Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel jurken trek je aan?



Pagina's : [1] 2 3

16-05-2014, 01:46
Op je bruiloft. Ik wilde altijd bruidsjurk en twee jurken. Maar ging even brainstormen En vind twee wel echt prima. 1 bruidsjurk en 1 jurk. Zodat ik lekker langer van mijn bruiloft kan genieten.
Hoe denken jullie er over? Graag aub jullie mening en hoeveel jurken ga jij doen?

16-05-2014, 08:33


Ik wil 2 lebsat en de bruidsjurk. Ik denk dat je dan ook wel genoeg van en met je gasten kan genieten. 1 vind ik weer zo weinig.

Aankomende zomer ga ik naar marokko en laat ik 2 lesbat maken Insha'Allah. 1 voor de bruiloft (andere van de ziana) en 1 lebsa voor de henna Insha'Allah.

Ik was vorige week op een bruiloft waarbij het bruidje maar 1 lebsa had, toen wist ik ook echt zeker: nee ik wil twee haha.

16-05-2014, 09:39
Waarschijnlijk doe ik er 1 met twee zit ik met ene lebsa uurtje en ander lebsa ander half uurtje. Vind dat te weinig. En vriendinnen die laatst waren getrouwd hadden het meeste van hun bruiloft van ons vriendinnen of dvd meegekregen. Dan was het co tinu: " ow ja toen was jij er niet maar omkleden" geen zin om van andere te horen wat er op MIJN bruiloft is gebeurd.

16-05-2014, 10:11
Ik denk er idd ook overna om maar 2 te doen! Had ook altijd 3 gewild, maar wil er echt optimaal van genieten in shaa Allaah. Gwn een visagiste zoeken die niet tien jaar bezig is en dan lekker genieten.. Heb wel lang getwijfd want tis best vreemd en nooit meegemaakt. Maarja tis geen modeshow!!!

16-05-2014, 10:15


2 lebsat en mijn bruidsjurk.
Het ligt er ook echt aan wat jouw indeling is en hoelang jouw ziana/visagiste doet over omkleden. Heb je ook enigszins zelf wel in de hand...stel je doet elke keer een drastisch ander kapsel, ja...dan zit je lang.

16-05-2014, 10:24
2 lebsat een chedda en een voor de 3amaria ik hou van traditie dus wil het ook graag en doen denk dat je met 2 lebsat wel veel meemaakt.

dit is mijn voorlopige draaiboek als het normaal verloopt bij ons mgharba you ll never know

aanvang gasten: 18.00
18.00-19.30 koffie en petit fours
19.30-19.45 1e lebsa tetouania
20.00-20.15 thee en koekjes
20.15-20.30 terug naar kleedkamer

21.00 smoothie en warme hapjes (garnalen loempia, kipbriwat, minipizza)
21.15 bruidegom en mannen kleden om voor 3amaria
21.30 2e lebsa met 3amaria (3amaria direct daarna foto's met mannelijke familieleden)
22.00 diner (bruid eet met familie en vrienden)
23.00-23.15 einde diner

23.00 bruidspaar blijft in de zaal dansen en foto's maken
00.00 bruidspaar gaat omkleden voor eindceremonie
00.30 taart wordt klaar gezet
00.45 bruidspaar doet eindceremonie ( melk, dadels, ringen en einddans)
01.00-01.30 einde feest

16-05-2014, 11:10

Citaat door carameltje2:
2 lebsat een chedda en een voor de 3amaria ik hou van traditie dus wil het ook graag en doen denk dat je met 2 lebsat wel veel meemaakt.

dit is mijn voorlopige draaiboek als het normaal verloopt bij ons mgharba you ll never know

aanvang gasten: 18.00
18.00-19.30 koffie en petit fours
19.30-19.45 1e lebsa tetouania
20.00-20.15 thee en koekjes
20.15-20.30 terug naar kleedkamer

21.00 smoothie en warme hapjes (garnalen loempia, kipbriwat, minipizza)
21.15 bruidegom en mannen kleden om voor 3amaria
21.30 2e lebsa met 3amaria (3amaria direct daarna foto's met mannelijke familieleden)
22.00 diner (bruid eet met familie en vrienden)
23.00-23.15 einde diner

23.00 bruidspaar blijft in de zaal dansen en foto's maken
00.00 bruidspaar gaat omkleden voor eindceremonie
00.30 taart wordt klaar gezet
00.45 bruidspaar doet eindceremonie ( melk, dadels, ringen en einddans)
01.00-01.30 einde feest
Ik hoop dat het gaat zoals jou draaiboekje Insha'Allah! Ik zou ook heel graag chedda willen maar ik ben tot nu toe nog niets tegen gekomen waarbij ik denk waaauwww dat wil ik!

En zoals bride2014 zegt, als je niet drastisch veranderd van make up en haar dan zit je voldoende in de zaal.

16-05-2014, 11:13

Citaat door MrsB:
Ik hoop dat het gaat zoals jou draaiboekje Insha'Allah! Ik zou ook heel graag chedda willen maar ik ben tot nu toe nog niets tegen gekomen waarbij ik denk waaauwww dat wil ik!

En zoals bride2014 zegt, als je niet drastisch veranderd van make up en haar dan zit je voldoende in de zaal.
ik hoop het ook zo erg hahahahaha ik heb niet heel veel mensen dus dat scheelt ga ervanuit dat iedereen er 19.30 is

toppers is chedda zijn:
nadia maastricht
touria gamar
sara babmarrech
mirjam jilal
bellaroussa antwerpen

16-05-2014, 11:19
Ziana Besma Amsterdam topper!!!

16-05-2014, 11:25

Citaat door carameltje2:
ik hoop het ook zo erg hahahahaha ik heb niet heel veel mensen dus dat scheelt ga ervanuit dat iedereen er 19.30 is

toppers is chedda zijn:
nadia maastricht
touria gamar
sara babmarrech
mirjam jilal
bellaroussa antwerpen


Shokran, ik zal eens even rondneuzen. Heb de tijd hamdoullah. Wij hebben ook niet super veel mensen dus moet wel goed komen Insha'Allah

16-05-2014, 11:43

Citaat door Steun:
Op je bruiloft. Ik wilde altijd bruidsjurk en twee jurken. Maar ging even brainstormen En vind twee wel echt prima. 1 bruidsjurk en 1 jurk. Zodat ik lekker langer van mijn bruiloft kan genieten.
Hoe denken jullie er over? Graag aub jullie mening en hoeveel jurken ga jij doen?
Zo ga ik het ook doen . Dan heb je veeeeel meer tijd om je eigen bruiloft te beleven. Lekker kletsen en dansen met je gasten, in plaats van rond paraderen. Daarnaast heb ik zelf als gast ook op mening bruiloft gezeten waarbij je iedere x weer moest opstaan, voor de bruid juichen etc etc.. terwijl je zag dat zij er niet veel aan vond en jij zelf eigenlijk ook niet haha!

Dus wat mij betreft is dit een perfecte keus . Ik ben alleen nog wel aan het twijfelen over de volgorde. Ik dacht eerst binnenkomen in mijn trouwjurk (na park shoot) en dan foto's maken met mijn man in de zaal. Daarna gaat hij weg, naar de mannen (ik ben niet van een bruiloft waar de man de hele tijd in de vrouwenruimte blijft zitten) en wilde ik mijn tweede jurk aantrekken en vervolgens in die jurk de hele avond feesten.

Maar nu zei een vriendin dat je bruidsjurk altijd de mooiste is en je het dus moet omdraaien omdat je de bruidsjurk anders te kort aan hebt. Dilemma! Weet jij al wat je gaat doen?

16-05-2014, 19:04

Citaat door FZ87:
Zo ga ik het ook doen . Dan heb je veeeeel meer tijd om je eigen bruiloft te beleven. Lekker kletsen en dansen met je gasten, in plaats van rond paraderen. Daarnaast heb ik zelf als gast ook op mening bruiloft gezeten waarbij je iedere x weer moest opstaan, voor de bruid juichen etc etc.. terwijl je zag dat zij er niet veel aan vond en jij zelf eigenlijk ook niet haha!

Dus wat mij betreft is dit een perfecte keus . Ik ben alleen nog wel aan het twijfelen over de volgorde. Ik dacht eerst binnenkomen in mijn trouwjurk (na park shoot) en dan foto's maken met mijn man in de zaal. Daarna gaat hij weg, naar de mannen (ik ben niet van een bruiloft waar de man de hele tijd in de vrouwenruimte blijft zitten) en wilde ik mijn tweede jurk aantrekken en vervolgens in die jurk de hele avond feesten.

Maar nu zei een vriendin dat je bruidsjurk altijd de mooiste is en je het dus moet omdraaien omdat je de bruidsjurk anders te kort aan hebt. Dilemma! Weet jij al wat je gaat doen?
Haha ma shaa Allaah helemaal overtuigd! Ik wil het ook doen, maar twijfel nog erg.. Wil je ook taartcemonie doen? Dan zou ik wel je bruidsjurk als laatst aandoen, alhoewel.. Als je parkshoot wil doen dan moet dat écht met je bruidsjurk I think haha.. Ik zit zelf ook met een probleempje,. Bij ons wordt het misschien gescheiden bruiloft. Dus vrijdag mijn wedding en zaterdag bij hun.. Alleen heb ik dat nooit meegemaakt dus weet ik niet hoeveel jurken je dan kan aandoen, of je ze de volgende dag bij hun weer moet aandoen of echt 4 jurken moet regelen (per dag 2) etc etc.. heb het nooit meegemaakt maar omdat mn aanstaande's familie dat waars wilt, wordt het lastig.. Iemand tips?

16-05-2014, 19:12



Citaat door carameltje2:
2 lebsat een chedda en een voor de 3amaria ik hou van traditie dus wil het ook graag en doen denk dat je met 2 lebsat wel veel meemaakt.

dit is mijn voorlopige draaiboek als het normaal verloopt bij ons mgharba you ll never know

aanvang gasten: 18.00

18.00-19.30 koffie en petit fours
19.30-19.45 1e lebsa tetouania
20.00-20.15 thee en koekjes
20.15-20.30 terug naar kleedkamer

21.00 smoothie en warme hapjes (garnalen loempia, kipbriwat, minipizza)
21.15 bruidegom en mannen kleden om voor 3amaria
21.30 2e lebsa met 3amaria (3amaria direct daarna foto's met mannelijke familieleden)
22.00 diner (bruid eet met familie en vrienden)
23.00-23.15 einde diner

23.00 bruidspaar blijft in de zaal dansen en foto's maken
00.00 bruidspaar gaat omkleden voor eindceremonie
00.30 taart wordt klaar gezet
00.45 bruidspaar doet eindceremonie ( melk, dadels, ringen en einddans)
01.00-01.30 einde feest
Vind het altijd jammer dat de wijte bruidjurrk zo weinig tijd krijgt

16-05-2014, 19:25

Citaat door Zijnvrouwtje15:
Vind het altijd jammer dat de wijte bruidjurrk zo weinig tijd krijgt
Ik ga ook eerder met mijn jurk komen inderdaad, wil juist daarmee lang in de zaal zijn.

21-05-2014, 13:50
Bedankt dames voor jullie reacties.

Ik vind eigenlijk 1 lebsa ook weinig. Oh het moeilijk ik twijfel zo erg. Maar inderdaad alsde negaffa gewoon niet te lang er over duurt dan zou ik ook graag 2 willen. Maar je weet nooit hoelang ze er over gaan doen?

Jullie gaan allemaal op het einde de taart doen?? Ik wil het denk ik gelijk in het begin. Alleen zijn er dan niet alle mensen bij.
Maar dan ben je al mooi opgemaakt niet zo erg moe als het einde. Want als je het al laats doet je zal moeilijk weer het zelfde worden opgemaakt als in het begin tijdens het ophalen. Anders dan moeten ze toch je hele gezicht weer opnieuw schoonmaken etc. Aangezien men toch bij bruidsjurk natuurlijke make up wilt.
hoe denken jullie?

Pagina's : [1] 2 3