Bekijk volle/desktop versie : Vrouw kreeg seksuele relatie met dolfijn tijdens experiment



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-06-2014, 08:43
Tijdens een experiment om een dolfijn de Engelse taal machtig te maken is een tuimelaar hopeloos verliefd geworden op zijn trainster. De twee kregen zelfs een erotische relatie. Na het experiment werden dier en mens gescheiden, waarna de tuimelaar volgens de dierenarts stierf aan een gebroken hart.


De relatie tussen Margaret Howe en de dolfijn Peter speelde een halve eeuw geleden, toen Howe voor tien weken ingehuurd werd om mee te werken aan een dolfijnenexperiment van de NASA op de Maagdeneilanden. De documentaire The Girl Who Talked to Dolphins over de bijzondere relatie die de vrouw in 1965 aanging met haar 'leerling' zendt de BBC volgende week dinsdag uit.

Howe kreeg de taak om Peter Engels te leren praten door zijn spuitgat, het gat waardoor zeezoogdieren ademen en lucht, slijm en ander vocht uitblazen. De vrouw was tijdens het experiment zeven dagen per week samen de zesjarige tuimelaar. Ze aten en speelden samen, ze waste hem en ze sliep in zijn buurt. Dit zorgde ervoor dat hun relatie steeds intenser werd. Op een gegeven moment werd Peter zelfs hopeloos verliefd op zijn trainster.

De gevoelens van de dolfijn begonnen een negatieve invloed op de trainingen te krijgen, zo blijkt uit dagboekaantekeningen van Howe. Vier weken nadat de twee elkaar ontmoet hadden schreef ze: 'Peter raakt meerdere keren per week seksueel opgewonden. Zijn verlangens staan een goede relatie met mij in de weg. Hij drukt zijn lijf continue tegen mijn benen, knieën en handen aan, en cirkelt dan om mij heen. Hij weet zich in mijn buurt niet te beheersen.'

Seksuele behoefte
Om Peter zich te kunnen laten focussen op de lessen nam Howe een opvallend besluit. Ze besloot de dolfijn in zijn seksuele behoefte te voorzien door toe te staan dat hij langs haar lichaam zijn genitaliën stimuleerde. 'Zolang het niet te ruig gebeurde', vertelt Howe in de trailer voor de documentaire. 'Het maakte het werk makkelijker. Ik liet het gewoon gebeuren. Maar het was tegelijkertijd ook heel waardevol en zacht. Het was voor hem een seksuele handeling, niet voor mij. Misschien wel sensueel,' aldus Howe. 'Het was als jeuk. Krab even en je bent er vanaf en je kan weer door.'

Het experiment, waarin het lukte om de dolfijn een paar woorden Engels aan te leren, liep enige tijd later af. Peter werd verscheept naar Miami en zag zijn grote liefde nooit meer. Na een paar weken pleegde de tuimelaar zelfmoord. Hij liet zich zakken in zijn bassin en weigerde meer adem te halen.

De doodsoorzaak was volgens de behandelend dierenarts Andy Williamson een gebroken hart.

[video=youtube;31AWe-FN7CA]http://www.youtube.com/watch?v=31AWe-FN7CA[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=31AWe-FN7CA

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3670359/2014/06/11/Vrouw-kreeg-seksuele-relatie-met-dolfijn-tijdens-experiment.dhtml

12-06-2014, 09:03


Naar de klote.....

12-06-2014, 09:40
Lekker dolfijn grill op houtskool

12-06-2014, 09:49
een halve eeuw geleden....

12-06-2014, 10:35


Dieren zijn ook altijd de klos. Wat een onzin een dolfijn Engels willen leren....

12-06-2014, 10:37
De essentie van dit verhaal, dat een dolfijn intelligent is en zelfs relaties kan opbouwen met mensen. Dat dolfijnen gevoelige dieren zijn die al meermaals bewezen hebben dat ze zelf in staat zijn andere levende wezens te redden in geval van nood, ontgaat velen.
Verder en dieper nadenken kan nooit kwaad zeg ik.

12-06-2014, 10:43

Citaat door eimelein:
De essentie van dit verhaal, dat een dolfijn intelligent is en zelfs relaties kan opbouwen met mensen. Dat dolfijnen gevoelige dieren zijn die al meermaals bewezen hebben dat ze zelf in staat zijn andere levende wezens te redden in geval van nood, ontgaat velen.
Verder en dieper nadenken kan nooit kwaad zeg ik.
Yep verder nadenken... Die dieren horen gewoon lekker in een groep te leven in de vrije natuur en niet in gevangenschap gehouden worden om experimenten mee te doen waardoor ze gefrustreerd raken..... met zelfdoding tot gevolg......

12-06-2014, 10:45

Citaat door leukedametje:
Lijkt me egt heerlijk sex met dolfijn dat ding kan tog niet praten ben ik lekker dominant ipv die klootzakke mannen randdebiele
De titel klopt niet, de vrouw had geen sexuele relatie in de zin zoals wij mensen dat ervaren. Het was de dolfijn die opgewonden werd en zijn genitaliën tegen de vrouw aandrukte.
Het kan nooit kwaad een artikel begrijpend te willen lezen.
Jouw problemen met mannen zijn hier niet gepast.

12-06-2014, 10:46

Citaat door xXxwolkjexXx:
Dieren zijn ook altijd de klos. Wat een onzin een dolfijn Engels willen leren....
Ja, dat is toch wel het toppunt van chauvinisme.

Maar het hechtingsproces van de dolfijn aan een ander wezen op zo'n korte tijd is wel intrigerend. Dat lukt met andere dieren onmogelijk. Ik vraag mij af of er een manier is om - zonder Engelse cursus - van zo'n dolfijn te weten te komen hoe hij dat voor zichzelf rationaliseert.

Gezien de aard van genoemde feiten lijkt het mij wel aangewezen om gelijkaardige relaties met de eerste beste vriend van de mens, m.n. de hond, nauwer in de gaten te houden. Ik begrijp dat de vrouw het beest niet wilde kwetsen, maar ik vind het nog steeds seksueel grensoverschrijdend en onprofessioneel. Van leerkrachten tolereren we ook niet dat ze hun leerlingen "niet willen kwetsen" in hun romantische gevoelens.

Nu, als deze dolfijn zich zo snel seksueel aangetrokken kan voelen dan is dat ook bij honden niet uit te sluiten. Inmiddels weten we dit al. We weten ook dat in de meeste Europese landen seks met dieren verboden is. Dit in eerste instantie in het belang van het dier.

Dit artikel zou een incentive moeten zijn om nauwer toe te zien op seksueel grensoverschrijdend gedrag tussen baasjes en huisdieren.

12-06-2014, 10:48
Belachelijk project.

Dit was ook zo vreselijk:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Project_Nim

12-06-2014, 10:49

Citaat door Almagrebi37:
Lekker dolfijn grill op houtskool
Een antwoord van een echte mocro....

12-06-2014, 10:49

Citaat door xXxwolkjexXx:
Yep verder nadenken... Die dieren horen gewoon lekker in een groep te leven in de vreije natuur en niet in gevangenschap gehouden worden om experimenten mee te doen waardoor ze gefrustreerd raken..... met zelfdoding tot gevolg......
Een goede raad, lees het artikel nog eens en probeer het eens te begrijpen.
Er zijn trouwens over de hele wereld dierentuinen waar dieren gehouden worden, dit om mensen kennis te laten maken met die dieren. Er worden over de hele wereld dieren gebruikt om experimenten uit te voeren ten voordele van de mens.
Probeer gewoon de diepgang in dit artikel te begrijpen ipv te reageren uit het zo bekende buikgevoel, de hersenen liggen een stuk hoger, ook die kunnen gebruikt worden.

12-06-2014, 10:56



Citaat door eimelein:
Een goede raad, lees het artikel nog eens en probeer het eens te begrijpen.
Er zijn trouwens over de hele wereld dierentuinen waar dieren gehouden worden, dit om mensen kennis te laten maken met die dieren. Er worden over de hele wereld dieren gebruikt om experimenten uit te voeren ten voordele van de mens.
Probeer gewoon de diepgang in dit artikel te begrijpen ipv te reageren uit het zo bekende buikgevoel, de hersenen liggen een stuk hoger, ook die kunnen gebruikt worden.
Val toch niet steeds in herhaling joh, je komt zo gefrustreerd over. Ik kan heel goed lezen en ik kan heel goed bedenken dat dieren altijd de klos zijn voor experimenten die mensen altijd maar weer met dieren willen doen en ja een dierentuin is ook dierenmishandeling net zoals circussen die hier in Nederland al geen dieren mogen gebruiken.

12-06-2014, 10:59

Citaat door soraya28:
Een antwoord van een echte mocro....
precies ik zie gewoon een viskotelet heerlijk grillen met dit weer
of die engels of chinees preekt boeit me echt niet en al helemaal niet of die van liefdesverdriet gestorven is als ie maar lekker smaakt met zeezout erop heerlijk

begint meer op partij van de dieren forum

(meesten hier zijn ook niet veel slimmer dan de gemiddelde beest )

12-06-2014, 11:34

Citaat door Almagrebi37:
precies ik zie gewoon een viskotelet heerlijk grillen met dit weer
of die engels of chinees preekt boeit me echt niet en al helemaal niet of die van liefdesverdriet gestorven is als ie maar lekker smaakt met zeezout erop heerlijk

begint meer op partij van de dieren forum

(meesten hier zijn ook niet veel slimmer dan de gemiddelde beest )
Hahaha wallah iella ....en mag ik ook mee eten of eet je liever alles alleen op eh mocro ......Hmm best lekker een gegrilde visje maar om nou die dolfijn te eten ik weet niet hoor .....heb jij ooit dolfijn gegeten ....ze zijn zo lief en schattig beestjes beter dan sommige zgn mensen ja ....

Pagina's : [1] 2 3 4 5