Bekijk volle/desktop versie : Frankrijk zonder tol/peage ervaringen?



Pagina's : [1] 2

18-05-2014, 11:50
Is het te doen?

18-05-2014, 11:52


Ja, het is te doen.

18-05-2014, 12:02
wat is de route, richting madrid

18-05-2014, 12:43
Ik weet niet of je wat aan deze website hebt :
http://www.vab.be/nl/reizen/europesewegeninfo/frankrijk/toltarieven

18-05-2014, 19:12


Waarom zou je dat doen
Kost je meer brandstof en meer tijd , waarschijnlijk ook meer kilometers
En dat alleen om 90 euro te besparen ?

20-05-2014, 11:22

Citaat door Houdopjij:
Waarom zou je dat doen
Kost je meer brandstof en meer tijd , waarschijnlijk ook meer kilometers
En dat alleen om 90 euro te besparen ?
denk dat je meer geniet van je vakantie als je over die nationale wegen rijd lekker relaxed tis vakantie ipv jakkeren over een snelweg

en de tol is 150 euro in frankrijk dus maal twee bespaar je 300 euro op heen en terugreis

20-05-2014, 11:52
Ik heb het vorige gereden . Was niet meer dan 100 kwijt

20-05-2014, 12:58
Hb gehoord: geen pompstations geen verlichting en t zijn bergen. Kortom niet aan te raden en helemaal niet voor die 2 a 3 honders euro

20-05-2014, 15:41

Citaat door gizoh_1:
Hb gehoord: geen pompstations geen verlichting en t zijn bergen. Kortom niet aan te raden en helemaal niet voor die 2 a 3 honders euro
beetje avontuur kan geen kwaad

20-05-2014, 15:45

Citaat door Almagrebi37:
beetje avontuur kan geen kwaad

Ja joh tot je daar auto pech krijgt. Bepaalde dingen kun je beter niet doen.

20-05-2014, 15:51

Citaat door gizoh_1:
Ja joh tot je daar auto pech krijgt. Bepaalde dingen kun je beter niet doen.
Heel vroeger gingen wij ook via al die routes nationale naar marokko toen had je niet eens snelwegen of tol in zowel spanje als frankrijk ging altijd goed en hoop lol gehad

weet nog dat marokkanen ons opwachtten bij de spaans franse grens en ons vroegen of ze mee mochten rijden omdat spanje heel slechte wegen had en weinig mensen de route naar Algeciras kenden

20-05-2014, 15:55

Citaat door Almagrebi37:
Heel vroeger gingen wij ook via al die routes nationale naar marokko toen had je niet eens snelwegen of tol in zowel spanje als frankrijk ging altijd goed en hoop lol gehad

weet nog dat marokkanen ons opwachtten bij de spaans franse grens en ons vroegen of ze mee mochten rijden omdat spanje heel slechte wegen had en weinig mensen de route naar Algeciras kenden

Toen kon men niet anders. Eerlijk is eerlijk wrm zou je die weg pakken als je gwn de normale wg kan pakken. Allahou a3lam wat er kan gebeuren. Je moet niet met angst zitten, maar wel rekening houde met sommige dingen

20-05-2014, 15:56


Oohja anwb enzo komen daar pas na een eeuwigheid aan

20-05-2014, 21:40
Ik woon in spanje, kom vaak met de auto naar nl. Heb wel eens die optie bekeken omdat ik alleen snel heen en weer moest,beter dacht scheelt mij 300 euro.

Nou scheelt je geen behoefte300 euro, kost je eerder meer. Auto verbruikt meer, reistijd neemt met minimaal 20 uur toe (heen en weer), dus brandstof verbruik is veel meer. Nationale wegen zijn geen snelwegen maar het80 km per uur wegen met om de auto3 km rotondes.

Kort samengevat is het puur voor degene die er niets1 week over willen doen en wat meer van het land willen zien. Maar zeker niet voor iemand die de financiën bekijkt.

20-05-2014, 22:29

Citaat door Inox:
Ik woon in spanje, kom vaak met de auto naar nl. Heb wel eens die optie bekeken omdat ik alleen snel heen en weer moest,beter dacht scheelt mij 300 euro.

Nou scheelt je geen behoefte300 euro, kost je eerder meer. Auto verbruikt meer, reistijd neemt met minimaal 20 uur toe (heen en weer), dus brandstof verbruik is veel meer. Nationale wegen zijn geen snelwegen maar het80 km per uur wegen met om de auto3 km rotondes.

Kort samengevat is het puur voor degene die er niets1 week over willen doen en wat meer van het land willen zien. Maar zeker niet voor iemand die de financiën bekijkt.

Financieel en praktisch idd.

Pagina's : [1] 2