Bekijk volle/desktop versie : Beroving tokkie met gipsvoet blijkt verzonnen



01-06-2014, 08:54
Een 61-jarige man die zei dat hij was beroofd terwijl hij met een voet in het gips over straat liep in Goes, blijkt het hele verhaal te hebben verzonnen. Helemaal niemand heeft iets gezien, de twee 'rovers' zijn niet te zien op bewakingscamera's, de verklaringen van de man waren tegenstrijdig en hij heeft vaker ongelukken verzonnen.

ANP
Dat meldde de politie zaterdag. De man, een zwerver uit Roermond, zei dat hij op een druk plein was belaagd door twee jongemannen op een scooter. Die zouden hebben geprobeerd een boodschappentas uit zijn handen te trekken. De man gaf aan dat hij zijn tas niet losliet en daardoor omver werd getrokken. Hij zou met zijn buik op straat zijn gevallen.
De man belde zelf een ambulance. In het ziekenhuis bleek dat zijn stoma kapot was. Het is niet bekend of hij dat zelf heeft gedaan. ,,Het kan heel goed zijn dat het al kapot was'', aldus de politie. Die weet nog niet of de man wordt vervolgd voor het doen van een valse aangifte.
In Roermond heeft de man ook als eens een ongeluk geveinsd en zelf de ambulance gebeld.

http://www.limburger.nl/article/20140531/REGIONIEUWS03/140539825/1056#Beroving_man_met_gipsvoet_blijkt_verzonnen

01-06-2014, 08:57


Waarom noem je hem een 'tokkie'?

01-06-2014, 09:11

Citaat door Dwarsdenker:
Waarom noem je hem een 'tokkie'?
Troll Tokkie ga weg uit mijn topic!

01-06-2014, 09:17
Voor een beetje aandacht gaan mensen ver helaas
Aan de ene kant is het zielig en aan de andere kant is het niet goed
Dat hij liegt...en dit is nog niks vergeleken wat andere verzinnen voor wat aandacht ....

01-06-2014, 09:22


Soms moet je liegen om zorg te krijgen...
Hij is dus niet verzekerd; en een ambulance komt niet zomaar dat kost geld..

Netjes van de Politie dat ze het goed hebben onderzocht

01-06-2014, 09:28

Citaat door Reallover:
Soms moet je liegen om zorg te krijgen...
Hij is dus niet verzekerd; en een ambulance komt niet zomaar dat kost geld..

Netjes van de Politie dat ze het goed hebben onderzocht
Waarom zou je moeten liegen om zorg te krijgen ...
..ik denk eerder dat hij loog om aandacht ....waarvoor heeft hij eigenlijk zorg nodig dan ....een rolstoel heeft ie al

01-06-2014, 09:37

Citaat door soraya28:
Waarom zou je moeten liegen om zorg te krijgen ...
..ik denk eerder dat hij loog om aandacht ....waarvoor heeft hij eigenlijk zorg nodig dan ....een rolstoel heeft ie al
Omdat;


Citaat:
Wordt er altijd een ambulance gestuurd als ik 112 bel?
112 is voor spoedeisende en (levens)bedreigende situaties. U wordt doorverbonden met de meldkamer van de ambulancedienst in uw regio. De meldkamermedewerker maakt vervolgens een inschatting van wat er precies aan de hand is. En besluit of er een ambulance moet komen. Daarom komt er niet altijd een ambulance als u daar om vraagt.

Doorverwijzing naar huisarts of eerste hulp door alarmcentrale
De medewerker van de meldkamer kan u ook medische adviezen geven. Zo kan hij adviseren om uw huisarts te bellen. Of om naar de eerste hulp van een ziekenhuis te gaan. U moet dan wel uw eigen vervoer regelen, want dat valt niet onder de verantwoordelijkheden van 112.
hij had zorg nodig voor


Citaat:
http://www.mlds.nl/operaties/35/stoma/

01-06-2014, 09:53

Citaat door Reallover:
Omdat;



hij had zorg nodig voor
Oh natuurlijk die kapotte stoma had ik vergeten ...maar toch blijft het raar waarom hij moet liegen ..met de waarheid vertellen kon hij ook wel de benodigde zorg krijgen denk ik ....hij kan voor hetzelfde geldt ook zelf die stoma zak hebben kapot gemaakt ...tja als je toch liegt kan je ook om zo iets gaan liegen ...stel je voor dat vele gaan liegen om te krijgen wat ze willen ....dat schiet níet echt op
Mijn advies wees gewoon eerlijk ...dan is er ook niks aan de hand.

En thanks voor die link info over de stoma maar ik wist al wat het betekende

01-06-2014, 16:36
En zo zijn er meer Hollanders die verhaaltjes verzinnen om in het nieuws te komen en andere in het kwaad daglicht willen zetten

01-06-2014, 16:37
ik schaam mij om limburger te zijn nog meer dan normaal

01-06-2014, 16:43
Nou ja hij heeft toch wel hulp om zijn stoma te verschonen neem ik aan? Dus de noodzaak om 112 te bellen zou heus niet zo hoog geweest zijn. Hij had beter het leger des Heils kunnen bellen, die verschonen waarschijnlijk ook zijn stoma en zorgen voor de benodigde ontsmettingsmiddelen/ nieuwe zakjes enz enz.

01-06-2014, 16:44
Vies!

Iedereen wil meerijden op het hetzetreintje tegen Marokkanen.


GOES - In Goes heeft vrijdagochtend een brute beroving plaatsgevonden. Een man wiens rechtervoet in het gips zat werd op straat beroofd. Hij raakte gewond en moest naar het ziekenhuis worden gebracht.

De beroving vond rond 11.45 uur plaats op het Stationsplein. Het slachtoffer, een 61-jarige man uit Roermond kwam rond dat tijdstip op het station aan. Hij had zijn rechtervoet in het gips, omdat deze gebroken was. De man liep strompelend en droeg een rode rugzak. In zijn linkerhand had hij een grote gekleurde boodschappentas.

De man liep via het bussenplein de grote parkeerplaats op, tussen de Piet Heinstraat en de Trompstraat. Hij liep in de richting van de Stadspoort. Ongeveer in het midden van de parkeerplaats hoorde hij dat achter hem een scooter aan kwam rijden. Deze kwam dus uit de richting van het busstation.

Op de scooter zaten twee jongemannen. Terwijl de scooter hem passeerde, wilde de bijrijder een tas uit één van de handen van de man grissen. De man liet zijn tas niet los, werd door de kracht voorover getrokken en kwam vervolgens op zijn buik op de straat terecht.

De daders reden daarna de parkeerplaats af en sloegen linksaf de M.A. de Ruyterlaan in. Het slachtoffer strompelde terug richting het stationsgebouw en belde daar een ambulance. Het ambulanceteam bracht hem voor verder onderzoek naar het ziekenhuis in Goes. Daar bleek dat zijn stoma kapot was. De man bleek ook pijn te hebben aan zijn rug en linker zij.

Van de daders is een signalement. Ze reden op een blauwe scooter met een gele kentekenplaat. De bestuurder betrof een jongeman van 18 tot 20 jaar oud. Hij droeg een witte helm en een donkerbruine jas met bontkraag. Hij had een tenger postuur.

De bijrijder betrof een jongeman van naar schatting ongeveer dezelfde leeftijd. Hij was blank en had kort donker krullend haar. Ook deze dader had een tenger postuur.

De politie stelt een onderzoek in. Heeft u informatie? Bel dan naar de politie: 0900-8844. Belt u liever anoniem? Bel dan 0800-7000.

http://www.hvzeeland.nl/nieuws/24361-man-gewond-bij-brute-beroving-goes/print

03-06-2014, 14:38


Hahahaha waar gaat het heen nog 61jaar oud nog liegen