Bekijk volle/desktop versie : Van Woerkom wil nog steeds ombudsman worden



04-06-2014, 12:16
Guido van Woerkom wil nog steeds Nationale Ombudsman worden.





Hij is bereid opnieuw met de Tweede Kamer in gesprek te gaan. Dat heeft Van Woerkom dinsdag laten weten. De Tweede Kamer besloot dinsdag de stemming over de benoeming van Van Woerkom uit te stellen en opnieuw met hem in gesprek te gaan. "Ik kan me dit, gelet op de commotie van de afgelopen dagen goed voorstellen, en ben hier uiteraard toe bereid", meldt Van Woerkom in een schriftelijke verklaring.

"Ik hoop in dit gesprek over te dragen dat ik nooit iemand heb willen grieven en dat ik het betreur dat ik mensen onheus bejegend heb. Daarbij wil ik graag overbrengen dat ik de Nationale Ombudsman voor alle inwoners van Nederland wil zijn die zonder vooroordelen naar klachten van burgers kijkt."


Een flinke minderheid van de Tweede Kamer is tegen de benoeming van Van Woerkom, ook al is hij als enige voorgedragen door een commissie van de Kamer zelf. Aanleiding is de ophef over een discriminerende uitspraak over Marokkanen die hij vier jaar geleden deed. Vanwege die ophef wees de waarnemend ombudsman er maandagavond op dat de Nationale Ombudsman er voor alle Nederlanders moet zijn.


De Tweede Kamer zou dinsdag stemmen over de voordracht van Van Woerkom, maar besloot op het laatste moment dat uit te stellen. Er komt een nieuw gesprek. Wie dat namens de Kamer gaat voeren en wanneer het plaatsvindt, is nog niet bekend.

04-06-2014, 12:21


Deze man heeft zich racistisch uitgelaten over Marokkanen. Een ombudsman behoort van onbesproken gedrag te zijn, aangezien de functie van ombudsman ten alle tijden onafhankelijkheid vergt. Van woerkom snapt dit kennelijk niet. En die excuses die hij heeft aangeboden daar kopen we niks mee.

04-06-2014, 12:29
Als hij ombudsman wordt dan is het echt gedaan met Nederland.

04-06-2014, 12:31

Citaat door MissTarguist:
Als hij ombudsman wordt dan is het echt gedaan met Nederland.
Dan is de rechtsstaat totaal naar geloofwaardigheid verloren. Damm.. Hier kan je een hele scriptie over schrijven met een confronterende aanbeveling voor de tweede kamer.

04-06-2014, 12:39


Nl politiek word bijna Nazi isreal stijl.



04-06-2014, 12:59
De procedure van benoeming moet anders. Iemand die voor het volk moet opkomen, moet ook (indirect) door het volk gekozen worden, en niet door 3 regenten in een achterkamertje.

Breninkmeijer was te kritisch afgelopen jaren en als tegenreactie dachten ze een rasechte lobbyist te kunnen benoemen.

04-06-2014, 13:01

Citaat door Handig2:
De procedure van benoeming moet anders. Iemand die voor het volk moet opkomen, moet ook (indirect) door het volk gekozen worden, en niet door 3 regenten in een achterkamertje.

Breninkmeijer was te kritisch afgelopen jaren en als tegenreactie dachten ze een rasechte lobbyist te kunnen benoemen.

04-06-2014, 13:09

Citaat door Djeny:
Is dat een "ben ik met je eens" smiley, of kijkt ie me gewoon eng aan?

05-06-2014, 01:21
Inschallah krijg hij die baan niet ik bid en ik doe dua dat hij die baan niet krijg dat moet jullie ook doen




05-06-2014, 01:28
VVD die een VVDer helpt..