Bekijk volle/desktop versie : Hapjes voor kraambezoek



Pagina's : [1] 2 3 4 5

16-05-2014, 13:20
Selam aleikoem dames

Incha Allah nog even en ik zal bevallen.. Nu wil ik alvast voorbereiden met het maken van hapjes etc voor het kraambezoek. Ik zat te denken aan loempia maken en alvast invriezen.. Welke hapjes raden jullie aan? Welke zijn makkelijk in te vriezen en nog lekker hierna incha Allah dat jullie kunnen helpen..

Ps. reacties van je bent gekkkkk ze moeten eten meenemen etc haha snap het wel maar wil voor de zekerheid gewoon goed voorbereid zijn. Meeste bezoek moet toch eindje reizen om hier te komen dus voor het geval ze blijven eten etc wil ik voorbereid zijn..

Voor alle zwangere vrouwen loge Allah soubhana wa Ta ala jullie een gemakkelijke bevalling schenken en gezond kindje, moge Allah soubhana wa Ta ala mijn zusters met een kinderwens een kindje schenken en al mijn zusters met en zonder gezin hun allemaal het goede schenken en beschermen tegen het slechte..amien

16-05-2014, 13:25


Bladerdeeg pakketjes gevuld met vis, kip, gehakt groenten. Kan je kiezen.
Mini gevulde lmsemmen, of gewone.
Mini pizzatjes.

16-05-2014, 13:29
Jij voor je kraambezoek en ik mag alvast beginnen voor de ramadan. Ga de eerste week van juni beginnen met loempia's maken en briwat, mini bestilla etc en deze invriezen.

16-05-2014, 13:30

Citaat door gelebloem:
Bladerdeeg pakketjes gevuld met vis, kip, gehakt groenten. Kan je kiezen.
Mini gevulde lmsemmen, of gewone.
Mini pizzatjes.
zie hoekje dankje !!! Maar als je bladerdeeg alvast vult en dan invriest word laat je ze dan eerst ontdooien en dan in de oven.. Word het deeg dan niet nat

16-05-2014, 13:33



Citaat door Inasse:
Jij voor je kraambezoek en ik mag alvast beginnen voor de ramadan. Ga de eerste week van juni beginnen met loempia's maken en briwat, mini bestilla etc en deze invriezen.
zie hoekje ! Is idd ook makkelijk alvast wat voor te bereiden voor de ramadan moge Allah soubhana wa Ta ala al onze zonden van iedereen vergeven en ons vasten accepteren..amien

Weet jij toevallig wanneer je normaal bladerdeeg gebruikt en vult en invriest hoe je dit hierna klaarmaak zonder dat het deeg zo nattig word

16-05-2014, 13:48

Citaat door LailaHamza:
zie hoekje ! Is idd ook makkelijk alvast wat voor te bereiden voor de ramadan moge Allah soubhana wa Ta ala al onze zonden van iedereen vergeven en ons vasten accepteren..amien

Weet jij toevallig wanneer je normaal bladerdeeg gebruikt en vult en invriest hoe je dit hierna klaarmaak zonder dat het deeg zo nattig word
Thanks lief. Ja klopt dan hebben we dat ook weer gedaan. Allaahi 3tiek waqfa sahla in shaa Allaah en amin op je dua.

Nee zou het echt niet weten, ik doe gewoon de vulling maken en invriezen en wanneer ik het nodig heb ontdooien en dan pas vullen anders word het deeg te klef

16-05-2014, 13:50

Citaat door Inasse:
Thanks lief. Ja klopt dan hebben we dat ook weer gedaan. Allaahi 3tiek waqfa sahla in shaa Allaah en amin op je dua.

Nee zou het echt niet weten, ik doe gewoon de vulling maken en invriezen en wanneer ik het nodig heb ontdooien en dan pas vullen anders word het deeg te klef
oh dat is idd slim , kan idd alvast de vullingen maken en deze invriezen dan heb je ook niet veel werk meer .. Wanneer ik weet dat ze komen kan ik het laten ontdooien , vullen en direct de oven in shokran!!

16-05-2014, 14:01

Citaat door LailaHamza:
oh dat is idd slim , kan idd alvast de vullingen maken en deze invriezen dan heb je ook niet veel werk meer .. Wanneer ik weet dat ze komen kan ik het laten ontdooien , vullen en direct de oven in shokran!!
Klopt vullen van het deeg neemt nog geen 10 min in beslag. Vulling maken zit het meeste werk in. Loempias en briwat etc kan je wel alvast maken

16-05-2014, 14:10

Citaat door LailaHamza:
oh dat is idd slim , kan idd alvast de vullingen maken en deze invriezen dan heb je ook niet veel werk meer .. Wanneer ik weet dat ze komen kan ik het laten ontdooien , vullen en direct de oven in shokran!!


Ik zou er wel rekening mee houden dat er een kans is dat je misschien een paar dagen niks kan na je bevalling. Dus om dan pas alles te gaan vullen lukt misschien dan ook niet. Dat kan je nooit van te voren weten. Dus zorg voor een back up plan. Eventueel wel alvast wat invriezen. En je bladerdeeg niet helemaal doorbakken in de oven. Maar gewoon een beetje voorbakken. Dan als ze komen ontdooien en verder laten garen in de oven. Misschien is dat een optie. Moge Allah jou een makkelijke bevalling geven. Ameen


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

16-05-2014, 14:42
khad eigenlijk alleen marokkaanse koekjes en seloe in huis.

16-05-2014, 14:49
Ik ga t toch zeggen.....maar mensen verwachten niks en aub rust gewoon uit.
Men neemt echt zelf wat mee en je familie zal je helpen inscha Allah.
Het feit dat je je nu al druk maakt....is niet nodig.

Trouwens ik zie tbarkellah dat er elke keer 1 jaar tussen jouw kinderen zit. Hoe is dat? Zwaar/ leuk? En wordt dit je vierde?

16-05-2014, 15:06
Je kan mini pizzaatjes maken op een hele makkelijke lekkere manier.
Deze kan je gewoon maken, half afbakken en invriezen. Als je bezoek komt laat je ze ontdooien en bak je ze af in de oven.
Ze zijn superlekker en een echte aanrader.
Ik zal je zometeen ff pm'en en je de instructies geven als je geintresseerd bent tenminste.

16-05-2014, 15:09


Voor recepten kan je me een pm sturen. Heb recepten die gegarandeerd lukken!

16-05-2014, 15:11

Citaat door Maneschijn23:
Je kan mini pizzaatjes maken op een hele makkelijke lekkere manier.
Deze kan je gewoon maken, half afbakken en invriezen. Als je bezoek komt laat je ze ontdooien en bak je ze af in de oven.
Ze zijn superlekker en een echte aanrader.
Ik zal je zometeen ff pm'en en je de instructies geven als je geintresseerd bent tenminste.
PM mij alsjeblieft ook!

16-05-2014, 15:22
Ik geef ze beschuit met muisjes..

Pagina's : [1] 2 3 4 5