Citaat door studente.:Intro.. blabla..
Klant: ''Nee, ik heb dat niet nodig''
Verkoper: ''Wat maakt het dat u dat niet nodig heeft?''
- goed luisteren naar de klant-
Verkoper: U geeft aan dat u geen internetaansluiting wil op uw tweede computer wil omdat u buurman dat voor u gaat doen?
Klant: Ja
Verkoper: Heeft hij dat eerder al voor u gedaan?
- Zorg voor een fijne gesprek, doorvragen etc.
Klant: Nee maar hij heeft het al eens aangeboden
Verkoper: Ik begrijp dat u dat aanbod van uw buurman aantrekkelijk vind, maar als u kiest dat wij het voor u installeren heeft u zekerheid en hoeft u uw buurman hier niet voor te vragen. Na de aansluiting zullen we ook alles werkend voor u achterlaten. U betaalt hier eenmalig 25euro voor.
- Voordelen benoemen.
Ohja de prijs moet je aan het begin al benoemen niet achteraf
Een voorbeeldje hoor, maar wat ga je verkopen?
Dank u wel voor je voorbeeld. Mensen die outbound werken, moeten allerlei Telenetproducten (telenet.be) verkopen en diensten aanbieden wat internet en telefonie betreft. Maar ik zal denk ik niet meer voor de job gaan. Het lijkt me moeilijk om klanten te overtuigen om een product aan te schaffen. Misschien ga ik gewoon voor de inbound, dus gewoon oproepen beantwoorden van klanten die een vraag of klacht hebben.