Bekijk volle/desktop versie : FT-kolvers ... eventjes komen s.v.p.



Pagina's : [1] 2

09-05-2014, 14:14
Asalaamoe alaykoem wa ra7matoellaah ...

Ik vroeg me af hoeveel jullie kindjes dagelijks drinken.
Zeg er ook ineens bij hoe oud je kindje is.
En of hij eventueel bijvoeding krijgt.


Ik begin wel:
Gemiddeld drinkt mijn kindje van 8 maanden 680ml.
Verder krijgt hij een groente- en fruitpap.

Afhankelijk van wanneer de dag begint, kan het zijn dat hij iets meer of iets minder melk binnen krijgt.

09-05-2014, 14:39


Salaam, mijn zoontje van 4 maanden en 3 dgn (maar 2 maanden te vroeg geboren) drinkt 140 tpt 160 cc per 3-4 uur.
Hij krijgt om en om, dus een sessie kunstvoeding en een sessie moedermelk.
Helaas heb ik geen voldoende productie ivm zijn weinig zuigkravht in het begin, daarna is hij de fles gewend geraakt.

09-05-2014, 14:47

Citaat door LamiaNoor:
Salaam, mijn zoontje van 4 maanden en 3 dgn (maar 2 maanden te vroeg geboren) drinkt 140 tpt 160 cc per 3-4 uur.
Hij krijgt om en om, dus een sessie kunstvoeding en een sessie moedermelk.
Helaas heb ik geen voldoende productie ivm zijn weinig zuigkravht in het begin, daarna is hij de fles gewend geraakt.
Ja bij mij verliep aan de borst drinken na enkele weken verkeerd waardoor ik ben gaan kolven. Achteraf gezien kwam het door een kma dat hij slecht dronk. Ondertussen was hij dan ook de fles gewoon geworden, dus zijn we dat blijven doen.

Alhamdoellillaah, ik heb wel nooit echt bijvoeding nodig had, op een weekje na dan, als ik me niet vergis.

Maar onthoud goed, elk klein beetje moedermelk dat je kleintje krijgt, is goed voor hem. Het is soms zwaar, ik weet het, maar je doet je best en wees trots op het feit dat je toch nog moeite en energie stopt in het geven van bv door middel van kolven. Echt waar!

09-05-2014, 20:28
Hij krijgt wel de borst, maar hij zuigt alleen de makkelijke melk er uit en daarna gaat hij zeuren, dus geef ik hem grkolfde melk of kv. Toen hij net geboren was wilde ik stoppen met bv omdat ik gewoon zo dodelijk moe was!
Een prematuurtje dat elke 2 uur gevoed moet worden, eerst borst proberen masr hij zoog masr 2 seconden en werd moe, daarna de fles geven en daarna kolven.... Eer dat ik kon slapen wsas het weerr voedingstijd.
Hamdollilah heb ik doergezet zodat hij sterk en gezond wordt.

09-05-2014, 23:35


Ik heb ook bijna zes maanden nu fulltime gekolft. Ben nu helaas aan het afbouwen. Mijn tepels zien er niet uit door het kolven. Overal snijwondjes.
Ik kolf nu 1 keer per dag.. Maar alsnog geneest hetniet. Want elke keer wanneer ik kolf gaat de.wond open

Mijn dochter van zes maanden drinken ongeveer 800 cc per dag.. Met een fruit of groentehapje.

1 keer per dag moedermelk
2 keer per.dag kunstvoeding
1 keer per dag voor het slapen pyjamapapje.

10-05-2014, 07:36
Ik ga inshaAllah door totdat ik geen melk meer heb.
Hamdolillah heb ik geen last van wondjes.
Ik had voor mijn bevalling een tip gekregen van mijn collega, namelijknog voordat je begint et borstvoeding geven, ongeverr 2 weken voor de bevalling, tepels elke dag insmeren met lanolin (soort vaseline).
Daar worden ze zacht en soepel van, en zodra je begint met bv geven en/of kolven heb je nergens last van.

10-05-2014, 08:34
Ja ik smeer ze ook in, maar helpt niet helaas.
Ben nu echt bang om te gaan kolven. Denk dat ik het ga uitstellen en pas vanavond ga kolven.

10-05-2014, 10:51
Oh dat is vervelend, want dan heb je altijd pijn bij het kolven dus?

10-05-2014, 15:14
Klopt.. elke keer weer.

10-05-2014, 21:57

Citaat door LamiaNoor:
Hij krijgt wel de borst, maar hij zuigt alleen de makkelijke melk er uit en daarna gaat hij zeuren, dus geef ik hem grkolfde melk of kv. Toen hij net geboren was wilde ik stoppen met bv omdat ik gewoon zo dodelijk moe was!
Een prematuurtje dat elke 2 uur gevoed moet worden, eerst borst proberen masr hij zoog masr 2 seconden en werd moe, daarna de fles geven en daarna kolven.... Eer dat ik kon slapen wsas het weerr voedingstijd.
Hamdollilah heb ik doergezet zodat hij sterk en gezond wordt.
Het is ook erg vermoeiend.
Maar hij doet het goed en daar ben ik wel fier op, walhamdoellillaah.

Houd vol zolang je nog kan.

10-05-2014, 22:03

Citaat door Rode-Rozen:
Ik heb ook bijna zes maanden nu fulltime gekolft. Ben nu helaas aan het afbouwen. Mijn tepels zien er niet uit door het kolven. Overal snijwondjes.
Ik kolf nu 1 keer per dag.. Maar alsnog geneest hetniet. Want elke keer wanneer ik kolf gaat de.wond open

Mijn dochter van zes maanden drinken ongeveer 800 cc per dag.. Met een fruit of groentehapje.

1 keer per dag moedermelk
2 keer per.dag kunstvoeding
1 keer per dag voor het slapen pyjamapapje.
SubhanAllaah, zo pijnlijk. Heb daar af en toe last van gehad en dat is echt niet prettig. Allaahi shafiki.

Drinkt ze evenveel moedermelk als poedermelk? Dus als je naar het aantal ml kijkt?
Mijn kindje dronk in het begin nog een hele fles na zijn groenten. Sinds zo'n drietal weken is hij daar zelf mee gestopt.
Voor zijn fruitpap krijgt hij wel nog melk te drinken. Geen hele voeding, dat niet meer.

Alhamdoellillaah, wees trots op jezelf voor hetgeen je gedaan hebt.

10-05-2014, 22:49

Citaat door Rode-Rozen:
Ik heb ook bijna zes maanden nu fulltime gekolft. Ben nu helaas aan het afbouwen. Mijn tepels zien er niet uit door het kolven. Overal snijwondjes.
Ik kolf nu 1 keer per dag.. Maar alsnog geneest hetniet. Want elke keer wanneer ik kolf gaat de.wond open

Mijn dochter van zes maanden drinken ongeveer 800 cc per dag.. Met een fruit of groentehapje.

1 keer per dag moedermelk
2 keer per.dag kunstvoeding
1 keer per dag voor het slapen pyjamapapje.
Is het geen spruw waardoor je wondjes hebt?
Van kolven hoor je toch geen wondjes te krijgen?

10-05-2014, 22:54



Citaat door zwanger2012:
Is het geen spruw waardoor je wondjes hebt?
Van kolven hoor je toch geen wondjes te krijgen?
Ik heb wel een aantal keer wondjes gehad door het kolven. Hoe dat kwam, snap ik eigenlijk niet.

11-05-2014, 04:30
Wat vind ik het jammer dat het bij mij helemaal mis ging, terwijl ik zoveel melk had. Als ik jullie reacties zo lees word ik jaloers.

Is het trouwens mogelijk dat ik weer de borst kan geven
Kan de melk weer worden aangemaakt of niet

11-05-2014, 06:16
Geen idee of dat kan....
Ik denk eenmaal weg is weg... Ik heb nooit gehoord dat het weg was en weer is gekomen.
Vraag het na bij een deskundige zou ik zeggen.

Pagina's : [1] 2