Bekijk volle/desktop versie : Haitham al haddaad beweert dat wij in Nederland moeten stoppen met eten om 1:20



Pagina's : [1] 2

20-06-2014, 12:43
Haitham al haddaad beweert dat er idjma is onder de geleerden dat we de 18 graden formule moeten volgen. Dus hier in Amsterdam begint fajr dus 1:20 hij gebruikt hierbij argumenten van murtadeen zoals ibn sina, Waar ibn taymiyyah, ibn qayyim, ad dhahabi takfier op hebben gedaan. Zie hier "ZIJN" tijden:

http://www.islam21c.com/seasonal-reminders/ramadan/amsterdam-ramadan-timetable-2014/

Wat denken de moslims hierin NL over.? Ik zelf volg de nasiha van de "Grote" geleerden namelijk anderhalve uur voor shuruq.

http://www.islam21c.com/seasonal-reminders/ramadan/amsterdam-ramadan-timetable-2014/

20-06-2014, 12:47


dan ben je net klaar met taraweeh bidden

20-06-2014, 12:52
Ergste is ik hoorde van een broeder dat zijn volgelingen in Almere hem hierin volgen… sorry hoor maar als je om 1:20 gaat bidden en slapen is je salaah zwaar baatil, Fajr kaadhib is nog niet eens laat staan fajr saadiq haha ongelofelijk.

20-06-2014, 13:05

Citaat door Selefff:
Ergste is ik hoorde van een broeder dat zijn volgelingen in Almere hem hierin volgen… sorry hoor maar als je om 1:20 gaat bidden en slapen is je salaah zwaar baatil, Fajr kaadhib is nog niet eens laat staan fajr saadiq haha ongelofelijk.
Om 1.20 gaat de zon nog lang niet opkomen

20-06-2014, 13:20


Let the battle begin: 18°-voorstanders, 15°-voorstanders, 12°-voorstanders, 90 minuten-voorstanders, 6/7-voorstanders, 1/2-voorstanders, etcetera

20-06-2014, 13:32
Terwijl het dan nog even duurt voordat het fadjr is.

Apart....

20-06-2014, 13:41
Ik volg ook de 18 graden formule, is deze.juist?

http://www.icoproject.org/Belgium.pdf

20-06-2014, 13:41
Ieder malloot komt met zijn eigen beweringen. Terwijl het duidelijk in de Koran staan, giat alabiad illa giat elaswad.

20-06-2014, 13:45

Citaat door gewooniemand:
Let the battle begin: 18°-voorstanders, 15°-voorstanders, 12°-voorstanders, 90 minuten-voorstanders, 6/7-voorstanders, 1/2-voorstanders, etcetera
Je kan voorstander van iets zijn, Maar serieus 1:20.? SoubhanaAllaah ik volg die anderhalve uur en na een kwartier bid ik fajr. Allaah is getuigen lijkt heel erg op fajr as sadiq.

20-06-2014, 13:56

Citaat door eshghamx:
Ik volg ook de 18 graden formule, is deze.juist?

http://www.icoproject.org/Belgium.pdf
Ibn uthaymeen Rahiemahoullaah zei dat fajr maximaal anderhalve uur voor shuruq is en nog veel meer andere geleerden. Ik stop anderhalve uur voor shuruq met eten ik kijk naar buiten nog niet helemaal fajr. Voor de zekerheid bleef ik een kwartier wachten vanuit mijn huis kan je de horizon best goed zien. Ik zag met mijn ogen de correcte fajr dus ik dacht beter luisteren naar de kibaar. Ik zal nog een artikel over plaatsen inshaaAllaah!

20-06-2014, 14:09

Citaat door Selefff:
Ibn uthaymeen Rahiemahoullaah zei dat fajr maximaal anderhalve uur voor shuruq is en nog veel meer andere geleerden. Ik stop anderhalve uur voor shuruq met eten ik kijk naar buiten nog niet helemaal fajr. Voor de zekerheid bleef ik een kwartier wachten vanuit mijn huis kan je de horizon best goed zien. Ik zag met mijn ogen de correcte fajr dus ik dacht beter luisteren naar de kibaar. Ik zal nog een artikel over plaatsen inshaaAllaah!
hier in nederland kan je de correcte fajr niet met blote oog waarnemen i.v.m licht vervuiling.

20-06-2014, 14:52
Ik vind dat een beetje niet echt op iets slaan, een beetje te veel van bet goede. Dat betekent dat ik tussen het gebed door moet eten.

20-06-2014, 15:33


vorig jaar kwamen er ook al een paar gekken met zulke gestoorde tijden.... en sommige leden vooral selafie's zeiden dat ze die gingen volgen, ik heb ze succes gewenst maar aan die belachelijke onzin doe ik niet aan mee... fadjr om 1.20 en het begint pas om 4 uur langzaam licht te worden? ja dat klopt natuurlijk geen snars van ey.

20-06-2014, 19:48

Citaat door eshghamx:
Ik volg ook de 18 graden formule, is deze.juist?

http://www.icoproject.org/Belgium.pdf
By the way jou gebedstijden zijn goed vergeleken met die ik had geplaatst, alleen adviseer ik jou dan om rond 45 min te wachten en dan te bidden want dan ben je veilig. Want 2 uur voor shuruq fajr lijkt me echt sterk neem het zekere voor het onzekere.
Sheikh bin baz zei zelfs wacht tot 1 uur voor shuruq en bid dan fajr voor zekerheid. Kan je nagaan daarom stop ik ook anderhalve uur voor shuruq met eten. Sheikh falaah ismael student van sheikh albaani, bin baz, uthaymeen had in tillburg een uur en 15 min fajr geconstateert, Maar hij adviseerde om 1 uur en 30 min voor shuruq te stoppen met eten "voor zekerheid" beter naar advies van oulama luisteren.


Citaat door Abu_Dhar:
hier in nederland kan je de correcte fajr niet met blote oog waarnemen i.v.m licht vervuiling.
Nou een "geleerde" heeft het wel gezien met een aantak studenten. Ik persoonlijk heb het ook gezien. Ik volg liever de grote geleerde dan een bewering de haitham al haddaad aanhaalt van een murtad genaamd ibn sina.

20-06-2014, 19:56
Tja van Haitemtje mocht je ook stemmen of zelfs verplicht.

Dus aan de haitam volgers, besa7tkoem om 1:20

Pagina's : [1] 2