Bekijk volle/desktop versie : Wie kan er heel goed telefonisch verkopen (of heeft het al eens gedaan)?



09-05-2014, 21:53
Vertel? Laat eens een voorbeeld zien. Ik wil wat bijleren voor het geval ik op proef word gesteld.

Het gaat hier om een Telefonie- en internetbedrijf.

11-05-2014, 16:29


Wat wil of ga je verkopen?

11-05-2014, 16:56
Dat weet ik nog niet. Ik wil gewoon als jobstudent gaan werken in Telenet en moet een proef afleggen zodat ze zien of ik er wel geschikt voor ben.

11-05-2014, 17:02
Intro.. blabla..

Klant: ''Nee, ik heb dat niet nodig''
Verkoper: ''Wat maakt het dat u dat niet nodig heeft?''

- goed luisteren naar de klant-

Verkoper: U geeft aan dat u geen internetaansluiting wil op uw tweede computer wil omdat u buurman dat voor u gaat doen?

Klant: Ja

Verkoper: Heeft hij dat eerder al voor u gedaan?

- Zorg voor een fijne gesprek, doorvragen etc.

Klant: Nee maar hij heeft het al eens aangeboden

Verkoper: Ik begrijp dat u dat aanbod van uw buurman aantrekkelijk vind, maar als u kiest dat wij het voor u installeren heeft u zekerheid en hoeft u uw buurman hier niet voor te vragen. Na de aansluiting zullen we ook alles werkend voor u achterlaten. U betaalt hier eenmalig 25euro voor.


- Voordelen benoemen.

Ohja de prijs moet je aan het begin al benoemen niet achteraf


Een voorbeeldje hoor, maar wat ga je verkopen?

12-05-2014, 11:37



Citaat door studente.:
Intro.. blabla..

Klant: ''Nee, ik heb dat niet nodig''
Verkoper: ''Wat maakt het dat u dat niet nodig heeft?''

- goed luisteren naar de klant-

Verkoper: U geeft aan dat u geen internetaansluiting wil op uw tweede computer wil omdat u buurman dat voor u gaat doen?

Klant: Ja

Verkoper: Heeft hij dat eerder al voor u gedaan?

- Zorg voor een fijne gesprek, doorvragen etc.

Klant: Nee maar hij heeft het al eens aangeboden

Verkoper: Ik begrijp dat u dat aanbod van uw buurman aantrekkelijk vind, maar als u kiest dat wij het voor u installeren heeft u zekerheid en hoeft u uw buurman hier niet voor te vragen. Na de aansluiting zullen we ook alles werkend voor u achterlaten. U betaalt hier eenmalig 25euro voor.


- Voordelen benoemen.

Ohja de prijs moet je aan het begin al benoemen niet achteraf


Een voorbeeldje hoor, maar wat ga je verkopen?
Dank u wel voor je voorbeeld. Mensen die outbound werken, moeten allerlei Telenetproducten (telenet.be) verkopen en diensten aanbieden wat internet en telefonie betreft. Maar ik zal denk ik niet meer voor de job gaan. Het lijkt me moeilijk om klanten te overtuigen om een product aan te schaffen. Misschien ga ik gewoon voor de inbound, dus gewoon oproepen beantwoorden van klanten die een vraag of klacht hebben.