Bekijk volle/desktop versie : D66'er Pauline op Tinder: date in ruil voor een stem



14-05-2014, 09:00
[FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial][/FONT][FONT=Arial]Kastermans [FONT=inherit]© Wikimedia Commons.[/FONT][/FONT][FONT=Arial]D66-kandidate Pauline Kastermans probeert via datingapp Tinder stemmen te winnen. Ze belooft geïnteresseerde mannen een date in ruil voor hun stem bij de Europese verkiezingen volgende week donderdag.[/FONT]
[FONT=inherit]Kastermans' opmerkelijke campagnestrategie kwam naar buiten dankzij freelance journalist Jens van Pieterson. Hij plaatste foto's op Twitter van de chatsessie met Kastermans. De 23-jarige net afgestudeerde liberaal-democrate, nummer 8 op de lijst, stelt daarop dat ze niet voor de romantiek op Tinder zit. 'In eerste instantie om zo veel mogelijk mensen te overtuigen om op 22 mei überhaupt te gaan stemmen.' Als ze vervolgens voor een date wordt gevraagd, houdt ze de boot af. 'Op de 22ste mag je op me stemmen, daarna kunnen we op een echte date.'

Overigens is het niet Van Pieterson zelf die Kastermans het hof maakt. 'Het was een teamgenoot uit mijn voetbalelftal. Zelf heb ik al een vriendin en zit niet op Tinder.'

Kastermans is ondertussen geschrokken van alle aandacht. Ze wilde deze krant gisteren niet te woord staan. Wel twitterde Groningse: 'Ik dacht dat we er na Grindr-gate in Amsterdam wel aan gewend waren?' Met de woorden refereert ze aan Pieter Rietman, D66-lijsttrekker voor Amsterdam-West. Hij gebruikte de homodating-app Grindr om voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart zieltjes te winnen.

Kastermans moet overigens flink wat dates afwerken wil ze via Tinder in het Europees Parlement komen. Ze heeft ruim 18.000 stemmen nodig om te worden verkozen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3654826/2014/05/14/D66-er-Pauline-op-Tinder-date-in-ruil-voor-een-stem.dhtml

14-05-2014, 09:14


Zo wanhopig dit!

14-05-2014, 09:31
Dees belooft een date, anderen een land van melk en honing, politiekers hé.

14-05-2014, 09:47

Citaat door AirbusA380:
Dees belooft een date, anderen een land van melk en honing, politiekers hé.
Ik vind deez een stapje te ver.

14-05-2014, 09:48


Ik noem haar verder ook 'Deez'.

Deez Kastermans van Deez '66.

14-05-2014, 09:49

Citaat door onaangepast:
Ik noem haar verder ook 'Deez'.

Deez Kastermans, van Deez '66.


zeker doen

14-05-2014, 09:51
Terwijl het eigenlijk 'Dooz' zou moeten zijn.

14-05-2014, 10:47
Een beetje centenbakje