Bekijk volle/desktop versie : Mag jij in de Islam zorgen voor de kinderen..



09-06-2014, 14:10
[van je man uit zijn vorige huwelijk die geboren zijn zonder dat hij getrouwd was met zijn ex partner?

En is het toegestaan om in een ruimte te zijn met jou moeder (Die je jarenlang niet hebt gezien omdat je ouders uit elkaar waren) en haar nieuwe partner die (Geen familie is van mij, maar ook geen moslim is)? ]

Dit zijn 2 vragen die ik graag beantwoord wil hebben..
Weet iemand dit of weet iemand waar ik de antwoorden vandaan kan halen? Want op google vind ik niks..

09-06-2014, 14:16


Niemand!?

09-06-2014, 14:27
Up! heb de antwoorden echt nodig..

09-06-2014, 15:13
Als jouw moeder (een moslima neem ik aan) is getrouwd met een kaafir, dan is hij niet eens de echtgenoot van je moeder volgens de Islamitische Wetgeving, laat staan dat hij een mahram is van jou.

Het is namelijk verboden voor een moslima om te trouwen met een ongelovige EN als een moslima toch trouwt met een ongelovige, dan is deze huwelijk niet geldig en dus is het alsof ze een vriendje heeft en dus ontucht pleegt met hem.

Het is dus verboden voor jou om hem de hand te hand te schudden, je af te zonderen met hem en het is verplicht voor jou om jezelf te bedekken voor hem, comfort Kitaab en Sunnah. Sterker nog: het is ZELFS voor jouw moeder verboden om zich af te zonderen met haar ongelovige "echtgenoot", aangezien hij geen recht heeft op haar als moslima noch is hij haar mahram. Zij overtreed de Voorschriften van Allaah door te "trouwen" met een ongelovige EN door zich te laten aanraken door een ongelovige EN door zich af te zonderen met hem. Hij is verboden voor jouw moeder en dus ook voor jou.

___


Wat betreft de andere vraag, die durf ik niet aan want er speelt veel hierin mee dus contacteer een geleerde hiervoor. Zie de topic van Honesta voor telefoon nummers van betrouwbare geleerden. Je kunt aan hen uitgebreid je vraag stellen en je zult een duidelijk antwoord ontvangen in-shaa-Allaah.

09-06-2014, 15:35



Citaat door A_bdars:
Als jouw moeder (een moslima neem ik aan) is getrouwd met een kaafir, dan is hij niet eens de echtgenoot van je moeder volgens de Islamitische Wetgeving, laat staan dat hij een mahram is van jou.

Het is namelijk verboden voor een moslima om te trouwen met een ongelovige EN als een moslima toch trouwt met een ongelovige, dan is deze huwelijk niet geldig en dus is het alsof ze een vriendje heeft en dus ontucht pleegt met hem.

Het is dus verboden voor jou om hem de hand te hand te schudden, je af te zonderen met hem en het is verplicht voor jou om jezelf te bedekken voor hem, comfort Kitaab en Sunnah. Sterker nog: het is ZELFS voor jouw moeder verboden om zich af te zonderen met haar ongelovige "echtgenoot", aangezien hij geen recht heeft op haar als moslima noch is hij haar mahram. Zij overtreed de Voorschriften van Allaah door te "trouwen" met een ongelovige EN door zich te laten aanraken door een ongelovige EN door zich af te zonderen met hem. Hij is verboden voor jouw moeder en dus ook voor jou.

___


Wat betreft de andere vraag, die durf ik niet aan want er speelt veel hierin mee dus contacteer een geleerde hiervoor. Zie de topic van Honesta voor telefoon nummers van betrouwbare geleerden. Je kunt aan hen uitgebreid je vraag stellen en je zult een duidelijk antwoord ontvangen in-shaa-Allaah.
Hoe kom je erbij als ik vragen mag dat als jouw moeder met een ongelovige getrouwd is dat niet gezien wordt als echtgenoot..

09-06-2014, 15:37

Citaat door Bismilllah:
-


Citaat door A_bdars:
Als jouw moeder (een moslima neem ik aan) is getrouwd met een kaafir, dan is hij niet eens de echtgenoot van je moeder volgens de Islamitische Wetgeving, laat staan dat hij een mahram is van jou.

Het is namelijk verboden voor een moslima om te trouwen met een ongelovige EN als een moslima toch trouwt met een ongelovige, dan is deze huwelijk niet geldig en dus is het alsof ze een vriendje heeft en dus ontucht pleegt met hem.

Het is dus verboden voor jou om hem de hand te hand te schudden, je af te zonderen met hem en het is verplicht voor jou om jezelf te bedekken voor hem, comfort Kitaab en Sunnah. Sterker nog: het is ZELFS voor jouw moeder verboden om zich af te zonderen met haar ongelovige "echtgenoot", aangezien hij geen recht heeft op haar als moslima noch is hij haar mahram. Zij overtreed de Voorschriften van Allaah door te "trouwen" met een ongelovige EN door zich te laten aanraken door een ongelovige EN door zich af te zonderen met hem. Hij is verboden voor jouw moeder en dus ook voor jou.

___


Wat betreft de andere vraag, die durf ik niet aan want er speelt veel hierin mee dus contacteer een geleerde hiervoor. Zie de topic van Honesta voor telefoon nummers van betrouwbare geleerden. Je kunt aan hen uitgebreid je vraag stellen en je zult een duidelijk antwoord ontvangen in-shaa-Allaah.
Wow.. Shokrane!
Duidelijker kan je het me niet vertellen..
Heftig.. maar ik dacht dit al.

09-06-2014, 15:50

Citaat door Tamimt:
Hoe kom je erbij als ik vragen mag dat als jouw moeder met een ongelovige getrouwd is dat niet gezien wordt als echtgenoot..
Die huwelijk is islamitisch ongeldig en deze "huwelijk" is niets anders dan ontucht. Dit is bekend en duidelijk en ik zal de bewijzen ervoor zoeken in-shaa-Allaah.

Het zou voldoende zijn als bewijs, dat zo'n huwelijk verboden is in de eerste plaats. Degenen die toch een VERBODEN huwelijk aangaan, die zondigen en een verboden huwelijk is verboden en kan dus niet halal zijn. Een moslima die getrouwd is met een ongelovige, kan zelfs een afvallige worden als zij dit huwelijk als halal ziet nadat ze is geadviseerd en de bewijzen aan haar zijn getoond.

Allaahu a'lam.

09-06-2014, 17:48
DjazakAllahu khayran. Was misverstand van mijn kant. Dacht wat anders

09-06-2014, 17:58

Citaat door Tamimt:
DjazakAllahu khayran. Was misverstand van mijn kant. Dacht wat anders
Wa djazaaki. Gair in shaa Allaah