Bekijk volle/desktop versie : Waarom zijn deze criteria belangrijk voor een website



10-06-2014, 19:42
Salaam dames,

Is het duidelijk waar de site voor staat en wat je er kunt doen/vinden?
Uitstraling: Heeft de site een betrouwbare, professionele en verzorgde uitstraling
Betrouwbaar: Werkt de site zonder fouten
Layout: Is de layout overzichtelijk en is alles makkelijk te vinden
De website is begrijpelijk voor de doelgroep


Geef jullie mening

10-06-2014, 19:45


Wa alaikoem salaam,

Ik begrijp je vraag niet echt..

Als je bedoelt waarom het belangrijk is dat een website voldoet aan de criteria die je noemt.. Dan staat het antwoord erachter..

Bijvoorbeeld, waarom is het belangrijk dat een site duidelijk is en zonder fouten werkt, dan komt het betrouwbaar over.. En zo verder met de rest van de criteria...

10-06-2014, 19:54

Citaat door Gekkerdje20:
Wa alaikoem salaam,

Ik begrijp je vraag niet echt..

Als je bedoelt waarom het belangrijk is dat een website voldoet aan de criteria die je noemt.. Dan staat het antwoord erachter..

Bijvoorbeeld, waarom is het belangrijk dat een site duidelijk is en zonder fouten werkt, dan komt het betrouwbaar over.. En zo verder met de rest van de criteria...
Ja klopt, ik wil een mening hebben waarom je dat vind.
Dus waarom betrouwbaar

11-06-2014, 08:44

Citaat door thamchoemth:
Ja klopt, ik wil een mening hebben waarom je dat vind.
Dus waarom betrouwbaar


Een site komt op mij betrouwbaar over als er duidelijke informatie staat, geen tegenstrijdigheden en een manier om contact op te kunnen nemen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

11-06-2014, 08:58



Citaat door thamchoemth:
Salaam dames,

Is het duidelijk waar de site voor staat en wat je er kunt doen/vinden?

Uitstraling: Heeft de site een betrouwbare, professionele en verzorgde uitstraling= Hoe professioner hoe meer vertrouwen het je geeft, des te meer je neigt om een bestelling te plaatsen/informatie door te nemen. Een rustige strakke lay out zonder spelfouten en duidelijke informatie is al uitdagend om de website door te nemen.

Betrouwbaar: Werkt de site zonder fouten= Wanneer je weet dat de informatie klopt wat er op de site staat zal het je vertrouwen bevestigen, je zult de hele site doornemen. Bestellingen zonder fouten en altijd contact kunnen opnemen met een eventuele klantendienst is zeker iets wat in het voordeel zal werken. Vertrouwen= klanten werven ofwel gewoon lezers.

Layout: Is de layout overzichtelijk en is alles makkelijk te vinden= Lay out en de overzichtelijkheid is 1 van de belangrijkste punten die in orde moeten zijn aangezien men zijn weg makkelijk moet vinden binnen de website. Met 1 klik door naar het volgend onderwerp. Met makkelijke woorden op de site laten doorsturen tot men antwoord heeft op zijn vraag. Duidelijk aangeven hoe en waarvoor de website dient met een 'over ons' kopje.

De website is begrijpelijk voor de doelgroep= Duidelijk aangeven met foto's waarover de website gaat, en voor welk doelgroep. Zodat men precies weet of hij binnen de doelgroep valt ja/nee. Is het niet voor hem/haar besteed dan kan hij verder of dan is het wellicht wel iets voor een nicht/neef. Is iedereen welkom op zo'n website? Zo verliest men ook geen verloren tijd. Dan laat je dat ook gelijk zien in de welkomstekst of middels foto's.


Geef jullie mening
-