig en een dom mannetje. Sorry, maar een serieuze reactie verdien jij. Ik wist eigenlijk al na de eerste zin met wie ik hier te maken hab.

P.s. je mag al blij zijn dat ik op je domme tekst reageer.

06-03-2005, 20:42

Citaat door ezinrify:
Zoals jullie weten hebben Imazighen, eigen muziek, taal, cultuur, tradities, theater, kunst etc. etc. maar een eigen tv station is nog steeds niet gerealiseerd.

Is het volgens jullie mogelijk om binnen een paar jaar een eigen Amazigh TV te hebben? Of denken jullie dat er geen interesse zal zijn?

Daarom wil ik graag hier een onderzoek naar doen. Geef je stem en laat me weten of je het een goed idee vind.



Meer info: http://www.amazightv.org/
Hij gaat er incha'Allah komen. Het is maar een kwestie van tijd

Pech voor de arabische nationalisten/fasisten

06-03-2005, 20:43

Citaat door Oempje_:
Nog meer verdeeldheid.. Yippie Yippie!
Ja ik zie het ...Echt jammer voor de Marokkaanse gemeenschap!

06-03-2005, 20:45

Citaat door Hannibal_Barca:
Hij gaat er incha'Allah komen. Het is maar een kwestie van tijd

Pech voor de arabische nationalisten/fasisten
Volgens mij zijn jullie hier de Nationalisten !!

Wat willen jullie hiermee eigenlijk bereiken?

Alleen maar meer verdeelheid en onrust??

06-03-2005, 20:52



Citaat door XxNabilxX:
Tjonge jonge als of de “Arabische zender “ niet genoeg aandacht besteed aan de berbervolk bijna elke dag zie je iets over de berbers man..laat het gewoon hoe het is. Anders krijgen we zenders die niet nodig zijn want als er een amazigh zender komt dan komt er een sowassa zender en een slouh zender.ik vind het gewoon een nutteloze idee.

M1=heb je elke dag het nieuws in al talen.
M2= heb je genoeg reportages over de berbers
M3= genoeg film en optredens van de berbers/slouh/swassa
M4= pff ik zwijg maar daar over want ik zie alleen maar berber en slouh dingen .

En toch willen jullie dat er een eigen zender komt pfff
ik merk weinig van tmazight op die zenders en vooral het nieuws uit RIF
de buitenlandse azenders gaven meer aandacht aan de aardbeving in arif dan de marokkaanse zenders het ergste schande was dat toen dei aardbeving geburde spanje eerder was met het brengen van een live verslag uit imzouren, terwijl 2M en RTM op dat moment nog tekenfilsm waren aan het uitzenden!!!


van mij hoeft geen RIF TV te komen, maar een Amazigh TV zou wel geschikt zijn voor alle marokkanen zodat deze zender de aandacht kan geven aan de rif. sous/shlou7

wij vooral iriffyen hebben de media hard nodig in arif. wij betalen toch ook belasting en zeg me eerlijk het meeste geld van bank sha3bi wordt gelijk door gestuurd naar rabat enz in plaats dat ze het ook invensteren in RIF.

06-03-2005, 20:57

Citaat door moppi:
Volgens mij zijn jullie hier de Nationalisten !!

Wat willen jullie hiermee eigenlijk bereiken?

Alleen maar meer verdeelheid en onrust??
nee moppie dat zie je verkeerd, verplaats jezelf maar in een berbers persoon die geen arabisch verstaat.

wat heeft een berbers persoon een marokkaanse zender die alleen maar egyptische films uitzende, sharki muziek enz. alsof er niet genoeg arabische kanalen zijn die aandacht bestedne aan egyptische films/cultuur.

ik zelf spreek het arabisch en schrijf het uitstekend en kijk heel graag naar arabische zenders, maar ik wil ook iets in mijn taal/cultuur/muziek en uit mijn omgeving zien.

waarom besteden de marokkaanse zenders meer aandacht aan de egyptische muziek/films en weinig aan e marokkaanse en in het bijzonder de berbers /rif cultuur???

06-03-2005, 21:00

Citaat door moppi:
Volgens mij zijn jullie hier de Nationalisten !!

Wat willen jullie hiermee eigenlijk bereiken?

Alleen maar meer verdeelheid en onrust??
P.S. je kan niet over verdeeldheid praten als er nooit een echt eenheid is geweest. Ik bedoel dan ook echte eenheid, waarbij we door de arabieren niet scheef aangekeken worden en dan heb ik het nu wel over de bevolking.

Weet je wat zo typerend is aan een arabische Marokkaan? Over eenheid praten wanneer het men uitkomt. De topic gaat enkel en alleen over het feit of iemand iets in ziet in een Amazigh zender! Maar hoe reageren de arabisch nationalisten die niets willen weten van de Imazighen en deze het liefst ontkennen zoals de overheid ook doet. We staan niet eens in de Marokkaanse geschiedenis boeken. ELKE KEER ALS EEN AMAZIGH ZIJN MOND OPEN DOET MET BETREKKING TOT ZIJN IEDENTITEIT BEGINNEN VELEN IDOTEN ZOALS JIJ IN PROTEST TE KOMEN. WAAROM???

Ik mijn aandacht niet aan types zoals jij besteden. Je zoekt het maar uit. Wij bestaan, zullen altijd blijven staan en jij zal het onder ogen moeten zien.

P.s. voor de dromers, we zijn GEEN eenheid, nooit geweest en helaas nog steeds niet. Misschien in de toekomst incha’Allah, maar dan moet nog heel veel veranderen aan de Arabische houding in Marokko en in het algemeen de hele Arabische ‘wereld’.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10