Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Tiener laat zich opereren om pesten te stoppen



28-05-2014, 08:37
De 18-jarige Daniça Six uit België heeft behoorlijk drastische maatregelen getroffen om te voorkomen dat ze nog langer gepest wordt. Het meisje heeft haar benen laten verlengen.

Daniça stopte door een erfelijke botafwijking al op haar 12de met groeien. Met haar 1.46 meter werd ze veel gepest. "Zelf maak ik er niet echt een probleem van, maar andere mensen hebben het er moeilijk mee en kunnen heel kwetsende dingen zeggen", zegt ze tegen Het Laatste Nieuws.

"Ik wilde het niet op me laten zitten door de pesters en ben zelf op zoek gegaan naar een oplossing." Op internet vond Daniça een methode waarbij haar benen op twee plaatsen gebroken zouden worden. Daarmee zou ze 7 centimeter langer worden.


28-05-2014, 15:04


En gelijk heeft ze!! Gewoon voor jezelf opkomen!!

28-05-2014, 22:54
Anoniem111 noem jij dat voor jezelf opkomen? Wat ben jij een dom varken zeg! Ga jij je kinderen later maar op zo een manier stimuleren. De gehele maatschappij heeft ons verneukt met een ideaalbeeld waar iedereen aan moet voldoen. Elk mens is uniek en speciaal en daar mag een mens behoorlijk trots op zijn! We moeten leren om van onszelf te houden en niet te veranderen voor mensen die vinden dat jij er niet perfect uitziet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

29-05-2014, 10:56
Ze zal hier spijt van krijgen...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

29-05-2014, 11:10


Ik ben dan misschien een shorty, maar dit gaat wel een beetje te ver. Ik krijg rillingen bij het lezen, dat ze haar benen hebben gebroken.. brrrrr.

29-05-2014, 13:20

Citaat door dametjuh25:
Anoniem111 noem jij dat voor jezelf opkomen? Wat ben jij een dom varken zeg! Ga jij je kinderen later maar op zo een manier stimuleren. De gehele maatschappij heeft ons verneukt met een ideaalbeeld waar iedereen aan moet voldoen. Elk mens is uniek en speciaal en daar mag een mens behoorlijk trots op zijn! We moeten leren om van onszelf te houden en niet te veranderen voor mensen die vinden dat jij er niet perfect uitziet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Pardon! Je hoeft niet meteen te schelden, je kunt ook normaal communiceren!!

En jah je komt dan voor jezef op!! Dat kind heeft een afwijking! Een groeistoornis DAAR HEB JE ARTSEN VOOR!! Je kunt het op meerdere manieren bekijken en dit is mijn standpunt!! Als ik een dochter heb met een afwijking ga ik alle artsen langs om haar te helpen!!!!

30-05-2014, 11:15

Citaat door anoniem111:
Pardon! Je hoeft niet meteen te schelden, je kunt ook normaal communiceren!!

En jah je komt dan voor jezef op!! Dat kind heeft een afwijking! Een groeistoornis DAAR HEB JE ARTSEN VOOR!! Je kunt het op meerdere manieren bekijken en dit is mijn standpunt!! Als ik een dochter heb met een afwijking ga ik alle artsen langs om haar te helpen!!!!
Geen arts die goed is in z'n hoofd, zal deze behandeling uitvoeren. Dit is een zeer omstreden behandeling die alleen in Azië wordt uitgevoerd. Het merendeel van deze ingrepen gebeurt in China, meestal in illegale klinieken. De behandeling is erg pijnlijk, het revalidatieproces duurt ontzettend lang en daarbij loop je het risico op ontstekingen in je botten of, erger nog, dat de botten verkeerd worden gebroken en groei helemaal niet meer mogelijk is. Dat lijkt me geen prima oplossing.

Ik begrijp dat je tot het uiterste zou gaan om je kind te helpen. Welke ouder zou dat niet doen? Maar soms is de grens bereikt en moet je de situatie accepteren.

30-05-2014, 16:56
Zij durft!
Je moet dan maanden in een rolstoel best heftig
Maar zo kort zijn is niet makkelijk leven. Liever dat ze kinderen al jong met groeihormonen behandelen dan dat ze later zoiets heftigs moet ondergaan