Bekijk volle/desktop versie : Keizersnee



Pagina's : [1] 2 3 4 5

08-05-2014, 15:14
Salaam alaikoem dames,

Wie heeft er ervaring met keizersnee. Ik moet waarschijnlijk keizersnee de ligging van de babys gaat niet lukken met een natuurlijke bevalling..

Maar vind het best wel eng iemand ervaring?

08-05-2014, 15:21


geplande keizersnee is niet zo eng
ze gaan je vast een ruggeprik geven. Als je dan in de operatiezaal bent en ze beginnen opereren dan is na 10min je kindje er al. Dan neemt het nog een kwartier-20min om je te hechten en dan moet je naar recovery tot je weer gevoel in je benen hebt.

Je moet gewoon niet panikeren, goed ademhalen en rustig blijven.

De eerste dagen ga je moeilijk slapen door pijn van het litteken dus zorg dat je goed uitgerust hebt in de week voor de geplande datum.
Zorg dat je hulp krijgt de eerste week/2weken met je huishouden want je blijft toch een tijd pijn hebben.

08-05-2014, 17:17
Meid de keizersnede zelf is helemaaaal niet erg!
Je voelt alleen wat geduw en getrek.
Het moeilijke komt daarna, genezingsproces ervaarde ik als zwaar.
Ik heb echt 1 week pijn geleden en 2 weken daarna was ikvooralsnog niet pijnloos.
Gelukkig bleef mijn moeder bij mij, 6 weken lang hielp ze mij.

08-05-2014, 19:10
idd ik sluit mij aan bij de reacties hierboven..

08-05-2014, 22:57


Aah oke thanks
Maar na de keizersnee had wat gegoogled las dat je na keizersnee morfine krijgt hadden jullie dat ook?
Zie dat niet zo zitten vind dat drugs

Als zo operatie wore uitgevoerd mocht je dan ook ondergedeelte bedekken broek ofzo
Hoelang duurde het tot je na huis mocht?

En hoe hebben jullie de baby naar huis gebracht las dat maxi cosi verplicht is...

09-05-2014, 01:19

Citaat door maryamaa-:
Aah oke thanks
Maar na de keizersnee had wat gegoogled las dat je na keizersnee morfine krijgt hadden jullie dat ook?
Zie dat niet zo zitten vind dat drugs

Als zo operatie wore uitgevoerd mocht je dan ook ondergedeelte bedekken broek ofzo
Hoelang duurde het tot je na huis mocht?

En hoe hebben jullie de baby naar huis gebracht las dat maxi cosi verplicht is...
Hangt ervanaf hoe je naar huis gaat? Ga je met de auto ja dan is autostoel verplicht. Niet van de ziekenhuis maar van de wet. verkeersregels. Ga je lopend of op de fiets.. ( haha zie dat al helemaal voor me) dan is een maxi cosi niet verplicht.

09-05-2014, 05:50
Nee ondergedeelte is niet bedekt, kan ook niet want de snede is precies waar je broekknoop zou zitten (bij laag model).
Ik mocht de 3e dag naar huis.

09-05-2014, 05:52
Ik heb alleen dag 1 en dag 2 een keer een motfine prik grhad.
Daarna 2x pd een paracetamol, is ook beter als je bv geeft.

09-05-2014, 08:33
Indd geplande is niet erg.

Napijn is erg. Bij mij duurde het ruim drie maanden voordat ik echt genezen was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Pro

09-05-2014, 09:48

Citaat door maryamaa-:
Aah oke thanks
Maar na de keizersnee had wat gegoogled las dat je na keizersnee morfine krijgt hadden jullie dat ook?
Zie dat niet zo zitten vind dat drugs

Als zo operatie wore uitgevoerd mocht je dan ook ondergedeelte bedekken broek ofzo
Hoelang duurde het tot je na huis mocht?
de eerste dag krijg je nog morfine, daarna wordt overgegaan op andere pijnstilling

je mag helemaal niets aandoen vanonder
je moet een operatieschort aan
alles moet namelijk steriel zijn in de operatiekamer, heel gevaarlijk anders voor besmettingen en infectierisico

normaalgezien mag je na 4/5dagen het ziekenhuis verlaten als je litteken mooi geheeld is en je geen infectie hebt

het is het gemakkelijkste voor jezelf om je maxi-cosi mee te nemen en daar ligt je baby daar dan warm en veilig in.

09-05-2014, 10:53

Citaat door LamiaNoor:
Meid de keizersnede zelf is helemaaaal niet erg!
Je voelt alleen wat geduw en getrek.
Het moeilijke komt daarna, genezingsproces ervaarde ik als zwaar.
Ik heb echt 1 week pijn geleden en 2 weken daarna was ikvooralsnog niet pijnloos.
Gelukkig bleef mijn moeder bij mij, 6 weken lang hielp ze mij.


Sub7anaallah, je voelt geduw en getrek, je bent toch verdoofd?? Was je helemaal verdoofd of half?
Pff

09-05-2014, 11:12

Citaat door Momtobe:
Sub7anaallah, je voelt geduw en getrek, je bent toch verdoofd?? Was je helemaal verdoofd of half?
Pff
als je bent verdoofd met ruggenprik voel je wel het geduw en getrek, het doet niet veel pijn maar het geeft een heel raar gevoel.
Als je onder narcose bent voel je er helemaal niets van.

09-05-2014, 11:42



Citaat door VaniLLa_flavour:
als je bent verdoofd met ruggenprik voel je wel het geduw en getrek, het doet niet veel pijn maar het geeft een heel raar gevoel.
Als je onder narcose bent voel je er helemaal niets van.
Wajoww, dus je voelt gewoon bijna alles Behalve de pijn. Trekken en geduw, sub7anaallah. Als ik voor de keizersnee moest gaan wil ik volledige narcose

09-05-2014, 12:01

Citaat door Momtobe:
Wajoww, dus je voelt gewoon bijna alles Behalve de pijn. Trekken en geduw, sub7anaallah. Als ik voor de keizersnee moest gaan wil ik volledige narcose
als je narcose hebt gehad en je word wakker dan herinner je niets meer. opeens komen ze dan naar je toe om je te feliciteren en dan denk je; hoezo baby? welke baby? laat me gewoon nog wat slapen....
dus toch beter die ruggeprik

insha'Allah kan je gewoon bevallen en heb je geen keizersnede nodig.

09-05-2014, 12:19

Citaat door VaniLLa_flavour:
als je narcose hebt gehad en je word wakker dan herinner je niets meer. opeens komen ze dan naar je toe om je te feliciteren en dan denk je; hoezo baby? welke baby? laat me gewoon nog wat slapen....
dus toch beter die ruggeprik

insha'Allah kan je gewoon bevallen en heb je geen keizersnede nodig.
Jaa ghair in sha allah. Dus jij raadt ruggeprik aan? Waarom raden veel vrouwen die af? Die prik lijkt me ideaal, pijnloos bevallen

Pagina's : [1] 2 3 4 5