Bekijk volle/desktop versie : Je vind de ideale trouwpartner, wat ALS jouw moeder hier niet achterstaat?



Pagina's : [1] 2

15-05-2014, 11:03
Wat als je jouw ideale trouwpartner hebt gevonden. Daar bedoel ik mee, een trouwpartner die goed is betreft de Islam.
Je wilt graag met diegene trouwen en je hebt echt het gevoel dat zij de ware is.
Wat doe je, als je moeder dit niet goedkeurt zonder een goede reden te geven,
haar enige reden is, ze praat geen Berbers. Ook wilt je moeder niks met diegene te maken hebben. Ze vertikt het om maar iets over diegene te horen.

Mag je deze relatie/trouwerij doorzetten????
Wat zegt de Islam hierover?

15-05-2014, 14:17


Bestaat afkeuring door moeders nog dat een huwelijk dan gewoon niet doorgaat door die afkeuring? Seriously

15-05-2014, 14:19
Jammer dan. Alleen idioten trouwen zonder goedkeuring van hun ouders.

15-05-2014, 14:22

Citaat door Marokkaantje001:
Jammer dan. Alleen idioten trouwen zonder goedkeuring van hun ouders.
Goedkeuring krijg je toch als ouders inzien hoe graag je diegene wilt? Wat aanduidt op gelukkig zijn?

15-05-2014, 14:49



Citaat door Marokkaantje001:
Jammer dan. Alleen idioten trouwen zonder goedkeuring van hun ouders.
Of je leest niet wat ik zojuist heb gezegd of je verward de cultuur met het geloof.. wat hedendaags al te vaak gebeurd. ISLAM gaat het om ISLAM.

15-05-2014, 14:50

Citaat door MissieSara:
Goedkeuring krijg je toch als ouders inzien hoe graag je diegene wilt? Wat aanduidt op gelukkig zijn?
En als ze niks in wilt zien en in haar hoofd heeft mijn kind MOET met een berberse trouwen, dat is gelukkig zijn. Moeten de kinderen daar dan in mee gaan?

15-05-2014, 14:51

Citaat door sarahsaartje:
Of je leest niet wat ik zojuist heb gezegd of je verward de cultuur met het geloof.. wat hedendaags al te vaak gebeurd. ISLAM gaat het om ISLAM.
Een vrouw kan niet trouwen zonder de toestemming van haar ouders, een man kan dat wel....

Dat is islam

15-05-2014, 14:53

Citaat door girlie:
Een vrouw kan niet trouwen zonder de toestemming van haar ouders, een man kan dat wel....

Dat is islam
Heb je dalil voor me? Ja het gaat hier om de moeder van de man..

15-05-2014, 14:54

Citaat door sarahsaartje:
Heb je dalil voor me? Ja het gaat hier om de moeder van de man..
Ik zal het opzoeken voor je

15-05-2014, 14:57

Citaat door girlie:
Ik zal het opzoeken voor je
Shokran.... Zie het graag, als je het kan vinden!

15-05-2014, 15:00

Citaat door MissieSara:
Goedkeuring krijg je toch als ouders inzien hoe graag je diegene wilt? Wat aanduidt op gelukkig zijn?

Mss wel, mss niet. Maar je gaat niet iets doorzetten waar je ouders ongelukkig van worden.... (?!)


Citaat door sarahsaartje:
Of je leest niet wat ik zojuist heb gezegd of je verward de cultuur met het geloof.. wat hedendaags al te vaak gebeurd. ISLAM gaat het om ISLAM.

Vertel me alles hoe die personen elkaar Islamtisch hebben gevonden zonder ouders?

Niet alleen Islam gebruiken wanneer het je uitkomt.
En alsnog vind ik dat alleen idioten trouwen zonder goedkeuring van hun ouders.

15-05-2014, 15:07

Citaat door sarahsaartje:
Shokran.... Zie het graag, als je het kan vinden!
Ik heb het gevonden, maar is in het engels.....
http://islamqa.info/en/82724
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4024652&

15-05-2014, 15:24



Citaat door girlie:
Ik heb het gevonden, maar is in het engels.....
http://islamqa.info/en/82724
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4024652&
Shokran, ik heb hier zeker wat aan! Nogmaals gaat het hier om de ouders van de man.

15-05-2014, 15:29

Citaat door Marokkaantje001:
Mss wel, mss niet. Maar je gaat niet iets doorzetten waar je ouders ongelukkig van worden.... (?!)


Vertel me alles hoe die personen elkaar Islamtisch hebben gevonden zonder ouders?

Niet alleen Islam gebruiken wanneer het je uitkomt.
En alsnog vind ik dat alleen idioten trouwen zonder goedkeuring van hun ouders.
Ik vraag wat de Islam hier over zegt.. En jij gaat wel heel kort door de bocht, je moet het lezen met de intentie het te willen begrijpen en daarop te gaan reageren, niet alleen lezen met de intentie om te snel te reageren.

15-05-2014, 15:30

Citaat door girlie:
Maar om de ouders van...?
de man...

Pagina's : [1] 2