Bekijk volle/desktop versie : "Rode Duivels winnen het WK"



Pagina's : [1] 2

09-06-2014, 15:46

Citaat door Riffie_denboch:
"Rode Duivels winnen het WK"[/SIZE]



Het WK moet nog beginnen, maar de Belgen vieren nu al feest. En dat is te danken aan het enthousiasme voor het nationale voetbalelftal: de Rode Duivels. Dat was niet eerder zo groot. Vanmorgen werd het team uitgezwaaid door koning Filip na een training, gisteren kwamen er 50.000 supporters op een oefenwedstrijd af.

De Belgen geloven heilig in hun team. "Het zijn de beste spelers van de wereld", zegt een supporter voor de oefenwedstrijd in het supportersdorp onder het Atomium in Brussel. "Ik denk dat we verder gaan komen dan de Nederlanders", zegt iemand anders.
Wereldranglijst

Het vertrouwen in hun team komt niet uit de lucht vallen. De Belgen hebben een uitstekend elftal met sterspelers in de Britse en Franse competities. In de FIFA-wereldranglijst staan de Rode Duivels op de elfde plek, dat is vier plaatsen hoger dan Oranje.

Maar het enthousiasme komt niet alleen door de prestaties van het voetbalteam. De Belgische voetbalbond KBVB heeft er jaren aan gewerkt om meer Belgen bij hun nationale elftal te betrekken. De bond heeft dat professioneel aangepakt met reclamecampagnes en nieuwe logo's. Ook was er meer contact tussen spelers en publiek.

"Ik denk dat het een aantal jaren geleden 'not done' was om supporter te zijn van de Rode Duivels", zegt Bob Madou van de KBVB. "Maar we voelden dat het supportersgevoel voor het team weer ging groeien, en toonden aan dat het oké is om aanhanger te zijn. Ik denk dat het vandaag de dag meer dan oké is, maar dat heeft ons veel inspanning gevergd."
Verbroedering

Het resultaat van die inspanning mag er zijn. De opwinding door het voetbal zorgt zelfs voor verbroedering in het meertalige België. "Normaal zijn de Belgen niet zo uitbundig, maar nu staan ze allemaal, Vlaming en Waal, achter hun team", zegt NOS-correspondent Joris van Poppel. "We praten niet over Vlamingen of Walen, maar over Belgen. Het is gewoon feest!", roept een Waalse supporter terwijl de muziek op het supportersfeest doordreunt.

Door heel het land hangen posters van het nationale team en er is een enorme vraag naar voetbalplaatjes. Ook voor de oefenwedstrijd zijn aanhangers van het team gretig aan het ruilen. "Iedereen wil zijn plaatjesboek vol hebben, ook mijn zoon", zegt een vader. Volgens hem is de gekte in België rond het WK uitzonderlijk. "Dat komt omdat we dit keer dicht bij de finale gaan eindigen denk ik. Dichterbij dan Nederland!"

[SIZE=2]Wereldkampioen
Dinsdag vertrekken de Belgische Rode Duivels naar Brazilië. Een week later, op 17 juni, spelen onze zuiderburen hun eerste WK-wedstrijd tegen Algerije. Volgens een enthousiaste supporter gaan ze die in ieder geval winnen. "We worden wereldkampioen! Absoluut! Ik heb er geld op ingezet, dus ze moeten wel."

http://nos.nl/wk2014/artikel/658514-rode-duivels-winnen-het-wk.html
.

09-06-2014, 15:50


Hoop dat die belgen na de 1ste ronde weer aankomen op Brussel. Wat hebben die gasten een hoogmoed zeg niet normaal. Zelfs een Spanje of Argentinië blijven er nuchter onder.

09-06-2014, 16:04
Ik hoop dat Belgie iedere match zal gaan verliezen, ik gun het Felaini en Chadli totaal niet vieze landveraders.

09-06-2014, 17:05

Citaat door Riffie_denboch:
Vertongen werd uit de basis gespeeld bij Tottenham door Kaboul
En Kaboul zit niet eens in de selectie van Frankrijk, zelfs niet als backup

10-06-2014, 08:36


Wat zijn die fans toch on-Belgisch, ze hebben iets te veel hoogmoed van de Nederlanders overgenomen.
Kwartfinale zou mooi zijn. Maar ik denk dat m'n ploeg met de 1/8 finale terug huiswaarts gaat.

10-06-2014, 09:23
Ik hoop dat België ver komt dan zullen sommige domme leden hier kapot gaan

10-06-2014, 11:15

Citaat door Riffie_denboch:
Vertongen werd uit de basis gespeeld bij Tottenham door Kaboul
Vertonghen is nooit uit de basis gespeeld door Kaboul hij heeft alleen minuten gemist door zijn aanslepende enkelblessure.

Vertonghen heeft afgelopen seizoen 2916 minuten gespeeld voor tottenham

Kaboul heeft afgelopen seizoen 1584 minuten gespeeld voor tottenham.

10-06-2014, 11:39
Zonder immigratie stond België wss op plaats 217 in de wereldranglijst

10-06-2014, 11:45

Citaat door DracullaLN:
Zonder immigratie stond België wss op plaats 217 in de wereldranglijst
Dat zou erg knap zijn aangezien er maar 194 plaatsen zijn.

Zonder immigratie zat jij nu meloenen te verkopen in marokko.

moet je eens kijken naar het frans nationaal team of naar het zwitsers nationaal team.

10-06-2014, 11:53

Citaat door DracullaLN:
Zonder immigratie stond België wss op plaats 217 in de wereldranglijst
Deze ploeg zijn evenzeer Belgen dan al de voorgaande selecties.

10-06-2014, 12:07

Citaat door DracullaLN:
Zonder immigratie stond België wss op plaats 217 in de wereldranglijst
Dus dat is het probleem met het Marokkaanse elftal

10-06-2014, 12:11

Citaat door 33875:
Dus dat is het probleem met het Marokkaanse elftal
Hij snapt de ironie er niet van haha

10-06-2014, 12:58


Die Belgen hebben echt een gebrek aan realiteitsbesef.

10-06-2014, 13:10

Citaat door 33875:
Dus dat is het probleem met het Marokkaanse elftal
Hahaha nou halfbloedjes maken wel het spel bij Marokko... dus misschien wel? Benatia, De Costa (binnenkort Konko)

Hahaha ik bedoelde gewoon te zeggen dat België bijna geen echte Belg heeft en hun succes heeft te danken aan "Buitenlanders".

10-06-2014, 13:12

Citaat door broeder1993:
Hij snapt de ironie er niet van haha
Jij voelt je constant aangevallen als iemand iets over België zegt.. je zou van avatar moeten veranderen man.

Pagina's : [1] 2