Bekijk volle/desktop versie : Arabieren en Europa willen strijd tegen ISIS



Pagina's : [1] 2 3

12-06-2014, 13:55
De ministers van buitenlandse zaken van de Europese Unie en de Arabische Liga hopen dat de Iraakse autoriteiten er in slagen de opmars van ISIS in het land te stoppen.





Dat hebben ze laten weten na een eendaagse top in Athene. De ministers zeggen 'diep bezorgd' te zijn, met name over de ontwikkelingen rond Mosul, dat door de afsplitsing van Al-Qaida werd ingenomen. In een verklaring betuigen ze hun medeleven uit aan de familie van de 'vele doden' en roepen ze de 'democratische krachten' in het land op samen een vuist te maken tegen de 'uitdaging voor de veiligheid in Irak'.

De EU en de Liga zeggen de eenheid in Irak en de soevereiniteit van het land te onderstrepen. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken, die namens Nederland bij de top aanwezig was zei in een verklaring dat ook Nederland Irak zal steunen. "De inname van Mosul door extremisten is een buitengewoon zorgwekkende ontwikkeling.


We hebben onze krachtige steun uitgesproken voor de territoriale integriteit van Irak, die essentieel is voor de stabiliteit en economische ontwikkeling van het land en de Koerdische autonome regio", aldus de minister.

12-06-2014, 14:33


de tagout zijn er weer zo snel bij als het gaat om het bevechten hun eigen broeders. ik hoor ze nooit als het gaat om het verdedigen van de moslim.. tfoe 3likoem allemaal vieze veraders

12-06-2014, 14:37
Ze hebben het toegelaten.
En nu janken.....
3 dagen geleden zei een generaal:isis ie geen beweging.. het is een leger.

12-06-2014, 14:40
ik doe niks en heb niks tegen ze ze hebben mij niks aangedaan

12-06-2014, 14:47


Oh hier nog een na berichtje van moi......(lol)

Weet je....de hele wereld maakt zich zorgen.
De laatste dagen worden zo langzamerhand geteld,
Ik geloof..ja en ik geloof..en mijn geloof is niet beter. Laat ieder zijn geloof hebben.

12-06-2014, 14:49
De Arabische Liga is een en al leugen. Waar waren ze toek onschuldige Irakezen door Amerika werden vermoord.

12-06-2014, 15:10
Het is echt een slangenkuil. Zoals altijd zijn de Amerikanen dom bezig, met hun korte termijnpolitiek.
Kijken nooit naar wat hun handelen op de lange termijn teweeg zal brengen, en vaak voor meer problemen zorgen dan het "oplost".

Saoedie-Arabie en Iran zijn ook altijd terreurorganisaties aan het steunen met geld en wapens vanwege HUN belangen en doorvoeren van hun visie van de islam.
Zo ook kleinere staten als Qatar.

Dan heb je nog de diverse terreurgroepen die met geweld een religieuze dictatuur willen stichten, maar met verschillende uitleg van de islam.

Nu krijg je weer dan bekende geneuzel, Arabische staten die met vrees naar de resultaten kijken van hun handelen en Europa/VS verzoeken proberen de geest weer in de fels te krijgen. Zij leggen geld op tafel en Europa/VS mag dan het smerige werk doen, met hun legers.
Die Arabische staten houden dan hun "schone" handen naar buiten toe, en kunnen achteraf lekker mee klagen over die agressieve westerlingen.

Laten we het gewoon eens niet doen. Laten de Arabieren/moslims zelf eens al die ellende oplossen in hun gebieden.
Westen nu eens zich er niet mee bemoeien.

Binnen de moslimwereld is het al tijden lang een vulkaan die op uitbarsten staat.
De gewone moslims in de straat, die doodziek zijn van de dictaturen, corruptie, armoede.
Ultraorthodoxe moslims die terugverlangen naar die eeuwen toen de moslims de dienst uitmaakten in enorme delen van de wereld.
Militair oppermachtig waren.
Er ook welvaart was door de opbrengsten uit al die gebieden die waren veroverd.

Derhalve die naïeve droom hebben dat simpelweg weer instellen van het Kalifaat het antwoord op alle problemen is.
Moslims dan weer machtig en welvarend zullen zijn.
Ook het verwateren van de godsdienst onder de mensen kan worden gestopt.

Een droom die uiteen moet spatten. De omstandigheden nu en toen verschillen enorm.
Ook heeft het kalifaat de facto maar kort bestaan, bestreden moslims elkaar net zo makkelijk als niet-moslims.
ging het ook vooral om macht en rijkdom.

Hoe afschuwelijk ook voor de grote meerderheid van mosllims die niet meer willen dan een prettig leven, zonder dictaturen, corruptie, armoede en totaal niet zitten te wachten op 1 moslimrijk, het zal moeten worden uitgevochten onder hen zelf wil er duidelijkheid komen welke koers men gaat inslaan.

Af en toe eens de ergste terreurgroepen aanpakken, lost niets op.
De volgende staan dan al weer klaar.

12-06-2014, 15:22

Citaat door tamar:
Oh hier nog een na berichtje van moi......(lol)

Weet je....de hele wereld maakt zich zorgen.
De laatste dagen worden zo langzamerhand geteld,
Ik geloof..ja en ik geloof..en mijn geloof is niet beter. Laat ieder zijn geloof hebben.
Hoi Tamar, alles goed met jou?

Kijk je al uit naar het WK met al die spelers met Feyenoord achtergrond?

12-06-2014, 16:39
allah zegt in de quran over de christenen en joden wanneer zij de islaam bestrijden eerst zullen ze geld uitgeven tot ze uitgegeven zijn dan zullen ze getroffen worden door een crisis dan zullen ze spijt krijgen dan ze die geld hebben uitgegeven dan zullen de moslims overwinnen. maar het is ook een grote test voor moslims aan welke kant sta je? allah zal zijn soldaten beproefen met de ergste fitna's

12-06-2014, 16:45
Docu van jihadisten over koning van marokko:

[video=youtube;S5lBtk43tEc]http://www.youtube.com/watch?v=S5lBtk43tEc[/video]

12-06-2014, 16:50
De Arabische naam voor ISIS is DAICH (Islamitische land in Irak en Syrie). In Noord-Afrika hebben terroristen een eigen terreurgroep zoals die in het Midden-Oosten en heet DAMIS (Islamitische land in Islamitische maghreb). DAMIS bestaat uit terroristen van Mali, moslim extremisten van Tunisia, AlQaida in Algerije en Marokkaanse Jihadisten in Syrie en Irak.

DAMIS is een afkorting, maar het betekent in het Arabisch “zwarte nacht”. Op het internet worden ze uitgelachen en zeggen dat de toekomst van DAMIS in Noord-Afrika wordt DAMIS (een zwart nacht).

12-06-2014, 16:51

Citaat door Leonidas:
Hoi Tamar, alles goed met jou?

Kijk je al uit naar het WK met al die spelers met Feyenoord achtergrond?
Jahaha en vooral na Clasie en Congolo.the mennen off de mache op z'n Rotterdams.

12-06-2014, 16:55



Citaat door Mohammed_:
Docu van jihadisten over koning van marokko:

[video=youtube;S5lBtk43tEc]http://www.youtube.com/watch?v=S5lBtk43tEc[/video]
Het enige wat koning mo6 goed doet, is hard aanpakken van deJihadisten.

12-06-2014, 16:56

Citaat door tamar:
Jahaha en vooral na Clasie en Congolo.the mennen off de mache op z'n Rotterdams.
altijd leuk de WK al de wedstrijden. zal in mij Oranjeshirtje met leeuw voor de tv zitten, ondanks ik deze keer er weinig van verwacht.

12-06-2014, 16:59

Citaat door Amaghar:
Het enige wat koning mo6 goed doet, is hard aanpakken van deJihadisten.
Dat komt niet van koning maar van het volk!! Een groep als ISIS zal de hele marokkaanse volk tegen zich krijgen in een oorlog dus ze mogen leuk videotjes maken maar daar blijft het bij

Pagina's : [1] 2 3