Bekijk volle/desktop versie : Dames die thuis zijn, check Sabahiyat.



05-06-2014, 12:04
Ze laten zien hoe je jouw handen dient te wassen wanneer je op bezoek bent. Zijn dat schaaltjes met rozenwater?

Hiervoor lieten ze zien wat de etiquette is bij het binnentreden van het huis en tijdens het eten, en o.a. hoe je jouw dikke Marokkaanse kont aan tafel dient aan te schuiven zonder dingen van tafel te stoten. Grapje, dit laatste komt enkel in mijn etiquette voor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

05-06-2014, 12:12


Hihi kheb gezien. Maar je moet zowat diploma halen om hier in te slagen, veel protocollen. Wat me verbaasde is dat zij in Engeland hierover heeft gestudeerd en dat daar erkend is dat het etiquette afkomstig uit de tijd van onze profeet soubhannallah

05-06-2014, 12:17
wat de enquettes betreft kunnen veel van leren, ik zie echt. sommige dames waloe manieren...

05-06-2014, 12:33

Citaat door Charfa:
wat de enquettes betreft kunnen veel van leren, ik zie echt. sommige dames waloe manieren...


En met name eet manieren.

05-06-2014, 12:36


ja daar doelde ik vnl op

Als ik zulke mensen aan tafel heb dan vervliegt mijn hongergevoel

05-06-2014, 12:56
Met dames heb ik het gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik maak het enkel met mannen mee, mijn eetlust verdwijnt dan ter plekke. Ik ben er dan ook absoluut van overtuigd dat het tonen van dergelijk gedrag een zonde is binnen de islam. Want hoe kan je iemand de eetlust ontnemen en de gezellige sfeer aan tafel negatief beinvloeden zonder dat je hiermee een zonde begaat? Allah oe3lam natuurlijk, maar Islamitisch gedrag toon je dan zeker niet?

Of misschien reageer ik wel te gevoelig/overdreven.

Sent from my iPhone using Tapatalk