Bekijk volle/desktop versie : “Fotomodel” gezocht



27-05-2014, 13:38
Voor een belangrijk project zoeken wij een jonge vrouw (15-30 jaar) van Marokkaanse, Turkse, Surinaamse of Antilliaanse afkomst die met haar gezicht op een foto wil staan.
Doel: We willen via een pagina op Facebook het taboe op praten over seksueel geweld kleiner maken. Daarvoor willen we een foto gebruiken die de aandacht trekt, zoals:
Een voorbeeldfoto die gebruikt is in België:

Waarom een jonge vrouw van Marokkaanse, Turkse, Surinaamse of Antilliaanse afkomst?
Iedere jongere kan te maken krijgen met seksueel geweld, waar je roots ook liggen, welk geloof je ook hebt. Maar voor sommige jongeren is de schaamte erna zo groot dat ze er met niemand over durven praten. Daar gaat deze campagne over. We willen stimuleren dat slachtoffers hulp zoeken. Om te beginnen bij iemand die ze kennen en vertrouwen. Dat is het advies van jongeren die meededen aan een groot onderzoek naar seksueel geweld, uitgevoerd door onderzoeker Pinar Okur van de Tilburgse universiteit.

Banners op Facebook
Facebook zal in opdracht van ons bij jongeren van Marokkaanse, Turkse, Surinaamse of Antilliaanse afkomst een banner in beeld brengen. Door daar op te klikken komen zij op een websitepagina met nuttige informatie, zoals:

• Ik wil er over praten met iemand die ik al ken. Hoe pak ik dat aan?
• Ik wil er over praten met een hulpverlener die te vertrouwen is. Hoe doe ik dat?

Mogen we jou op de foto zetten om zo anderen te helpen?
We zoeken dus iemand die op de foto wil. We hebben geen groot budget, maar zullen je natuurlijk een vergoeding en reiskosten betalen. Je naam wordt niet vermeld in de campagne.
We willen de foto’s binnenkort maken, liefst voor de Ramadan (27/6) en de vakanties.

Geïnteresseerd?
Stuur een mail naar Oka Storms: O.Storms@movisie.nl.