Bekijk volle/desktop versie : afstudeerproject



13-02-2003, 11:44
Hoi,

Ik ben een vierdejaars SPH studente aan de Haagse Hogeschool. Ik ga dit jaar (inshallah) afstuderen en voor mijn afstudeerproject heb ik het onderwerp, homoseksualiteit onder islamitische jongeren, gekozen. Via deze weg wil ik kijken hoe islamitische jongeren tegen deze doelgroep aankijken en wat hun mening is over dit onderwerp. Ik zelf ben ook moslim en weet dus precies wat er in de koran over dit onderwerp staat.
Ik ben dus meer benieuwd naar jullie persoonlijke mening. Ik hoop dat jullie mij met mijn afstuderen kunnen helpen door serieuze reacties te geven.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Naziha

13-02-2003, 11:52


homosexualiteit onder islamitische jongeren.............volgens mij ben je geen islamiet als je homo bent...........das mijn mening

13-02-2003, 12:01
nee, ik heb geen islaam studies gevolgd. maar ik ben wel op de hoogte van wat de islam zegt over dit onderwerp

13-02-2003, 16:12
Salaam aleikoum,

Ik denk dat je meerdere reacties zult krijgen als je een paar kernvragen hier neerzet. Zo kunnen de leden makkelijker een reactie geven en krijg je ook alleen maar relevante antwoorden.

veel mensen praten over dit onderwerp als het ware om met andere mee te praten. Ze horen dat de een zegt homosexualiteit is haraam dus dan is dat ook zo. maar heeft er wel eens zich er echt in verdiept? En als ik jou was ( een tip) zet de koraan versen erin waarin geslachtsgemeenschap en dus ook homosexualiteit wordt afgekeurd in de heilige koran.

verder zou ik deze oproep ook op andere sites zetten, mocht je dit nog niet gedaan hebben. In verband met de censuur op deze site (!) kan ik namelijk niet hier de sites neerzetten die ik in gedachten heb.

in ieder geval succes ik ben beniuewd wat hier uit zal rollen.

Oujdia

13-02-2003, 16:22



Citaat:
Origineel gepost door Moi_Oujdia
Salaam aleikoum,

Ik denk dat je meerdere reacties zult krijgen als je een paar kernvragen hier neerzet. Zo kunnen de leden makkelijker een reactie geven en krijg je ook alleen maar relevante antwoorden.

veel mensen praten over dit onderwerp als het ware om met andere mee te praten. Ze horen dat de een zegt homosexualiteit is haraam dus dan is dat ook zo. maar heeft er wel eens zich er echt in verdiept? En als ik jou was ( een tip) zet de koraan versen erin waarin geslachtsgemeenschap en dus ook homosexualiteit wordt afgekeurd in de heilige koran.

verder zou ik deze oproep ook op andere sites zetten, mocht je dit nog niet gedaan hebben. In verband met de censuur op deze site (!) kan ik namelijk niet hier de sites neerzetten die ik in gedachten heb.

in ieder geval succes ik ben beniuewd wat hier uit zal rollen.

Oujdia
kom op nou.. neem even een moment voor een logische redenatie, let op..

-seks voor het huwelijk = haram

-trouwen = alleen toegastaan man-vrouw..

heb je hier nou hele Koraan-verzen voor nodig zodat je het lekker allemaal kan omdraaien?? please shut the xxxx up

ik vind het geen probleem als iemand homoseksueel is, maar een moslim is per definitie geen homo en een homo geen moslim.

13-02-2003, 16:27
precies lUnatic007 dat heb ik al eerder verteld maar tjah wie luistert....

13-02-2003, 16:32

Citaat:
Origineel gepost door GillDeLaTouret
precies lUnatic007 dat heb ik al eerder verteld maar tjah wie luistert....
ah ze hoeven ook niet te luisteren.. really don't care... wij hebben onze eigen mening, diegenen die hetzelfde hebben alleen dan fout.. komen er wel achter

13-02-2003, 16:47

Citaat:
Origineel gepost door Lunatic007
kom op nou.. neem even een moment voor een logische redenatie, let op..

-seks voor het huwelijk = haram

-trouwen = alleen toegastaan man-vrouw..

heb je hier nou hele Koraan-verzen voor nodig zodat je het lekker allemaal kan omdraaien?? please shut the xxxx up

ik vind het geen probleem als iemand homoseksueel is, maar een moslim is per definitie geen homo en een homo geen moslim.
Zo is dat

13-02-2003, 17:52
Bedankt allemaal voor het reageren,

Als ik het dus goed begrijp dan vindt en groot deel van jullie dat wanneer je homoseksueel bent je jezelf geen moslim kan en\of mag noemen.

En wat zouden deze mensen ervan zeggen wanneer hun broer of zus homoseksueel blijkt te zijn.
Dit is zo maar een vraag. Ik probeer me neutraal op te stellen in deze discussie.

groetjes

13-02-2003, 18:04
Zou m'n broertje/zusje in een kamer opsluiten met de Koraan in alle talen die ze kennen, dwingen tot reciteren zonder te slapen, uithuwelijken en ga zo maar door

haha neehjoh... ik weet zkeer dat ik er vreselijk veel moeite mee zou hebben, zou het echt heel erg vinden.
maarjah.. wat kan je aan zoiets doen.. ?? niks inderdaad... behalve voor ze bidden, het beste voor ze hopen en helpen waarmee je kan helpen