Bekijk volle/desktop versie : wie kan me een antwoord geven?

05-04-2002, 22:52
hallo,ik heb een vraagje. De laatste tijden sta ik stil bij iedere gebeurtenis .Ik denk dan "waarom?" "waarom?" "waarom?"....
Ik heb een heel goede vriendin. Ze heeft goed gestudeerd en had een jobje naar haar hart. Ze zat in de fleur van haar leven. Net gestudeerd,meteen werk gevonden,... kortom ze had al wat ze wou. Ook is ze erg leuk en mooi. Iedereen was gek op haar. Iedereen vroeg om haar hand,... maar ze wou eerst zeker zijn van haar studies en werk en daarom stelde ze het uit tot ze werk had en zeker was dat ze er mocht en wou blijven. En ja hoor. Ze had werk en ze deed het ook graag. Tot een ongeval haar alles afnam. Nee ze is niet dood,.. ze is verlamd. Ze zit in een rolstoel. 24 jaar en in een rolstoel. Mensen dit is echt wel erg. Maar ze is zo optimistisch en ze zegt dat als God het wilt,.. ze wel terug zal kunnen stappen. Wij weten beter hoor. Het komt nooit meer goed. Ik weet wel dat iedereen zegt dat ALLAH groot is,.. maar nu,... nu ziet de wetenschap geen verbetering om haar te genezen. Het is 100% definitief. Tenzij er morgen een mirakel gebeurt (om eerlijk te zijn hoop ik daar op). Maar ze blijft lachen en blijft genieten van het leven. Ze zit nu wel de hele tijd thuis,... maar ze gaat volgend jaar weer aan de slag. Dus ze neemt het eigenlijk wel goed op (tot nu toe toch). .......... Maar mannen,... waarom krijgt zo een meisje als haar dan geen kans om te trouwen? Is het omdat je in een rolstoel zit dat je niets meer kunt? Echt waar ik zie nu hoe niemand nog naar haar omkijkt. Ja , als ze kijken is het uit medelijden "miskienaaaa". Daar ergert ze zich het meest aan. Hoe de mensen haar zo aanstaren net of ze is mentaal gehandicapt. Maar nee hoor,.. het is enkel het feit dat ze niet kan lopen. Ze zit voor de rest van haar leven in een rolstoel en de mensen zeggen "miskiena" ipv haar hoop te geven dat het leven ook zo kan verder gaan. Ik zelf erger me aan het feit dat ze nooit meer zal kunnen trouwen. Dat was wat ze wou. Trouwen en kinderen krijgen . Dat was haar wens,... maar een ongeluk hield haar geluk tegen. Ik dacht dat er mannen zouden zijn die met haar zouden trouwen omwille van wie ze was en niet omwille van haar rolstoel ,.. blijkbaar heb ik het mis. Niemand kijkt nog om naar haar. Ze doet alsof ze het niet erg vindt. Maar geloof me ,... zoiets kwetst. En het is vooral de marokkaanse mannen die geen meisje met een gebrek willen. Eens ze zien dat iemand mankt of zo dan is ze al afgeschreven. En het ergste van al is,.. ze kan nog alles doen. Op korte tijd heeft ze veel bijgeleerd. Ze kan ook nog koken en zo. Dat kan ik zelfs niet en ik kan wel lopen! Ik bedoel ze kan zo veel dingen ,... maar ze zit in een rolstoel. ......
Mannen nu vraag ik jullie,... is het zo erg dat iemand in een rolstoel zit als je van haar houdt? Waarom kijken jullie steeds naar het uiterlijk? naar die rolstoel? ..... aub help mij.
Graag had ik mensen met ongeveer dezelfde ervaringen ook eens gehoord.
Mensen die mn verhaal zielig vinden ,.. wel ik zou het ten zeerste appreciëren moesten zij hun commentaar gewoon achterwege laten. Dank u

05-04-2002, 23:50

salaam
xenofoob

het is jammer vor je vriendin, maar het is juist goed van haar dat ze optimistisch blijft, wet je ik had een vriendin di eook meer dan 3 jaar in de rolstoel zat, en bijna verloofd was na de ongeluk wou hij niks meer weten, maar jah dat zijn mensen die niet nadenken, en die te veel naar buiten kijken,
maar 3 jaar later, jeh,,, ze stond op en kon lopen, 2 maanden later kon ze gewoon lopen, en 6 maanden later gingen we altijd samen rennen jaaah Allah is groot lieverd, het was een grote test en alsnog bleef ze alles volhouden...

en weet je de dokters waren 300% negatief bij haar, en jaa hoor toch niet
weet je het leven gaat gewoon door, tuurlijk is dat een wens voor elke meisje.. maar het is allahs wil

en inhallah zal ook haar licht komen
veel succes en sterkte wens haar het beste

beslemmmaaa

06-04-2002, 10:38
hoi feiza,

ben blij voor je vriendin. Maar hoe komt het dat ze in een rolstoel zat? Ik bedoel haar verlamming,.. ten gevolge van wat was dat? Bij mijn vriendin is haar ruggemerg volledig beschadigd. Maar misschien lag het bij jouw vriendin ergens anders he. Laat je me iets weten? Je mag ook privé hoor als je dat liever hebt.

Ok bedankt alvast en beslama

06-04-2002, 13:44
Het komt ooit wel goed inshallah.
Erg veel geduld hebben en sterk wezen !
Starx

06-04-2002, 15:35

salaaam xenofoob

ze had ook een ongeluk gehad en jaaa [recies ook iets met de ruggemerg,enzo

volgens mij was het dat er een ader, of zo een spier, zo beschadigd was dat het geen contact meer maakte met de benen, mouhim zoiets
en veel dingen geprobeerd maar niks lukte

en al die tijd hield ze het vol, en koul marra kanet kateshker allah,
en hamdoulilah nu gaat het weer helemaal goed, inchallah komt het mischien wel goed, of ze nou niet in de rolstoel zit of niet goede mensen kijken naar een hart, en als ze dat niet doen, zijn ze ook geen goede mensen en verdient ze hem ok niet

beslemmmaaa

06-04-2002, 15:38
bedankt faiza.
Ja daar heb je wel gelijk in. Als iemand niet naar iemands innerlijke kijkt verdient die persoon haar niet. Maar zeg eens eerlijk,... die bestaan toch niet he. Zoals ik al eerder zei "droommannen zijn als ufo's , iedereen praat erover, maar niemand heeft ze gezien"

06-04-2002, 15:55
precies die mannen bestaan niet hoor geloof me
en de perfecte vrouwen ook niet, er is een perfect en dat is allah.

dus sommige manetjes die willen, een erfecte vrouw met alles erop en eraan, maaar als wij dat ook willen zal dat heel moeilijk gaan he......

ach weet je wat erg is ga je met iemand, vriendschap, verloofd getrouwd etc. en er gebeurt iets met je, dan doet ie net alsof ie je niet kent... nou die zal volgens mij echt gestraft worden hoor geloof me.........

mouhim beslemmmmaaaaa

06-04-2002, 15:59
hoi feiza,

nou dat is nou net de reden waarom ik nooit een vriendje heb gehad.Ik gun het niemand . Ik bedoel ik gun niemand dat pleziertje om eerst te doen waar ze zin in hebben en dan het eens af maken om met een ander te trouwen of zo. Ik ben nog liever de rest van mn leven alleen dan dat ik me laat doen door 1 of andere marokkaan. Ik heb al genoeg om me heen gezien en ,.. pfff heb al geen zinn meer om te trouwen.
Maar jah,.. we zien wel he. Het staat uiteindelijk allemaal al vast waar we binnen x jaar belanden he.

06-04-2002, 22:55
nou hier dan een korte reactie van een man..

mannen zijn meer op het uiterlijk gericht dan een vrouw , dus dat lijkt me al een reden voor veel mannen om haar te negeren..

en mannen zijn ook minder verzorgend ingesteld en zullen dus ook angst hebben als ze met iemand trouwen die in een rolstoel zit. Ze heeft misschien extra verzorging nodig ..

en mannen zullen gevoeliger zijn wat hun vriender ervan denken

Salahdin

maar ergens loop ook voor haar een hele goede man rond!!!

06-04-2002, 23:33

Citaat:
Origineel gepost door aSunnyFriend
nou hier dan een korte reactie van een man..

mannen zijn meer op het uiterlijk gericht dan een vrouw , dus dat lijkt me al een reden voor veel mannen om haar te negeren..

en mannen zijn ook minder verzorgend ingesteld en zullen dus ook angst hebben als ze met iemand trouwen die in een rolstoel zit. Ze heeft misschien extra verzorging nodig ..

en mannen zullen gevoeliger zijn wat hun vriender ervan denken

Salahdin

maar ergens loop ook voor haar een hele goede man rond!!!
Bedankt voor je reactie. En jah,... ergens???? kan je me ook vertellen waar? Of kan je me gewoon een hint geven waar?

06-04-2002, 23:58
Hoi lieve Xenofoob,

Ik heb je verhaal met veel belangstelling gelezen omdat mijn hart werkelijk naar jou en je vriendin uitgaat. Ik vind ook dat je vriendin in haar handjes mag klappen met zo'n toffe vriendin die haar steunt door dik en dun. Geloof me, ik kan er over meepraten.

Ik ben zelf een jonge vrouw met een spierziekte sinds mijn puberteit. Ik zit niet in een rolstoel, maar heb wel moeite met lopen en helaas heb ik ook moeite met andere dingen. Maar Homdulillah heb ik net als je vriendin een hele positieve instelling. Je kunt werkelijk alles bereiken wat je maar wilt, zeg dat maar tegen je vriendin. Wat je zegt over dat je telkens de vraag WAAROM stelt, lieverd doe dat niet. Alles heeft zijn redenen, geloof me maar.

Wat je ook vertelde over je vriendin dat ze haar innerlijke en uiterlijke schoonheid had, maar dat mensen toch op het feit oordelen dat ze een handicap heeft. Ik kan er werkelijk gezegd over meepraten. Ze beschouwen je niet als een geschikte huwelijkskandidaat. Dat is hard, maar ik geloof toch in Allah en hij heeft zo zijn plannen met ons, al maak ik me ook soms schuldig hieraan. Ik ben helaas op dat betreft nog bezig, maar ik ga de goede richting op. En als ik het kan, dan kan je vriendin dat ook. Het is vooral moeilijk als je door je directe omgeving (on)bewust wordt gekwetst. Zoek steun in je geloof lieverd, want dat brengt je heel veel rust, liefde, geborgenheid etc.

"OH, GIJ DIE GELOOFT, ZOEKT HULP MET GEDULD EN GEBED, VOORZEKER, ALLAH IS MET DE GEDULDIGEN"

Mocht je nog vragen hebben dan kun je me altijd emailen, die kun je vinden bij mijn profiel.

Veel liefs en sterkte,
Khadija

09-04-2002, 00:43

Citaat:
Origineel gepost door xenofoob
hallo,ik heb een vraagje. De laatste tijden sta ik stil bij iedere gebeurtenis .Ik denk dan "waarom?" "waarom?" "waarom?"....
Ik heb een heel goede vriendin. Ze heeft goed gestudeerd en had een jobje naar haar hart. Ze zat in de fleur van haar leven. Net gestudeerd,meteen werk gevonden,... kortom ze had al wat ze wou. Ook is ze erg leuk en mooi. Iedereen was gek op haar. Iedereen vroeg om haar hand,... maar ze wou eerst zeker zijn van haar studies en werk en daarom stelde ze het uit tot ze werk had en zeker was dat ze er mocht en wou blijven. En ja hoor. Ze had werk en ze deed het ook graag. Tot een ongeval haar alles afnam. Nee ze is niet dood,.. ze is verlamd. Ze zit in een rolstoel. 24 jaar en in een rolstoel. Mensen dit is echt wel erg. Maar ze is zo optimistisch en ze zegt dat als God het wilt,.. ze wel terug zal kunnen stappen. Wij weten beter hoor. Het komt nooit meer goed. Ik weet wel dat iedereen zegt dat ALLAH groot is,.. maar nu,... nu ziet de wetenschap geen verbetering om haar te genezen. Het is 100% definitief. Tenzij er morgen een mirakel gebeurt (om eerlijk te zijn hoop ik daar op). Maar ze blijft lachen en blijft genieten van het leven. Ze zit nu wel de hele tijd thuis,... maar ze gaat volgend jaar weer aan de slag. Dus ze neemt het eigenlijk wel goed op (tot nu toe toch). .......... Maar mannen,... waarom krijgt zo een meisje als haar dan geen kans om te trouwen? Is het omdat je in een rolstoel zit dat je niets meer kunt? Echt waar ik zie nu hoe niemand nog naar haar omkijkt. Ja , als ze kijken is het uit medelijden "miskienaaaa". Daar ergert ze zich het meest aan. Hoe de mensen haar zo aanstaren net of ze is mentaal gehandicapt. Maar nee hoor,.. het is enkel het feit dat ze niet kan lopen. Ze zit voor de rest van haar leven in een rolstoel en de mensen zeggen "miskiena" ipv haar hoop te geven dat het leven ook zo kan verder gaan. Ik zelf erger me aan het feit dat ze nooit meer zal kunnen trouwen. Dat was wat ze wou. Trouwen en kinderen krijgen . Dat was haar wens,... maar een ongeluk hield haar geluk tegen. Ik dacht dat er mannen zouden zijn die met haar zouden trouwen omwille van wie ze was en niet omwille van haar rolstoel ,.. blijkbaar heb ik het mis. Niemand kijkt nog om naar haar. Ze doet alsof ze het niet erg vindt. Maar geloof me ,... zoiets kwetst. En het is vooral de marokkaanse mannen die geen meisje met een gebrek willen. Eens ze zien dat iemand mankt of zo dan is ze al afgeschreven. En het ergste van al is,.. ze kan nog alles doen. Op korte tijd heeft ze veel bijgeleerd. Ze kan ook nog koken en zo. Dat kan ik zelfs niet en ik kan wel lopen! Ik bedoel ze kan zo veel dingen ,... maar ze zit in een rolstoel. ......
Mannen nu vraag ik jullie,... is het zo erg dat iemand in een rolstoel zit als je van haar houdt? Waarom kijken jullie steeds naar het uiterlijk? naar die rolstoel? ..... aub help mij.
Graag had ik mensen met ongeveer dezelfde ervaringen ook eens gehoord.
Mensen die mn verhaal zielig vinden ,.. wel ik zou het ten zeerste appreciëren moesten zij hun commentaar gewoon achterwege laten. Dank u
In Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle,

Beste zuster al salaam 3leikum wa ra7matuhllah wa baraktuh wa salatu wa salaam 3la nabiyiena mu7ammad moestafa al Karim sala lahoe 3leihie wa salaam taslima kathira 3alayhie wa 3la ahliehie azma3ien

ya eijoehaladiena amanoe takoe llahoe 7aka toekatih wa latamoetoena ila wa antoem muslimoen
(Soerrat ali imraan3 aya 102)

ama ba3t fa beste broeders en zusters in de islam fa laat Allah deze zuster behagen en haar imaan versterken inshallah misschien kunnen we enig vertrouwen(vanuit de Qur'an en sunnnah) geven aan deze oegt die terechte medelijden heeft fa Allah yagfa man ya sha wat zou gebeuren stond geschreven bij Allah en kan je niet veranderen fa de vraag waarom fa oegtie misschien kan de volgende hadith enig licht scheppen in die zin dat het een beproeving is en Allah beproeft wie Hij wil:

De boodschapper van Allah zei:
Het eerste dat de Pen in de beschermde tafel van de Vormen schreef was:
"Ik ben Allah. Er is geen God buiten Mij. Muhammad is Mijn dienaar en boodschapper en het beste van mijn schepping. Hij die zichzelf onderwerpt aan Mijn besluit en geduld toont ten tijde van Mijn beproevingen en dankbaarheid toont voor mijn zegeningen, noteer Ik als een waarheidslievende en hij wordt opgewekt met de "Siddiq waarheidslievenden, op de Dag van de Opetanding, en hij zal de tuinen binnengaan. Hij die zich niet onderwerpt aan Mijn besluit, en geen geduld toont bij Mijn beproevingen en ondankbaar is voor Mijn zegeningen:Laat hij vertrekken van onder Mijn hemelen en een ander Heer zoeken."

Overgeleverd door: Ibn Abbas

en

Aboe Yahya ibn Soehaib ibn Sinaan verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:
"Hoe wonderlijk is het geval van de gelovige; er is goeds voor hem in alles en dit is bij niemand anders het geval dan bij de gelovige. Wanneer hij jets aangenaams ervaart, uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allah, en dat is goed voor hem; wanneer hij tegenslag ervaart, heeft hij er geduld mee, en dat is goed voor hem."

Overgeleverd door: Moslim

en een korte "Geduld is alleen dat wat je doet op het moment van de eerste schok van het verdriet."

fa wanneer deze oegt al karima geduld heeft oegtie fa haar zonden vallen punt een weg van haar door deze beproeving/kwelling omdat de profeet zei:

Geen muslim(a) lijdt aan iets al is het een prik van een doorn zijn zijn/haar zonden vallen weg(door die ziekte of kwelling wat dan ook)als bladeren die van een boom vallen.

punt twee is het namelijk als muslima zijnde deze gebeurtenissen iedereen kan overkomen fa we bidden tot Allah dat Hij het goede voor ons heeft en deze oegt inshalah haar lijden zullen beloond worden in het janat al na3iem inshalah.
Fa het enige wat je kan zeggen iets de woorden vanuit de Qur'an en sunnah fa ALlah zegt:

2:156. Zij die, wanneer een rampspoed hen achterhaalt, zeggen: "Voorzeker, wij zijn van Allah en tot Hem zullen wij wederkeren".

fa dit geld in alle situaties wanneer je deze deel van de aya zegt ina lilahie wa ilahie razie3oen de 7asanat komen.
Met beeld op die oegt is het namelijk zo dat het binnen de kader van een beproeving is, en je gelooft niet totdat je beproeft wordt door verschillende feiten zoals Allah opsomt

2; 155. En Wij zullen u een weinig beproeven door vrees, honger, verlies van bezittingen, levens en vruchten; maar verkondig blijde tijdingen aan de geduldigen

en zowaar waarschuwt Allah ons al voor het feit dat als je leeft het niet altijd makkelijk zal gaan maar Hij belooft blijde tijdingen voor de geduldigden dus voor deze oegt inshalah al ra7ma mina llah sub7ana wa ta3ala fa ALlah zegt in soerrat al 3ankabout de eerste verzen:

1. Alif Laam Miem.
2. Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij zeggen: "Wij geloven" zonder dat zij zullen worden beproefd?
3. Wij beproefden degenen die vóór hen waren

Tenslotte inshalah heb vertrouwen dat Allah je zegent inshalah fa Allah zegt in soerrat Ibrahim:

12. "En waarom zouden wij niet in Allah vertrouwen wanneer Hij ons onze wegen heeft getoond? En wij zullen voorzeker al het kwaad dat gij ons doet met geduld dragen. Laat daarom allen die willen vertrouwen, in Allah hun vertrouwen stellen."

Fa over het onderwerp huwelijk fa oegtie ik kan natuurlijk niet namens alle mannen spreken fa zowaar een vrouw wordt(volgens de Profeet) om 4 redenen getrouwt
1Geld/rijkdom
2familie/achtergrond
3Geloof
4Schoonheid

fa de Profeet adviseerde men de vrouw te trouwen waarin haar geloof het beste is dus met andere woorden ze vreest Allah en ze vertrouwt op Allah fa menig persoon volgt deze sunnah inshallah fa zowaar zal Allah je zegenen als je deze regels volgt.(positief blijven)
Fa een broeder zou deze owkat moeten kennen maar Allahoe a3lam fa je kan alleen tot Allah bidden je een moemien geven die naar deze feiten kijkt.

Deze oegt mashallah ze blijft al 7amdulilah positief fa ze zal stappen als het in dit leven niet is dan het volgende wel inshalah fa dit is niet het enige leven dat moet je niet vergeten.
Fa persoonlijk probeer ik de capiciteiten en voorbeeld van Onze profeet te nemen en de kwaliteiten van Allah zoals vergevensgezindheid enzovoort
fa ook het feit dat Allah kijkt naar de harten(niet naar hoe je deruit ziet ) zo ook zou een man en vrouwen naar elkaars harten kijken en niet uiterlijkheden dat is maar bijzaak en verleiding(dus verplicht allah daar consequent mee om te gaan).

Ik wens voor haar hetgeen wat ik voor mezelf wens een oprechte moemien inshallah fa bij Allah is alles mogenlijk inshalah en zowaar klink in hoe je haar beschrijft hoe ze over haar situatie denkt een sterke muslima fa de Profeet zei:

Een sterke gelovige is beter en meer geliefd bij Allah dan zwak gelovige. Verlang van alle goede dingen dan wat je baat. Blijf Allah om hulp vragen en GEEF NOOIT OP. Als je getroffen wordt zeg dan niet' had ik dit zo en zo maar gedaan, maar zeg Allah heeft het zo bepaald en deed zoals Hij wilde. en voorwaar het woord "als" opent de weg van saytaan. (verhaalt door aboe horaira in de verzameling van muslim)

Fadkoeroellaha adkoerkoem wa skoeroe ni3mahie wa la takkfoeroen wa la dikrie llahoe akbar wallahoe ya3lamoe bima yasna3oen
akoeloe xxxxxe hada wa stagfiruh walie walakoem wa zami3iel muslim ameen ameen wa agirna da3wana alil7amdulilahie rabiel3alamien

wa salaam 3leikum wa ra7matuhllaha wa barkatuh

abdoel Aziz

p.s einde soerrat yoenoes 109. En volg hetgeen u is geopenbaard en wees standvastig, totdat Allah oordeelt. En Hij is de beste Rechter.