Bekijk volle/desktop versie : heeft een bastaardkind rechten in de islam



Pagina's : [1] 2 3

24-05-2014, 21:50
en welke zijn ze
mijn buurvrouw is zwanger van een relatie maar de vader wil er niets van weten

24-05-2014, 21:53


Zielig voor de vrouw. Volgens mij kan hij zijn achternaam dan ook niet krijgen en dus automatisch buitengesloten van het erfrecht?

24-05-2014, 21:55
Niet erven van zn vader, mag zn achternaam niet dragen en als ik het goed heb onthouden mag de vader ze niet onderhouden zoals je halal kinderen onderhoudt.

24-05-2014, 21:56
Waarom wordt het kind eigenlijk op deze manier meegestraft?

24-05-2014, 22:03


dus helemaal geen recht
sharpy weet het ook niet

24-05-2014, 22:19
Moest je maar geen relatie nemen en zonder condoom/pil seksen

de regels van de islam zijn er om na te leven en alles heeft consequenties

maar de meesten hier zijn allang geïndoctrineerd door het westerse kuffar systeem

ik snap wel waarom de volgers van de dajjal grotendeels uit vrouwen zullen bestaan

24-05-2014, 22:23

Citaat door Dunya1990:
Moest je maar geen relatie nemen en zonder condoom/pil seksen

de regels van de islam zijn er om na te leven en alles heeft consequenties

maar de meesten hier zijn allang geïndoctrineerd door het westerse kuffar systeem

ik snap wel waarom de volgers van de dajjal grotendeels uit vrouwen zullen bestaan
Een kind maak je samen. Man en vrouw
En hij kiest er voor t kind niet te erkennen.
En ja ze had idd beter moeten weten maar daar heeft ze nu niks aan

24-05-2014, 22:25

Citaat door Sharpy:
Waarom wordt het kind eigenlijk op deze manier meegestraft?
Ik zat ff te denken over je vraag, misschien omdat ouders door het plegen van zina in staat van zonde verkeren en het kind daar juist tegen beschermd wordt?

24-05-2014, 22:28

Citaat door soumiasoum:
Een kind maak je samen. Man en vrouw
En hij kiest er voor t kind niet te erkennen.
En ja ze had idd beter moeten weten maar daar heeft ze nu niks aan
Het is mooi als hij hetverkent, dan heeft een kind bepaaldevrechten, al heeft een bastaardkind die in nl meet dan in marokko. Wat islam betreft, ook al erkentvde vader het kind, het blijft een bastaard en mag zijn achternaam niet dragen etc.

24-05-2014, 22:35

Citaat door Sharpy:
Waarom wordt het kind eigenlijk op deze manier meegestraft?
Vraag ik mij ook af.

Ik weet wel dat in Marokko het hebben van een buitenechtelijk kind (vind ik veel netter klinken dat bastaardkind zo denigrerend ts) heeeeel erg is voor het kind. Kind kan namelijk zich niet eens inschrijven op de middelbare school. En deze kinderen worden onwijs gepest. Zowel op de lagere school als in de buurt en overal in hun hele leven.
Super triest. Vrijwel hele toekomst is zowat kansloos. Vooral voor vrouwen die verkracht zijn is dit enorm triest.

24-05-2014, 22:37

Citaat door Xaviera:
Ik zat ff te denken over je vraag, misschien omdat ouders door het plegen van zina in staat van zonde verkeren en het kind daar juist tegen beschermd wordt?
Als de ouders zich daaraan houden wel.

Als de ouders zich daar niet aan houden, zijn ze zondaars en worden ze door al deze moeilijkheden hier op aarde gestraft en Allahu a3lam hoe het verdergaat in het hiernamaals.

Maar dat kind dat daaruit voortkomt...op welke manier is het bastaardkind beschermd?

24-05-2014, 22:37
Buitenechtelijk kind, klinkt veel kindvriendelijker ja. Of 'bagage', vreselijk woord.

24-05-2014, 22:38



Citaat door Sharpy:
Als de ouders zich daaraan houden wel.

Als de ouders zich daar niet aan houden, zijn ze zondaars en worden ze door al deze moeilijkheden hier op aarde gestraft en Allahu a3lam hoe het verdergaat in het hiernamaals.

Maar dat kind dat daaruit voortkomt...op welke manier is het bastaardkind beschermd?
Volgens mij wordt het dan ondergebracht bij de familie.. Ik heb me hier nooit echt in verdiept.

24-05-2014, 22:39

Citaat door MarrakechSelli:
Vraag ik mij ook af.

Ik weet wel dat in Marokko het hebben van een buitenechtelijk kind (vind ik veel netter klinken dat bastaardkind zo denigrerend ts) heeeeel erg is voor het kind. Kind kan namelijk zich niet eens inschrijven op de middelbare school. En deze kinderen worden onwijs gepest. Zowel op de lagere school als in de buurt en overal in hun hele leven.
Super triest. Vrijwel hele toekomst is zowat kansloos. Vooral voor vrouwen die verkracht zijn is dit enorm triest.
Verkrachte vrouwen die een kind krijgen, vallen toch niet onder de zinanoemer? Of wel? En die kinderen hebben toch rechten, of niet?
Deze vrouwen zouden juist ondersteund moeten worden omdat ze zo moedig zijn geweest het kind volledig uit te dragen.

24-05-2014, 22:41
Zullen we kinderen GEEN bastaards noemen? Alvast bedankt.

Pagina's : [1] 2 3