Bekijk volle/desktop versie : Help! Besnijdenis voor 4jarige



16-05-2014, 17:30
Salaam,

Ons zoontje van 4 jaar is door medische omstandigheden tot op heden niet besneden.
Door zijn medisch verleden is er een extreme angst ontstaan naar alles en iedereen die maar op een dokter lijkt. Bij het bloedprikken ontgaat hem al de adem door het huilen . Dus we zien er enorm tegenop, maar we moeten er (van onszelf) nu echt aan gaan geloven.

Daarom mijn volgende vragen aan jullie:
Hebben jullie ook zoiets soortgelijks meegemaakt? Zoja, hoe zijn jullie daar mee om gegaan. En weet iemand een goed 'adresje' hiervoor.

Jullie zouden ons er ontzettend mee helpen.
Alvast bedankt.

16-05-2014, 17:37


wa aleikoem salam,

ik kan je helaas niet helpen. Ik weet wel dat eer een goede kliniek zit in Amsterdam (Turkse). als amsterdam in de buurt is, wil ik wel een adres opvragen. De zuster die haar zoontje (baby) daar heeft gebracht was heel erg tevreden over de gang van zaken en het herstel.

Jouw zoon is natuurlijk wel wat ouder, maar misschien hebben zij wel tips of ideeen hoe ze hem goed kunnen begeleiden en besnijden.

MOge allah het makkelijker voor jullie maken, ameen.

16-05-2014, 19:28
Ik zou als ik jou was dan in ieder geval informeren of hij een roesje of iets kan krijgen zodat hij het niet allemaal bewust mee hoeft te krijgen, in verband met zijn medische voorgeschiedenis

16-05-2014, 20:26
Oh dat zal heel moeilijk voor hem worden.
Doen ze aan algehele verdoving of iets wayshem niet zo focust op dr dokters?

22-05-2014, 15:17


salam alaikoem
volgens mij krijgen ze op die leeftijd een roesje..
dat zal misschien even moeilijk worden maar dan hoeft hij de besnijdenis niet bewust mee te maken.
ook zal ik niet langer wachten , hoe ouder ze zijn hoe meer last ze hebben
ik heb mijn zoontje laten besnijden bij bento clinics

22-05-2014, 15:19
Voorbereiding



Zorg dat uw zoon zich voor de besnijdenis gedoucht heeft. De operatie geschiedt onder plaatselijke verdoving. Dit betekent dat uw zoon voor de ingreep gewoon kan eten of drinken. Uw zoon krijgt, als hij 6 maanden of ouder is, een “roesje” via een neusspray. Dit is een soort slaapmiddel (Midazolam). Als uw zoon ouder is dan 4 jaar, dan is het belangrijk dat u hem goed voorbereid op de besnijdenis.



Geef uw zoon 1 uur vóór de ingreep paracetamol volgens onderstaand schema:

22-05-2014, 15:19
bij hun is het dus via neusspray...