Bekijk volle/desktop versie : Keizersnede



Pagina's : [1] 2

27-05-2014, 11:34
Dames die bevallen zijn dmv keizersnede, deel jullie ervaring aub

Zowel voor, tijdens als na de operatie. Hoe verloopt het herstel, de wonde enz..

Thx!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

27-05-2014, 11:43


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5008212

27-05-2014, 11:57
Nou ik stond ingepland voor een keizersnede maar 1,5 week voor bevalling braken mijn vliezen.
Dus werd ik meteen opgenomen.
Paar uur later werd ik naar ok gebracht en kreeg ik een ruggenprik, ik had horror verhalen gehoord maar ik vroeg de dokter of hij al begonnen was, terwijl hij klaar was. Geen centje pijn.
Daarna vragen ze je of je je benen nog voelt en als dat niet het geval is dan begint de operatie.
Toen voelde ik ook niets, iemand houd je aan de praat en voor ik het wist hoorde ik gehuil ( heel bijzonder moment).

Daarna kreeg ik mijn kind in mijn armen en hebben we kennis gemaakt ( haha life). En is ze weg gebracht voor onderzoek, papa mocht mee.

Na de operatie kreeg ik een morfeine pomp, daar werd ik wel heel benauwd en naar van, je mag zelf drukken als je pijn voelt opkomen.
Je krijgt ook een prik tegen trombose omdat je 1 dag niet mag lopen, die zijn wel heel gemeen, althans dat vond ik.
Nou en de volgende dag stond ik al en heb ik zelf gedoucht, heb geen pijn gevoeld.

De dag daarna liep ik al, ik heb snel moeten herstellen omdat mijn dochter werd opgenomen, dus heb bijna geen rust kunnen nemen. Maar Elhamdoullah.

O en na de bevalling, zeker de eerste 2 maanden niets zwaars tillen!!

27-05-2014, 12:25
ik stond ingepland voor een keizersnee bij 38 weken, bij 35 weken werd ik opgenomen ter controle omdat ik last had van jeuk over me hele lichaam.
die hele nacht niet geslapen, en de volgende ochtend toen kwamen ze me ontbijt brengen toen braken me vliezen in bed.

gelijk me man gebeld en driekwartier later zat ik in de ok, de ruggenprik heb ik geen last van gehad van de prik zelf maar na 10 mij kreeg ik een te lage bloeddruk dus zakte even weg.

en daarna ging het eigenlijk snel ze kwam kort achter elkaar ik kreeg ze niet meteen bij me omdat ze te klein waren.
het ging uiteindelijk wel goed met ze.

van de wond zelf geen last gehad, ik hoorde van iedereen ja jaren later doet het nog pijn, bij mij niet maar heb 2 maanden dan ook echt niks zwaars getild of gedaan behalve me kinderen verzorgen en daar pluk ik nu de vruchten van want heb totaal geen last van de wond

het litteken is ook heel mooi en haast niet te zien.

me buik was de eerste 6 weken wel wat opgezwollen heb gehoord dat dat ook vaker voorkomt bij een keizersnee maar dat is ook weer weggetrokken.

27-05-2014, 12:30


Nou ik heb een spoedkeizersnee gehad. Na 16 uur weeën kwam ik op 9 en halve cm en toen stopte het. Ik kreeg een spoedkeizersnee van het openmaken voelde ik alleen veel getrek en geduw. Net dat me kleine eruit kwam en de gynaecoloog hem aan mij liet zien. Viel ik weg. Een paar minuten was ik weg. Beademing gekregen. En toen ik bij kwam voelde ik niks alles was nog verdoofd. Nou de volgende dag gewoon helse pijnen. Kon niet normaal opstaan liep gebukt. Niet omdraaien niet lachen of niezen, hoesten. Het was zeker een horror bevalling en keizersnee! En dat het daarna pijnloos is geloof ik niet.


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

27-05-2014, 12:33

Citaat door H.woman:
Nou ik heb een spoedkeizersnee gehad. Na 16 uur weeën kwam ik op 9 en halve cm en toen stopte het. Ik kreeg een spoedkeizersnee van het openmaken voelde ik alleen veel getrek en geduw. Net dat me kleine eruit kwam en de gynaecoloog hem aan mij liet zien. Viel ik weg. Een paar minuten was ik weg. Beademing gekregen. En toen ik bij kwam voelde ik niks alles was nog verdoofd. Nou de volgende dag gewoon helse pijnen. Kon niet normaal opstaan liep gebukt. Niet omdraaien niet lachen of niezen, hoesten. Het was zeker een horror bevalling en keizersnee! En dat het daarna pijnloos is geloof ik niet.


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
heb je nu nog steeds last van de wond, of bedoell je echt net na de operatie?

27-05-2014, 12:44
Net na de operatie ja. Nu geen last van de wond. Je ziet er ook vrij weinig van. Moet zeggen na een week kon ik weer normaal functioneren maar echt na 2 weken ging het pas goed.



Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

27-05-2014, 12:53
Ik zie echt op tegen een keizersnede. Ya rabi laat haar keren en op de normale manier eruitkomen

27-05-2014, 12:56
Hier ook 3 keizersnedes gehad en binnenkort de 4de inchallah.
Ik heb een geplande keizersnede gehad dus moest me dag van tevoren melden in het ziekenhuis.
Ruggeprik vond ik wel eventjes vervelend wanneer dat spul in je rug gaat beginnen lopen maar verder voel je niet veel.Je merkt zelf wel dat ze ergens mee bezig zijn maar je voelt niks.
Als ze het kindje eruit hebben gehaald word het bij je gehouden als alles goed gaat je mag m eventjes zien en aanraken en dan worden er verdere onderzoekjes gedaan.
Terwijl ze bezig zijn met je buik dicht te naaien word je kindje onderzocht en dan gaat papa met kindje mee naar de kamer.
Daarna wel pijn gehad en vond de naween het ergst.
Kon een week erna al wat dingen doen maar na 2 weken ging ik al weg en kon in mijn kinderen van school halen.
Ik moet wel zeggen dat ik nu nog last heb van een verdoofd gevoel maar dat komt ook doordat ik een andere grot buikoperatie heb gehad.

27-05-2014, 13:01

Citaat door Lingasa:
Ik zie echt op tegen een keizersnede. Ya rabi laat haar keren en op de normale manier eruitkomen
Insha'Allah zal je kindje zich nog draaien en kan je gewoon bevallen.
Moge ALLAH SWT je een vlotte bevalling schenken en een gezond kindje.

27-05-2014, 13:36

Citaat door VaniLLa_flavour:
Insha'Allah zal je kindje zich nog draaien en kan je gewoon bevallen.
Moge ALLAH SWT je een vlotte bevalling schenken en een gezond kindje.
Incha'allah ya rabi!

Allahoema Amin, baraka laho fik!

27-05-2014, 13:52
In hoeverre lukt het om uw figuur terug te krijgen na een keizersnede?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

27-05-2014, 13:56


upp hier ben k ook benieuwd naar

27-05-2014, 14:07

Citaat door MAMAVANADAM:
Hier ook 3 keizersnedes gehad en binnenkort de 4de inchallah.
Ik heb een geplande keizersnede gehad dus moest me dag van tevoren melden in het ziekenhuis.
Ruggeprik vond ik wel eventjes vervelend wanneer dat spul in je rug gaat beginnen lopen maar verder voel je niet veel.Je merkt zelf wel dat ze ergens mee bezig zijn maar je voelt niks.
Als ze het kindje eruit hebben gehaald word het bij je gehouden als alles goed gaat je mag m eventjes zien en aanraken en dan worden er verdere onderzoekjes gedaan.
Terwijl ze bezig zijn met je buik dicht te naaien word je kindje onderzocht en dan gaat papa met kindje mee naar de kamer.
Daarna wel pijn gehad en vond de naween het ergst.
Kon een week erna al wat dingen doen maar na 2 weken ging ik al weg en kon in mijn kinderen van school halen.
Ik moet wel zeggen dat ik nu nog last heb van een verdoofd gevoel maar dat komt ook doordat ik een andere grot buikoperatie heb gehad.
Je mag toch maar 3 keizersneden ondergaan?

27-05-2014, 14:50

Citaat door Lingasa:
In hoeverre lukt het om uw figuur terug te krijgen na een keizersnede?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
moeilijker dan na een gewone bevalling, vooral omdat je een hele tijd niet zo mobiel bent en je mag zeker 2 maand niet sporten.
het belangrijkste is dat je blijft bewegen, gewoon stappen, licht huishoudwerk enz...
na 6 weken mag je al wat meer (je moet het aanvoelen of het kan of niet) dus stofzuigen, al wat zwaardere zaken tillen...
pas na 8 weken als je geen pijn meer hebt mag je beginnen met sporten, eerst beginnen met lichte oefeningen natuurlijk.

het is belangrijk voorzichtig te zijn de eerste weken omdat de wond ook vanbinnen uit moet helen. ook al is die al helemaal genezen aan de buitenkant, langs de binnenkant kan het heel lang duren voor dat het helemaal hersteld is.

Pagina's : [1] 2