Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Afvaltopic: slank, sterk en GEZOND afvallen. [OOK tijdens & na de ramadan]



24-05-2014, 22:31
Dag lieve leden,

Ik ben Agadiria (voorheen Khaleesi), een gepassioneerde clean eater voor inmiddels bijna anderhalf jaar en ik ga jullie het perfect bewaarde geheim achter afvallen vertellen wat super succesvol is, ik ben het levende bewijs ervan. Dit geheim is honderen jaren lang voor ons achter gehouden door een secret society, tijdschriften, modellen, uitgeverijen en dieetpilfabrieken. Door dit geheim met jullie te delen riskeer ik lief en leed maar ik heb het voor jullie over. Are you ready? REALLY READY?

Het geheim is..dat er geen geheim is.

Ik wil wijsheid met jullie delen: er is geen "quick fix" , magisch dieet pilletje of een extreem sportschema wat ons 20 KG lichter kan maken binnen 4 weken. Helaas. Just saying: als er wel een geweldig goedwerkende dieet pil zou bestaan dat ons slank kon krijgen, waarom lijken we qua figuur niet allemaal op Doutzen Kroes generatie 2.0? Als er echt geheim zou bestaan zou dit het zijn: een fenomenaal lichaam krijg je soort consequent gezond te eten en verstandig te trainen. Het proces bestaat uit 4 stappen:

1. Hard trainen
2. Gezond en goed eten
3. Extra supplementen gebruiken waar nodig
4. Herhaal 1, 2 & 3 voor maanden al dan niet jaren. --> maak er een levensstijl van.

Na dit gezegd te hebben begrijp je dat geen enkel dieet jaren vol te houden is. Enkel gezond eten (80% van de tijd) en daarbij keihard sporten kan je op je droom figuur brengen. Permanent. Niet voor enkel 1/2 maanden om vervolgens terug te schieten in je oude gewoontes en dus 15 KG aan te komen door alleen naar appeltaart te kijken.

Ik heb deze topic geopend omdat ik een "clean eater" ben wat inhoudt dat ik alleen gezonde voedingsproducten eet. Daarbij sport in 6x per week, ik doe voornamelijk aan gewicht heffen, spinnen en hardlopen. Ik wil samen met anderen de strijd aan gaan tegen onze waardeloze verschrikkelijke kilo's door middel van gezond eten/sporten en kennis te delen ter motivatie. Hierbij gaan we de kilo's tegen en ze moeten eraf BLIJVEN. Geen jojo effect, geen ongezonde diëten of extreme sporten. Puur women (en heren) power erin gooien! Kennis = macht.

Daarbij..

De ramadan komt eraan in shaa Allah! En mocht het nou net zijn dat tijdens de ramadan onze maagjes leeg zijn en tijdens l'maghreb de tafels goed gevuld. Recept tot ramp scenario. Meestal zijn we geneigd om veel te veel te eten, overvloed aan koolhydraten en slechte vetten van de gefrituurde loempia's, overheerlijke bladerdeeg pasteitjes en/of lekkere taartjes worden allemaal makkelijk naar binnen geschoven. Resultaat? Extra kilo's op de weegschaal aan het einde van de maand. Dit jaar moet het anders: ik wil samen met jullie de strijd aan gaan in shaa Allah om deze ramadan een succesvolle, gezonde en verstandige ramadan te maken zoals het feitelijk ook bedoeld is. Dit jaar wordt een succes jaar in shaa Allah!

Wil jij ook gezond afvallen en zorgen dat de kilo's eraf BLIJVEN (ook tijdens en na ramadan), dan verwelkom ik je! Ik wil deze topic een levendige, leuke en motiverende topic maken voor jullie en voor mezelf. Vooral tijdens de ramadan waarbij de dagen lang en vermoeiend zijn en de nachten kort en volgestouwd kunnen we elkaar lekker veel motiveren, veel babbelen, gezonde recepten delen en pushen om ons streef gewicht op een gezonde manier te behalen.




Gezonde voedingsmiddelen/boodschappen lijst
Hoe verlies ik mijn lichaamsvet?
Alles eten en toch afvallen: "IIFYM (if it fit your macro's)"
Hoeveel calorieen mag ik per dag, maximaal? Bereken hier.
8 redenen waarom jij niet afvalt!
Wat te eten tijdens het ontbijt?
Hoe kom ik energierijk de ramadan door?
Refeed day, wat is het en waarom het onmisbaar is.


[SIZE=2] "Gezond-is-lekker-recepten":
Recept healthy muesli repen
Recept healthy muesli repen II
Recept healthy bananen brood
Recept healthy havermout muffins
Recept healthy Amerikaanse pannenkoeken
Recept tropical california chicken wrap
Recept healthy chocolate chip cookies

24-05-2014, 22:58


Ik zal kort mijn verhaal uitleggen

Een recap:
Ik ben altijd al aan de volle kant geweest, heb wederom altijd genoten van al het lekkers wat er vol op aanwezig is en vooral als Marokkaanse krijg je toch wel het verschrikkelijk lekkere eten mee van huis (herkennen jullie je vast in, come on.. msemmen, bagrir, tajine.. we all love it). Desalniettemin is er anderhalf jaar geleden is een knop om gegaan: Ik kreeg behoefte om mijn lichaam te verzorgen, "nourishen" maar voornamelijk bedanken. Zo'n ingewikkeld automaat wat alles voor ons doet maar toch propte ik mezelf vol met troep. Het was genoeg geweest.

Ik heb er anderhalf jaar geleden voor gekozen om het roer om te gooien en alleen nog maar te gaan "clean eaten" wat inhoudt dat ik zo natuurlijk mogelijk eet, bij voorkeur biologisch, op de juiste momenten en in de juiste combinaties. Dat betekent: weg met alle E-nummbers, smaakversterkers, conserveringsmiddelen and hello to eiwitten (eieren, bonen, noten, kipfilet, tonijn), gezonde vetten (avocado, olijfolie, noten, vette vis zoals zalm) en gezonde koolhydraten (quinoa, havermout, rye, barley en fruit) en hiermee ben ik 10 KG afgevallen.

Ik heb deze anderhalf jaar nooit en te nimmer ervaren als een dieet, ik heb altijd kunnen eten wat ik wilde maar zocht naar gezonde alternatieven. Ik heb gezonde zelf gemaakte taartjes gegeten, mijn eigen overheerlijke pannenkoeken gemaakt, zelf gemaakte shakes, bananenbrood, desserts.. je kan het zo gek niet bedenken en er is een gezonde overheerlijke alternatief voor. We do not need unhealthy food in our lives! It makes us miserable and fat.

Terugval:
Goed, als ik mijn lifestyle had doorgezet zou ik nu deze topic niet hebben geopend dus er is een terugval geweest. Ik kom net van een lange periode in de Noord America te hebben gewoond en HELAAS daar ben ik de afgelopen 2 weken onwijs de mist in gegaan. Ik heb 5 maanden perfect geleefd maar de laatste 2 weken ben ik alles gaan eten waar ik zin in had onder het mom van: "nu alles eten want dit hebben we niet in Nederland". Ik zal jullie niet lastig vallen met wat ik heb gegeten but I have to face my facts: Ik weeg momenteel (20/05/2014) 73.8 KG dat betekent dat ik bijna 5 KG ben aangekomen. Enfin, ik moet mezelf herpakken en weer goed aan de slag gaan.

Na anderhalf jaar boeken te hebben gelezen, met professionals heb gesproken en zelf veel research te hebben gedaan heb ik veel kennis opgedaan over gezond afvallen en leven en graag deel ik dit. Daarbij hoor ik graag de mening van anderen, verbeterpunten in mijn en andere hun voedingsdagboeken so feel freeee to post. Ik zie graag jullie reacties terug ladies and gentlemen!


De gezonde afvalrace
Lid 1:
Naam: Agadiria_o
Huidig gewicht: 73.8 KG
Streefgewicht: 65 KG

Lid 2:
Naam: Nudelips
Begin gewicht: 90 KG
Huidig gewicht: 89 KG
Streefgewicht: 70 KG

Lid 3:
Naam: _Berkaniiaa
Huidig gewicht: 103 KG
Streefgewicht: 80 KG

Lid 4:
Naam: Studente87
Begin gewicht: 65
Huidig gewicht: 64
Streefgewicht: 55

Lid 5:
Naam: Tafadja7t
Huidig gewicht: 68
Streefgewicht: 63

Lid 6:
Naam: Tissot
Huidig gewicht: 75
Streefgewicht: 60

Lid 7:
Naam: Shanti
Begin gewicht: 85
Huidig gewicht: 84
Streefgewicht: 75

Lid 8:
Naam: WOEHOE
Huidig gewicht: 76
Streef gewicht: 65

Lid 9:
Naam: Moslimatje_1
Huidig gewicht: 62
Streefgewicht: 55

Lid 10:
Naam: Dikke_dame
Huidig gewicht: 93
Streefgewicht: 65

Lid 11:
Naam: Kafi
Huidig gewicht: 69.5
Streefgewicht: 63

Lid 12:
Naam: Aardigemeid26
Huidig gewicht: 90
Streef gewicht: 70

Lid 13:
Naam: Zussie..
Huidig gewicht: 79
Streef gewicht: 75

Lid 14:
Naam: Shop_and_shine
Huidig gewicht: 60
Streef gewicht: 54

Lid 15:
Naam: Flowertje_
Huidig gewicht: 89
Streef gewicht: 64

Lid 16:
Naam: Mylifeisfml
Huidig gewicht: 71
Streef gewicht: 65

Lid 17:
Naam: Roodkapje
Huidig gewicht: 81.7
Streef gewicht: 70


24-05-2014, 23:27

24-05-2014, 23:45

Citaat door Nudelips:
Dag lieverd, marhbabik!

Tbark Allah 3lik 5 KG is super goed, wou dat ik dit ook kon zeggen. What's ya secret to success? Tel je calorien, eet je minder koolhydraten, meer trainen of gezonder leven? Bij mij moeten de KG's er ook echt van, ben zo onwijs gefrustreerd dat het er allemaal weer aan zit en ik heb er zo keihard voor gewerkt afgelopen 5 maanden en na 3 weken zit het er super makkelijk weer aan. Alles voor niks.
But hey, wat in het verleden is gebeurd laten we daar en nu is de focus naar de toekomst!

25-05-2014, 00:45


Ik ben inmiddels als 3 dagen bezig maar dit is dag 1 op deze topic..

Zaterdag is familie dag bij huize Agadiria en wederom kan ik verwachten dat er dan taart wordt gehaald/gemaakt en ja hoor.. de deurbel ging en mijn familie kwam binnen gewandeld met versgebakken appeltaarten en even later mijn vader met een vlaai. Appeltaart = killing. I absolutely love it. Ben de einde van de avond een beetje de mist in gegaan terwijl de rest van de dag zo goed ging..

Morgen in shaa Allah ga ik me hier inschrijven bij een sportschool, ik ben echt sport verslaafd en mis het onwijs.. afgelopen dagen heb ik aan hardlopen gedaan maar ik mis het om een stel zware dumbbels in mijn handen te hebben.

Heb ook een nieuwe bestelling gedaan bij body en fitshop, grote pot proteine poeder besteld en proteine repen. Krijg ze als het goed is morgen in shaa Allah binnen wat perfect is aangezien ik me ook dan ga aanmelden bij de sportschool en dus de proteine hard kan gebruiken. Daarbij had ik al veel moeite om zonder proteine poeder aan mijn dagelijkse hoeveel grammen aan proteine te komen en kwam dus steeds kcal en proteine te kort in mijn macros.

Eetverslag 24-05-14:

Ochtend:
200 gram griekse yoghurt
handjevol noten
1 eetlepel pindakaas

Middag:
1/2 questbar (proteine reep)
1 detox smoothie (zelf gemaakt: 1/2 rode biet, 1/2 peer, handjevol munt, noten)

Avond:
1 zelfgemaakte vegetarisch burger
2 soorten salade (bietensalade en normale salade)

Ts
Mini puntje appeltaart

25-05-2014, 01:47
Gezond vs Ongezond voedsel
Wat is "naar behoren" eten exact? Dit is volledig afhankelijk van jouw doel maar wat je zal merken is dat het meeste wat we zullen eten basic gezond voedsel is wat constant terug komt in onze lifestyle. Hier is een hele simpele verklaring voor: de `keuzes` in voedsel dat onze lokale supermarkten ons aanbieden/voorleggen bestaat voor 90% uit troep. Als er een winkel bestond met puur en alleen gezond voedsel zou de desbetreffende winkel niet gigantisch groot zijn en waarom? Omdat wij geen 278 verschillende soorten ontbijtgranen nodig hebben. Punt. Ik raad zelfs aan om helemaal geen ontbijtgraan in huis te hebben, geen cornflakes noch de extra chocolade caramel gevulde granen. Des te meer men leert over een gezonde lifestyle des te sneller je inziet dat 90% van wat er in de supermarkt ligt, puur en alleen afleiding is van ons doel: gezond leven en hierbij gewicht verliezen.


Wat zijn wel gezonde voedingsmiddelen? Om je een eindje op weg te helpen heb ik een lijst. Pak je notitieblok en pen erbij voor het boodschappen lijstje want dit moet men in huis hebben :


Gezonde voedingsmiddelen:

Granen:
- Havermout
- Barley (brood)
- Buckwheat (brood)
- Rye (brood)
- Bruine rijst
- Quinoa

Noten en zaden:
- Amandelen
- Cashew (meeste koolhydraten, pas op)
- Lijnzaad
- Pinda's
- Pompoenpitten
- Sesamzaden
- Zonnebloempitten
- Walnoten
- Hiervan kunnen ook notenpasta's van worden gemaakt (peanutbutter, almondbutter, sesamebutter.. let op: ZONDER extra toevoegingen alleen zeezout mag er extra op de verpakking staan)

Eieren & zuivel (en zuivel vervangers)
- Kaas
- Koeien/Soja/kokos/amandel melk
- Eieren
- Kwark
- Cottage cheese
- Alle soorten yoghurt (zonder toevoegingen, 100% puur natuur )

Vis:
- Tonijn
- Zalm
- Sardientjes
- Scallops
- Garnalen

Vlees:
- Kippenborst
- Kalkoenfilet
- Rundvlees
- Lamsfilet

Bonen:
- Bruine bonen
- Gedroogde bonen
- Kikkererwten
- Kidney bonen
- Lima bonen
- Linzen
- Miso bonen
- Pinto bonen
- Soya bonen
- Soya saus
- Tempeh
- Tofu

- Alle soorten fruit (als je aan het diëten bent, probeer het max. te houden op 2 stuks per dag. Fruit = suiker. GEEN fruitsapjes)
- Alle soorten groenten (onze mama's hadden gelijk al die tijd)

Mix and match, met deze lijst kun je oneindig veel heerlijke recepten maken. Puur natuur en 100% gezond.

25-05-2014, 10:05

Citaat door Agadiria_O:
Dag lieverd, marhbabik!

Tbark Allah 3lik 5 KG is super goed, wou dat ik dit ook kon zeggen. What's ya secret to success? Tel je calorien, eet je minder koolhydraten, meer trainen of gezonder leven? Bij mij moeten de KG's er ook echt van, ben zo onwijs gefrustreerd dat het er allemaal weer aan zit en ik heb er zo keihard voor gewerkt afgelopen 5 maanden en na 3 weken zit het er super makkelijk weer aan. Alles voor niks.
But hey, wat in het verleden is gebeurd laten we daar en nu is de focus naar de toekomst!
Ik ben even gestopt met brood eten (at ik voordien superveel!) en snoep enzo heb ik ook weggelaten. Meer bewegen, meer water drinken..
Dat heb ik ook eens meegemaakt een paar jaar terug, ik was toen 15kg vermagerd maar dat zit er nu weer terug aan.. Superzonde al dat gejojo

25-05-2014, 11:43

Citaat door fessia_ka:
--
Not 100% sure maar jij bent ka... toch, ook van de groepsgesprekken ?

25-05-2014, 17:21
Vandaag ben ik me gaan oriënteren wat betreft sportscholen en na een proefles te hebben genomen,met wat gewichten te hebben gespeeld en flink te hebben trap gelopen (JEETJE, dit had ik in backthen in de USA helemaal niet. Wat zwaar, super!!!) heb ik gekozen voor een super goede sportschool naar mijn gevoel. Ze hebben flink wat gewichten, veel strength vs cardio training wat ik nodig heb met mijn lichaamstype en wederom heb ik flink wat kcal verbrand. Helaas is mijn proteïne nog niet binnen, morgen gok ik in shaa Allah.

Ben langs de tuinen geweest en heb wat boodschapjes gedaan:
- Kokoswater (1 euro ipv 3 euro, aanbieding!)
[I]Voordelen van kokoswater: natuurlijke antioxidant en reinigt en zuivert het lichaam, verhoogt metabolisme, hydrateert uitstekend.



- 1 malig proteine shake (direct opgedronken want ik kwam van het sporten)
- Pure chocolade (85%, perfect alternatief als je een sweet tooth hebt en zin hebt in chocolade)
- Dragon tea met groene thee en jasmijn
- Quinoa
- Hazelnoot pasta (100% gemalen hazelnoten)

Eetverslag 25/05/14

Ochtend:
- 200 gram griekse yoghurt
- 1 eetlepel pindakaas
- 1 handje noten

Pre work out:
- klein handje noten gemixt met rozijnen

Post work out:
- Proteine shake
- Kokos water

Avond eten:
135 gram tonijn
2 spelt crackers
Tomaat
Detox sapje (100 gram andijvie, 1/4e komkommer, munt)

Ik heb moeite met mijn macro's te hitten, ik zit onder mijn koolhydraten en proteïnes op een dag. Zit vol en weet niet wat ik nog moet eten, enerzijds weet ik dat mijn metabolisme f up kan raken door te weinig te eten maar anderzijds heb ik een verzadigd gevoel en ik heb mezelf net aangeleerd om te stoppen met eten zodra je verzadigd bent. [/I]

25-05-2014, 18:00
Before and after



Die before foto is echt verschikkelijk. Mijn figuur om te janken (kledingstijl moet ik al helemaal niet over praten lol, weet niet wat me bezielde:jammer

25-05-2014, 19:52

Citaat door Agadiria_O:
Not 100% sure maar jij bent ka... toch, ook van de groepsgesprekken ?
haha jaaaa, toen ik de topic las, dacht ik nou is zij het? toen dacht ik nee die had een andere nickname, behalve khaleesi ook een ander! dus wel, we hebben het groepsgesprek nog, ik kan je weer toevoegen?

25-05-2014, 23:59
Salaaam lieve meid.
Ik zou ook graag eraan mee willen doen.
Start gewicht 103 kilo.
Streef gewicht 70 of minimaal 80.
Ik wil meer dan 20 kilo eraf hebben,
Liefs berkaniiaa.

26-05-2014, 01:03



Citaat door _Berkaniiaa:
Salaaam lieve meid.
Ik zou ook graag eraan mee willen doen.
Start gewicht 103 kilo.
Streef gewicht 70 of minimaal 80.
Ik wil meer dan 20 kilo eraf hebben,
Liefs berkaniiaa.
Wa aleikoum salaam lieverd!
Marhbabik bij deze topic, erg goed dat je deze strijd ook wilt aangaan tegen de overtollige kilo's. Je staat er bij!
Heb je al een beetje een plan van aanpak? Weet je waar je zwakke plekken liggen qua eten?

Ik ben bijvoorbeeld echt een avond/ & gezelligheidseter, ik hou van lekker op de bank hangen met een lekker gebakje of met vriendinnen een stuk taart naar binnen werken als er iets te vieren valt. En op de een of andere manier valt er elke dag wel wat te vieren ! Maar ik ben daar mee gestopt, ik probeer vervanging te zoeken qua voedsel. Normaliter zou ik bijvoorbeeld chips eten s'avonds maar ik heb mezelf aangeleerd om te snoepen op nootjes!

26-05-2014, 09:28
Ik ben 1,5 jaar bezig met gezond eten en sporten en ben nu 43 kg afgevallen. Ik wil er nog 5 kg af en dan zit ik op mijn streefgewicht. Ik ben eigenlijk helemaal niet meer zo bezig met mijn gewicht, maar val wekelijks nog wel 200 a 300 g af. Dus meiden, als het mij is gelukt, gaat het jullie ook lukken inchaallah!

26-05-2014, 10:20

Citaat door alhoceima20:
Ik ben 1,5 jaar bezig met gezond eten en sporten en ben nu 43 kg afgevallen. Ik wil er nog 5 kg af en dan zit ik op mijn streefgewicht. Ik ben eigenlijk helemaal niet meer zo bezig met mijn gewicht, maar val wekelijks nog wel 200 a 300 g af. Dus meiden, als het mij is gelukt, gaat het jullie ook lukken inchaallah!
Wauw tbark Allah 3lik! Chapeau! Mag ik vragen wat je eetgewoontes zijn? En hoe vaak sport je per week?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57