Bekijk volle/desktop versie : ik verpest altijd sollicitaties



Pagina's : [1] 2

21-05-2014, 16:58
ik wou bijna huilen, 3e afwijzing gekregen waarbij ze mij bijna uitnodigde voor een gesprek. en allemaal door domme foutjes van mij die ik maak..

de eerste wouden ze me uitnodigen voor een gesprek, konden ze me niet bereiken. Daarna mailden ze me dat ze me niet konden bereiken en hierbij het dus stopt.
2e is dat ik een killer van motivatie brief had geschreven, maar cv vergeten bij te sturen, zeggen ze; we hebben niet alle info over jou. Verder hebben we veel solicitaties binnen dus we nemen hierbij ook niet meer in behandeling

en de derde had ik een hele andere aanhef en bedrijfsnaam van een totaal andere bedrijf in de brief gezet naar de verkeerde bedrijf


21-05-2014, 17:01



Citaat door Bismilllah:
ik wou bijna huilen, 3e afwijzing gekregen waarbij ze mij bijna uitnodigde voor een gesprek. en allemaal door domme foutjes van mij die ik maak..

de eerste wouden ze me uitnodigen voor een gesprek, konden ze me niet bereiken. Daarna mailden ze me dat ze me niet konden bereiken en hierbij het dus stopt.
2e is dat ik een killer van motivatie brief had geschreven, maar cv vergeten bij te sturen, zeggen ze; we hebben niet alle info over jou. Verder hebben we veel solicitaties binnen dus we nemen hierbij ook niet meer in behandeling

en de derde had ik een hele andere aanhef en bedrijfsnaam van een totaal andere bedrijf in de brief gezet naar de verkeerde bedrijf

dat zijn grove fouten ja en op die manier kom je laks en niet voldoende gemotiveerd/geinteresseerd over. De werkgevers hebben de werknemers voor het uitzoeken op het moment. Als jij er zo mee omgaat, dan kun je lang wachten voor je een baan krijgt. Na jou nog 10 anderen. Wees bewust van wat je aan het doen bent en check alles 4x voor je op verzenden klikt. Zorg dat je bereikbaar bent.

21-05-2014, 17:01
volgende keer alles 10x chekken mischien een lijstje ophangen in je kamer zijn idd wel veel dingen fout gegaan maar in sha allah zal je snel werk vinden

21-05-2014, 17:01
oke 1e keer kun je niks aan doen en dat is raar van hun kant, maar de rest...sorry dat is gewoon erg dom, als je al fouten maakt in zoiets belangrijks, wat voor fouten zul je dan op het werk maken. vind het wel begrijpelijk dat ze je sollicitaties dan ook niet meer in behandeling nemen.

21-05-2014, 17:01


Je moet alles echt dubbel checken, laat echt zien dat je het wil en blijf proberen. en inshallah komt het wel goed

21-05-2014, 17:03

Citaat door maaltje:
dat zijn grove fouten ja en op die manier kom je laks en niet voldoende gemotiveerd/geinteresseerd over. De werkgevers hebben de werknemers voor het uitzoeken op het moment. Als jij er zo mee omgaat, dan kun je lang wachten voor je een baan krijgt. Na jou nog 10 anderen. Wees bewust van wat je aan het doen bent en check alles 4x voor je op verzenden klikt. Zorg dat je bereikbaar bent.
i know right, moet beter gaan kijken en meer perfectionistischer te werk gaan

21-05-2014, 17:03

Citaat door majdouline83:
volgende keer alles 10x chekken mischien een lijstje ophangen in je kamer zijn idd wel veel dingen fout gegaan maar in sha allah zal je snel werk vinden
in sha allah

21-05-2014, 17:05

Citaat door Bismilllah:
i know right, moet beter gaan kijken en meer perfectionistischer te werk gaan
Maak een checklist voor jezelf. Kijk goed wat ze vragen en wat er nodig is en vink de checklist af wanneer je bezig bent een sollicitatie te schrijven/versturen.

21-05-2014, 17:08

Citaat door maaltje:
Maak een checklist voor jezelf. Kijk goed wat ze vragen en wat er nodig is en vink de checklist af wanneer je bezig bent een sollicitatie te schrijven/versturen.
goed idee!

barakallahou feek, ik ga daarmee aan de slag

21-05-2014, 17:09

Citaat door Bismilllah:
goed idee!

barakallahou feek, ik ga daarmee aan de slag
wa feekie barak Allah. Volgende keer niet meer verpesten

21-05-2014, 17:12

Citaat door maaltje:
wa feekie barak Allah. Volgende keer niet meer verpesten
haha ik hoop het zo!

ik ben bezig met een stage adres zoeken en had er een door gekregen van een kennis. Heb ze net gebeld maar die vrouw is niet aanwezig, ik ga morgen in sha allah terug bellen en inderdaad gewoon opschrijven wat ze allemaal willen en dat erbij houden

in sha allah zal ik in aamerking komen voor dat ene plekje in dat bedrijf, wil het zo graag

21-05-2014, 17:15
Checklist bijhouden door een tweede persoon laten Checken en volgende dag weer doorlezen. Dit is normaal is als je met meerdere solls bezig bent te graag wil en heel menselijk. In shaa Allah heb je gauw een leuk baantje.

21-05-2014, 17:20


het was niet voorbestemd hoe dan ook. En zoals iemand hier adviseert; laat altijd een 3de je sollicitatie nakijken, liefst iemand die zelf werkgever is of verstand heeft van p&o....

die had dit dan ook vast opgemerkt en jou de nodige feedback/ verbeteringen gegeven,

21-05-2014, 17:21
Moge Allah jou een top baan geven waar je jezelf kunt ontplooien en een heerlijke salaris krijgt aan het eind van de maand, ameen. Good luck

21-05-2014, 17:32

Citaat door Adela.:
Moge Allah jou een top baan geven waar je jezelf kunt ontplooien en een heerlijke salaris krijgt aan het eind van de maand, ameen. Good luck
ameeeeeen

Pagina's : [1] 2