Bekijk volle/desktop versie : Waarom kijken Marokkanen vaak neer op arme mensen?



Pagina's : [1] 2 3

16-06-2014, 01:12
Ik heb dit fenomeen nooit begrepen, dat mensen neerkijken op mensen die weinig geld hebben en dus zuinig leven, dus geen nieuwste iPhone hebben, boodschappen doen bij de Lidl/Aldi, kleding halen bij de zeeman/wibra en in een goedkope oude auto rijden of een fiets hebben en zo toch iedere maand netjes rond kunnen komen zonder in de schulden te komen.

Daar kijken veel mensen op neer en als die persoon zich ver in de schulden zou steken maar wel met de nieuwste telefoon loopt en in dure merkkleding zou lopen is het goed, dat is blijkbaar belangrijker. Ik begrijp dat echt niet....

Zelf werk ik parttime bij de McDonald's naast stage en school en ik merk gewoon dat veel mensen daar lacherig over doen, alsof het een soort schande is ofzo. Terwijl ik gewoon netjes de huur en overige lasten betaal daarmee. Maar goed, mensen zijn lekker oppervlakkig.

16-06-2014, 02:22


Erg he.. Heb dat ook wel opgemerkt. En niet bij Marokkanen alleen hoor. Als je bijv. aangeeft dat je ieTS te duur vindt en zij daar dan heel raar over gaan doen, omdat het voor hun makkelijk uit te geven is. En je hoort men idd neerbuigend doen over anderen die goedkope kleding dragen. Vind dat dat een mens zo lelijk maakt, krijg gewoon plaatsvervangende schaamte.

16-06-2014, 02:40
Wesh ben jij op je kont gevallen of wat

16-06-2014, 02:54

Citaat door amel_16:
Ow ja niks van gemerkt.. zolang jij toch maar goed leeft ik zou zeggen schoon je omgeving eens

Citaat door Soso_2k:
Wesh ben jij op je kont gevallen of wat
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5037217
Laten we deze topic eens als voorbeeld nemen. Ik kreeg plaatsvervangende schaamte bij het lezen van die neerbuigende reacties.

16-06-2014, 02:56



Citaat door ssweetgirl:
Erg he.. Heb dat ook wel opgemerkt. En niet bij Marokkanen alleen hoor. Als je bijv. aangeeft dat je ieTS te duur vindt en zij daar dan heel raar over gaan doen, omdat het voor hun makkelijk uit te geven is. En je hoort men idd neerbuigend doen over anderen die goedkope kleding dragen. Vind dat dat een mens zo lelijk maakt, krijg gewoon plaatsvervangende schaamte.
Niets aan toe te voegen. De mens tegenwoordig hecht teveel belang aan status en geld.
Ze vergeten dat materialisme je nergens zal brengen als het gaat om geluk.

16-06-2014, 03:02
Ik wist dat dit te maken zou hebben met je bijbaan. En ja vaak wordt er zo gedaan. Ook bijvoorbeeld als je met jeniveau 2 diploma werkt.

16-06-2014, 03:02
Ik leef goedkoop en zal altijd goedkoop blijven leven in sha Allah.
doe cool met jasje van 600 euro et laatste wat je draagt is een witte doodskleed.


al-Bukhaari reports from Usaamah ibn Zayd that the Prophet (saw) said, "I stood by the gate of Paradise and saw that the majority of those who entered were the poor and wretched. The rich [Muslims] were detained while the people of Hell were ordered to be taken to Hell". (Sahih al-Bukhaari, Kitaab ar-Riqaaq, BAab Sifaat al-Jannah, wan-Naar, Fath al-Baari, 2/345)

16-06-2014, 04:19
Ach laat ze maar lachen. Ze komen er ooit nog wel achter dat geld niet gelukkig maakt. Ik hou van het simpel leventje.

16-06-2014, 04:27
Ik leef op droog brood en water.

16-06-2014, 07:53
Serieus je moet je niks aantrekken van anderen enkel van Allah swt

16-06-2014, 08:04
Dit is gewoon zo waarheid!

Ook inboedel letten ze op. En owwee als je tv niet min 42 inch is, of spullen niet van tefal. bekrompen-!!

16-06-2014, 08:48
Wanneer men neerbuigend doet tegenover anderen en dan zeker om het feit dat de ander in mindere luxe leeft dan diegene zelf, mag je, kun je en zal je van mijn kant onbegrip en boosheid (zeg maar gerust walging) verwachten. Hartverscheurend vind ik dat gewoon voor de minder bedeelde, want die kan er gewoonweg niets aan doen. En meer dan waardering heb ik dan voor diegene die zich niets aantrekt van zulke bekrompen mensen.

Ik kan hier zo boos om worden joh.

Moge Allah mensen die neerkijken op anderen leiden, Amien!

16-06-2014, 08:54


Ik vind dat wij eens minder op andere moeten letten. Ik had het Subhana'Allah afgelopen Zaterdag het nog over thuis. Laat iedereen lekker zijn ding doen, als iemand netjes zijn dingen betaalt met HALAL geld. Who the fuck zijn wij dan? En al was het Haram geld, ieder zijn graf diegene die het doet weet heus wel waar hij of zij mee bezig is. Laat ieder zich met zichzelf bemoeien, en zichzelf ontplooien en verder ontwikkelen ipv te letten op een ander.

16-06-2014, 10:17

Citaat door Salma22.:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5037217
Laten we deze topic eens als voorbeeld nemen. Ik kreeg plaatsvervangende schaamte bij het lezen van die neerbuigende reacties.
Hier walg ik echt van.

16-06-2014, 10:18

Citaat door Salma22.:
Ik heb dit fenomeen nooit begrepen, dat mensen neerkijken op mensen die weinig geld hebben en dus zuinig leven, dus geen nieuwste iPhone hebben, boodschappen doen bij de Lidl/Aldi, kleding halen bij de zeeman/wibra en in een goedkope oude auto rijden of een fiets hebben en zo toch iedere maand netjes rond kunnen komen zonder in de schulden te komen.

Daar kijken veel mensen op neer en als die persoon zich ver in de schulden zou steken maar wel met de nieuwste telefoon loopt en in dure merkkleding zou lopen is het goed, dat is blijkbaar belangrijker. Ik begrijp dat echt niet....

Zelf werk ik parttime bij de McDonald's naast stage en school en ik merk gewoon dat veel mensen daar lacherig over doen, alsof het een soort schande is ofzo. Terwijl ik gewoon netjes de huur en overige lasten betaal daarmee. Maar goed, mensen zijn lekker oppervlakkig.
inderdaad=een afschuwelijke instelling

Pagina's : [1] 2 3