Bekijk volle/desktop versie : Cruijff: 'Nederland heeft veel kans om het WK van 2018 te winnen'



05-06-2014, 19:39
Johan Cruijff opende donderdag een Cruijff Court in 'zijn' Betondorp, de Amsterdamse wijk waar hij opgroeide. "Ik heb hier mijn jeugd doorgebracht en een fantastische, mooie tijd gehad. Om hier terug te komen is alleen maar emotie en leuk."

En nu ligt er een voetbalveldje met zijn naam. Een veldje dat vroeger niet nodig was. "Toentertijd waren er weinig auto's.We speelden de hele dag op straat."

Uiteraard werd de voetbalgoeroe gevraagd naar zijn inschatting van de kansen van Oranje op het WK in Brazilië. "Nederland zal het niet makkelijk krijgen, geen enkel Europees land heeft het makkelijk. Europa heeft nog nooit gewonnen in Zuid-Amerika."

"Bij dit WK is de helft van het Nederlands elftal iets te jong", benadrukte Cruijff nogmaals. Hij kijkt echter met optimisme naar de toekomst. "Ik denk dat wij over vier jaar een enorme kans kunnen maken, want er komt een hele groep van jonge jongens aan die op dat moment de goede leeftijd hebben. De vorige WK was dat ook.

"Ik denk dat we er gewoon vertrouwen in moeten hebben dat iedereen 100% zijn best doet en dat we daar tevreden meemoeten zijn. Kom je weer heel ver, des te beter, maar ik denk dat je realistisch moet zijn. Ik wens ze heel veel succes."

Over de 'Hollandse school' en bondscoach Louis van Gaal was Cruijff zonder het te benoemen toch duidelijk: "Laat ik daar maar niks over zeggen..."

http://nos.nl/wk2014/artikel/657332-cruijff-over-vier-jaar-enorme-kans.html