Bekijk volle/desktop versie : Eerste keer met het vliegtuig



23-05-2014, 16:25
Hoi,

Ik ga binnenkort voor het eerst reizen met het vliegtuig.

Stap 1 is de reis boeken. Hoe kan ik dat doen? Via cheaptickets.nl, zag k dat Air France het voordeligst was. Moet ik dan via cheaptickets boeken, of via air france, of via een reisbureau?


En wat mag ik allemaal meenemen in mijn tas? Mag ik hygiënische producten meenemen zoals tandpasta, deodorant, nagelknipper?


En voor medicijnen moest ik een medicijntas of iets dergelijks aanvragen, hoe doe ik dat?

En er stond op de site dat ik 1 keer moest overstappen, is dat hetzelfde principe als met de trein of bus?

23-05-2014, 18:07


reisbureaus rekenen meestal een toeslag van 25 euro bovenop voor het NIETS doen. soms is het via een agentschap als cheaptickets.nl goedkoper dan rechtstreeks via de airline, maar dat kun je toch zelf gemakkelijk uitzoeken? bezoek airfrance.com en kijk wat die daar kost, zodoende heb je daar het antwoord op.

overstappen houdt in dat je overstapt op een ander vliegtuig, weet je het zeker dat het geen tussenstop is? bij een tussenstop droppen ze mensen of komen er mensen bij en blijf je in hetzelfde vliegtuig zitten. zo een tasje om al je doucheartikelen in te bewaren is wel handig en dan drop je dat in je koffer. als handbagage is dat niet mogelijk zonder de daarvoor speciaal bestemde zakken en wordt het daarom meestal in beslag genomen.

23-05-2014, 18:32

Citaat door skylover:
reisbureaus rekenen meestal een toeslag van 25 euro bovenop voor het NIETS doen. soms is het via een agentschap als cheaptickets.nl goedkoper dan rechtstreeks via de airline, maar dat kun je toch zelf gemakkelijk uitzoeken? bezoek airfrance.com en kijk wat die daar kost, zodoende heb je daar het antwoord op.

overstappen houdt in dat je overstapt op een ander vliegtuig, weet je het zeker dat het geen tussenstop is? bij een tussenstop droppen ze mensen of komen er mensen bij en blijf je in hetzelfde vliegtuig zitten. zo een tasje om al je doucheartikelen in te bewaren is wel handig en dan drop je dat in je koffer. als handbagage is dat niet mogelijk zonder de daarvoor speciaal bestemde zakken en wordt het daarom meestal in beslag genomen.
Ik zal eens vergelijken dan, wil niet dat ik gelijk met me eerste keer genaaid wordt. En hoe zit het met die vliegbelastingen? Ik had is gehoord dat ze automatisch iets aanvinken als je een ticket betaalt, waardoor je extra betaald.

Er staat overstap, kijk maar:

http://boeking.cheaptickets.nl/nl/checkout/flightresults?cid=092d2d63-529c-4015-90d2-9b870d4f659b&out0_dep=AMS&out0_date=20140621&out0_ arr=KBP&in0_dep=KBP&in0_date=20140621&in0_arr=AMS& cls=Y&adt=1&chd=0&inf=0#cid=092d2d63-529c-4015-90d2-9b870d4f659b&out0_dep=AMS&out0_arr=KBP&out0_date=2 0140621&in0_date=20140901&in0_dep=KBP&in0_arr=AMS& adt=1&chd=0&inf=0&cls=Y&pagesize=10

Hoe kan ik aan zo'n zak komen?

23-05-2014, 18:45
wow, die tickets naar Kiev zijn spotgoedkoop! ga je daar meedoen aan de gewapende strijd tegen de russen? ik ben daar in 2010 geweest. mooi land!
maar goed, dus 21 juni heen en 1 september terug?
rechtstreeks via airfrance gaat dat je 179 EUR kosten plus eventuele creditcardkosten en via cheaptickets 169 maar daar komt waarschijnlijk 20 a 25 EUR boekingskosten plus eventuele creditcardkosten bij. ik heb ffe via skyscanner alle boekingssites vergeleken en je bent via gate1.nl goedkoper uit. (161 euro plus bijkomende kosten)
airfrance rechtstreeks is uiteindelijk het goedkoopst want daar krijg je niet te maken met administratiekosten.

zo een plastic zak kun je ter plekke krijgen van de bagageafhandeling maar ik zou het gewoon in mijn koffer gooien, geen hond die ernaar kraait.