Bekijk volle/desktop versie : Doordenker



Pagina's : [1] 2

01-03-2005, 17:48
Bismi Allahi Rahmani Raheem,

Waarom kunnen we de tijd niet terugdraaien,
om ons leven iets meer te verfraaien?
Wie bepaalt dat?De Natuur?
Maar die kunnen we toch gewoon aantasten met ons 'zuur'

Kan de schepping zijn Schepper aantasten?
Of onnodig met giftige stoffen belasten?
Waar stammen wij eigenlijk vanaf?
Van de apen.....maar wat ging daar dan aan vooraf?

Waardoor is de oerknal ontstaan?
Wat was het begin van ons bestaan?
Een knal? maar wat was er daar voor dan?
Een knal? Zomaar uit het niets? Vertel mij eens hoe dat kan!

En zo blijven er nog vele vragen onbeantwoord.
't is goed zo zolang het ons rustig leventje maar niet verstoort.
We laten de vragen maar voor wat ze zijn.
Maar zoals we weten is de waarheid niet altijd even fijn.

01-03-2005, 18:04



Citaat door samiaatje:
Bismi Allahi Rahmani Raheem,

Waarom kunnen we de tijd niet terugdraaien,
om ons leven iets meer te verfraaien?
Wie bepaalt dat?De Natuur?
Maar die kunnen we toch gewoon aantasten met ons 'zuur'

Kan de schepping zijn Schepper aantasten?
Of onnodig met giftige stoffen belasten?
Waar stammen wij eigenlijk vanaf?
Van de apen.....maar wat ging daar dan aan vooraf?

Waardoor is de oerknal ontstaan?
Wat was het begin van ons bestaan?
Een knal? maar wat was er daar voor dan?
Een knal? Zomaar uit het niets? Vertel mij eens hoe dat kan!

En zo blijven er nog vele vragen onbeantwoord.
't is goed zo zolang het ons rustig leventje maar niet verstoort.
We laten de vragen maar voor wat ze zijn.
Maar zoals we weten is de waarheid niet altijd even fijn.
Ja inderdaad, wie weet. Straks steekt er opeens een enorm hoofd door de wolken, die zegt ; "ik ben Allah ik ben jullie schepper, alles wat in de koran staat is waar"

Nou dan krijg ik me toch een hartaanval, maar ik moet in leven blijven, want ik weet dat als ik u sterf ik direct naar de hel ga, dus wat doe ik? Ik sta met m'n laatse kracht op bel 112, ze komen net op tijd, reanimeren, het werd al warm onder m'n voeten, ik loop de komende weken dus te piekeren hoe dit in god'snaam kon gebeuren, ik wil natuurlijk naar de hemel, dus ik koop een koran en lees die helemaal uit, dan ga ik alle regeltjes opvolgen, word het land uitgezet, maar dat geeft niet, want ik wil naar de hemel, en er is maar 1 manier om daar te komen, en dat is de manier waarop ik dan leef, als ik bijna dood ga, ergens in een grot in de sahara komt er opeens weer dat gezicht door de hemel schijnen, het is Allah, hij zegt;" nu is de tijd gekomen dat jullie wereld zal eindiggen", maar opeens, verschijnt er een groot hoofd van een vrouw, die zegt;"Allah kom je? Het eten is klaar!. Waarop Allah antwoord;"Maar mama, ik zit net god te spelen! Mama weer;"Hoe vaak moet ik het nog zeggen dat je dat niet mag! Je vader heeft het verboden!" Allah;"ok ok ik kom al"
Op dit moment realiseer ik me dat ik mijn leven vergooit heb, voor een minderjarig gozertje dat voor god speelde.

01-03-2005, 18:24

Citaat door Arthas:
Ja inderdaad, wie weet. Straks steekt er opeens een enorm hoofd door de wolken, die zegt ; "ik ben Allah ik ben jullie schepper, alles wat in de koran staat is waar"

Nou dan krijg ik me toch een hartaanval, maar ik moet in leven blijven, want ik weet dat als ik u sterf ik direct naar de hel ga, dus wat doe ik? Ik sta met m'n laatse kracht op bel 112, ze komen net op tijd, reanimeren, het werd al warm onder m'n voeten, ik loop de komende weken dus te piekeren hoe dit in god'snaam kon gebeuren, ik wil natuurlijk naar de hemel, dus ik koop een koran en lees die helemaal uit, dan ga ik alle regeltjes opvolgen, word het land uitgezet, maar dat geeft niet, want ik wil naar de hemel, en er is maar 1 manier om daar te komen, en dat is de manier waarop ik dan leef, als ik bijna dood ga, ergens in een grot in de sahara komt er opeens weer dat gezicht door de hemel schijnen, het is Allah, hij zegt;" nu is de tijd gekomen dat jullie wereld zal eindiggen", maar opeens, verschijnt er een groot hoofd van een vrouw, die zegt;"Allah kom je? Het eten is klaar!. Waarop Allah antwoord;"Maar mama, ik zit net god te spelen! Mama weer;"Hoe vaak moet ik het nog zeggen dat je dat niet mag! Je vader heeft het verboden!" Allah;"ok ok ik kom al"
Op dit moment realiseer ik me dat ik mijn leven vergooit heb, voor een minderjarig gozertje dat voor god speelde.
Beste Arthas,

Kun jij die vragen dan beantwoorden?......... Uit het bovenstaande maak ik op dat je een vertekend beeld van de Islam hebt en dat je erop neerkijkt, verbeter me als ik het fout heb want ik wil jou uiteraard geen woorden in de mond leggen.
Maar vertel eens; wat is volgens jou het nut van het leven?

m.v.g.

Fatiha

01-03-2005, 18:31

Citaat door samiaatje:
Bismi Allahi Rahmani Raheem,

Waarom kunnen we de tijd niet terugdraaien,
om ons leven iets meer te verfraaien?
Wie bepaalt dat?De Natuur?
Maar die kunnen we toch gewoon aantasten met ons 'zuur'

Kan de schepping zijn Schepper aantasten?
Of onnodig met giftige stoffen belasten?
Waar stammen wij eigenlijk vanaf?
Van de apen.....maar wat ging daar dan aan vooraf?

Waardoor is de oerknal ontstaan?
Wat was het begin van ons bestaan?
Een knal? maar wat was er daar voor dan?
Een knal? Zomaar uit het niets? Vertel mij eens hoe dat kan!

En zo blijven er nog vele vragen onbeantwoord.
't is goed zo zolang het ons rustig leventje maar niet verstoort.
We laten de vragen maar voor wat ze zijn.
Maar zoals we weten is de waarheid niet altijd even fijn.
Wij stammen niet af van de apen. Adam is geschapen door Allah zelf.

Wij moeten niet teveel vragen stellen, sommige dingen kunnen wij niet begrijpen omdat wij simpele wezentjes zijn. Allah heeft ons bekend gemaakt wat wij nodig hebben.

[]

01-03-2005, 18:34



Citaat door samiaatje:
Beste Arthas,

Kun jij die vragen dan beantwoorden?......... Uit het bovenstaande maak ik op dat je een vertekend beeld van de Islam hebt en dat je erop neerkijkt, verbeter me als ik het fout heb want ik wil jou uiteraard geen woorden in de mond leggen.
Maar vertel eens; wat is volgens jou het nut van het leven?

m.v.g.

Fatiha
Waarom kunnen we de tijd niet terugdraaien,
om ons leven iets meer te verfraaien?

er zijn geen tijdmachines.

Wie bepaalt dat?

de wetenschap.

De Natuur?

kan, maar dan meer als gelukkige of ongelukkige factor.

Maar die kunnen we toch gewoon aantasten met ons 'zuur'
Kan de schepping zijn Schepper aantasten?

Als die er al is.

Of onnodig met giftige stoffen belasten?

eeuh...

Waar stammen wij eigenlijk vanaf?

onze voorouders.

Van de apen.....maar wat ging daar dan aan vooraf?

andere levensvormen.

Waardoor is de oerknal ontstaan?

door god?

Wat was het begin van ons bestaan?

kweenie, maar wel voor de oerknal.

Een knal? maar wat was er daar voor dan?

weet ik niet.

Een knal? Zomaar uit het niets? Vertel mij eens hoe dat kan!

het gebeuren zelf zou ik wel kunnen verklaren, maar wat voorafging niet.

En zo blijven er nog vele vragen onbeantwoord.
't is goed zo zolang het ons rustig leventje maar niet verstoort.
We laten de vragen maar voor wat ze zijn.
Maar zoals we weten is de waarheid niet altijd even fijn.

Nee ik had een een verhaaltje bedacht, maar het was zonde om het te wissen.
Ik heb niks tegen de islam, soms ben ik een beetje anti-god, maar dat is niet persoonlijk bedoelt.
Het nut van het leven, daar heb ik nog geen antwoord op, ik weet wel dat het niet "werken en wachten tot je pensioen" is.

01-03-2005, 18:37

Citaat door Arabian_Soldier:
Wij stammen niet af van de apen. Adam is geschapen door Allah zelf.

Wij moeten niet teveel vragen stellen, sommige dingen kunnen wij niet begrijpen omdat wij simpele wezentjes zijn. Allah heeft ons bekend gemaakt wat wij nodig hebben.

[]
I know............. dit gedichtje is alleen bedoeld om mensen aan het denken te zetten die niet beseffen dat dit wereldse leven een hoger doel MOET hebben...

01-03-2005, 18:39

Citaat door samiaatje:
I know............. dit gedichtje is alleen bedoeld om mensen aan het denken te zetten die niet beseffen dat dit wereldse leven een hoger doel MOET hebben...
Nou ik denk nog steeds het zelfde. Maar niet dat, hoe kan ik zoiets afleiden uit de tekst?

01-03-2005, 18:50
lees geloof en renaissance op http://www.expliciet.nl/content/view/258/83/

01-03-2005, 18:51

Citaat door Kareem82:
lees geloof en renaissance op http://www.expliciet.nl/content/view/258/83/
Nu begrijp ik je al veel beter...

01-03-2005, 18:54

Citaat door Arthas:
Waarom kunnen we de tijd niet terugdraaien,
om ons leven iets meer te verfraaien?

er zijn geen tijdmachines

Wie bepaalt dat?

de wetenschap.

De Natuur?

kan, maar dan meer als gelukkige of ongelukkige factor.

Maar die kunnen we toch gewoon aantasten met ons 'zuur'
Kan de schepping zijn Schepper aantasten?

Als die er al is.

Of onnodig met giftige stoffen belasten?

eeuh...

Waar stammen wij eigenlijk vanaf?

onze voorouders.

Van de apen.....maar wat ging daar dan aan vooraf?

andere levensvormen.

Waardoor is de oerknal ontstaan?

door god?

Wat was het begin van ons bestaan?

kweenie, maar wel voor de oerknal.

Een knal? maar wat was er daar voor dan?

weet ik niet.

Een knal? Zomaar uit het niets? Vertel mij eens hoe dat kan!

het gebeuren zelf zou ik wel kunnen verklaren, maar wat voorafging niet.

En zo blijven er nog vele vragen onbeantwoord.
't is goed zo zolang het ons rustig leventje maar niet verstoort.
We laten de vragen maar voor wat ze zijn.
Maar zoals we weten is de waarheid niet altijd even fijn.

Nee ik had een een verhaaltje bedacht, maar het was zonde om het te wissen.
Ik heb niks tegen de islam, soms ben ik een beetje anti-god, maar dat is niet persoonlijk bedoelt.
Het nut van het leven, daar heb ik nog geen antwoord op, ik weet wel dat het niet "werken en wachten tot je pensioen" is.
er zijn geen tijdmachines......hmm waarom eigenlijk niet, de mens is tegenwoordig toch zo intelligent we zouden zelfs mensen kunnen klonen......maar de fator tijd, waarom is die toch onschendbaar......?

de wetenschap.

Waarom zou ik de wetenschap blindelings moeten volgen? Ik ontken de wetenschap niet maar ik denk niet dat we ons zomaar neer moeten leggen bij theorietjes van anderen.... we hebben tenslotte zelf een stel hersenen gekregen


kan, maar dan meer als gelukkige of ongelukkige factor.
Verklaar je nader

Als die er al is.
Maar niemand kan mij met 100% zekerheid vertellen dat deze er niet is; dan kun je zeggen dat wetenschappers dit verklaren....maar zijn zij uit de dood herrezen zodat ze mij dit kunnen bewijzen

andere levensvormen.

Waarom zijn er tegenwoordig geen apen die in mensen veranderen..... wie bepaalt dat er een einde is gekomen aan die ontwikkeling?

Ik heb niks tegen de islam, soms ben ik een beetje anti-god, maar dat is niet persoonlijk bedoelt.
Het nut van het leven, daar heb ik nog geen antwoord op, ik weet wel dat het niet "werken en wachten tot je pensioen" is.

Waarom ben je anti god?

Waar zoek jij het nut van het leven dan in?

01-03-2005, 18:58

Citaat door Arthas:
Nou ik denk nog steeds het zelfde. Maar niet dat, hoe kan ik zoiets afleiden uit de tekst?
Ik heb het geprobeerd.......

01-03-2005, 19:11
er zijn geen tijdmachines......hmm waarom eigenlijk niet, de mens is tegenwoordig toch zo intelligent we zouden zelfs mensen kunnen klonen......maar de fator tijd, waarom is die toch onschendbaar......?

We hebben nog niet eens kernfussie! We zijn helemaal niet zo ver als je denkt.

de wetenschap.

Waarom zou ik de wetenschap blindelings moeten volgen? Ik ontken de wetenschap niet maar ik denk niet dat we ons zomaar neer moeten leggen bij theorietjes van anderen.... we hebben tenslotte zelf een stel hersenen gekregen

Waarom dan wel geloven in een boek? Na de lord of the rings gelezen te hebben, geloof ik nu toch ook niet in hobbits?

kan, maar dan meer als gelukkige of ongelukkige factor.
Verklaar je nader

nou een vloedgolf zou een project kunnen vernietigen, maar het zou ook atlantis kunnen blootleggen, waar deze kennis voor het pakken ligt.(even een onrealistisch voorbeeld)

Als die er al is.
Maar niemand kan mij met 100% zekerheid vertellen dat deze er niet is; dan kun je zeggen dat wetenschappers dit verklaren....maar zijn zij uit de dood herrezen zodat ze mij dit kunnen bewijzen

andere levensvormen.

Waarom zijn er tegenwoordig geen apen die in mensen veranderen..... wie bepaalt dat er een einde is gekomen aan die ontwikkeling?

Dat duurt miljoenen jaren, kunnen mensen al miljoenen jaren apen bestuderen? de huid van een mens heeft al ongeveer 20000 jaar nodig om aantepassen aan het klimaat.

Ik heb niks tegen de islam, soms ben ik een beetje anti-god, maar dat is niet persoonlijk bedoelt.
Het nut van het leven, daar heb ik nog geen antwoord op, ik weet wel dat het niet "werken en wachten tot je pensioen" is.

Waarom ben je anti god?

O... Heeft iets met onwetendheid te maken, die ik in anderen zie.

Waar zoek jij het nut van het leven dan in?

moet er nog aan beginnen, mijn nut van het leven staat nog in zijn kinderschoenen

01-03-2005, 19:28



Citaat door Arthas:
Nu begrijp ik je al veel beter...
oke dan je moet daar echt de tijd voor nemen om dat lezen en dan zal je zien dat er een schepper moet zijn

01-03-2005, 19:31

Citaat door Kareem82:
oke dan je moet daar echt de tijd voor nemen om dat lezen en dan zal je zien dat er een schepper moet zijn
Nee daar heb ik geen zin in, veel te veel bla bla.

01-03-2005, 19:37
Klinkt mij in de oren als een naief versje.

Onopgeloste vragen zijn simpelweg het gevolg van nog niet gevonden verbanden. Vroeger of later lossen we ze wel op. (alleen de oerknal ben ik mij niet helemaal zeker van)
Tijd is overigens relatief en een menselijke uitleg om verplaatsing uit te leggen. (soort van menselijke standaard), dus de vraag van tijdreizen mogelijk of niet heeft wellicht zijn antwoord in de oncorrectheid van de tijdsdefinitie. Maar ik bevindt me hier op glad ijs, er zijn veel humanisten\atheisten en wetenschappers die de relatieviteit van tijd als heilig middel zien, maar ik vermoed dat deze oncompleet is al ben ik geen wetenschapper.

Pagina's : [1] 2