Bekijk volle/desktop versie : Ik ben van plan "als ik ga trouwen"



01-03-2005, 17:34
Salamou3alaikoum warahmatullah wabarakatuh...

Ik ben echt van plan als ik ga trouwen insha allah, de pil niet te slikken......(omdat het haram is).....maar wat zijn de voor- nadelen daarvan??

01-03-2005, 22:51


Vraag:

Is het toegestaan om de pil als anticonceptiemiddel te gebruiken?

Vraag ontvangen op 26 januari 2004

Antwoord:

Het is gewenst dat de moslims hun nageslacht vermeerderen, voor zover zij daartoe in staat zijn. Dit op basis van de volgende uitspraak van de Profeet (vrede zij met hem): “Huwt de Wadoed (de liefdevolle vrouw), de Waloed (de vruchtbare vrouw), zodat ik (mijn gemeenschap, de andere gemeenschappen qua aantal) zal overtreffen.”

Het vermeerderen van de mensen houdt tevens in het vermeerderen van de Oemmah (gemeenschap) en het vermeerderen van de oemmah draagt bij aan haar glorie. Daarom zien wij dat Allah Banie Israa’iel aan het volgende herinnert (interpretatie van de betekenis):

“En Wij maakten jullie tot de grootste groep.” (Soerat al-Israa’: 6)

En Shoecayb (vrede zij met hem) zei tegen zijn volk (interpretatie van de betekenis):

“En gedenkt toen jullie met weinigen waren, waarop hij jullie (in aantal) vermeerderde.” (Soerat al-Acraaf: 86)

Niemand ontkent dat het vermeerderen van een gemeenschap in haar voordeel is, dit in tegenstelling tot datgene wat de mensen met slechte gedachten willen doen geloven. Zij beweren dat het vermeerderen van een gemeenschap slechts kan leiden tot armoede en hongersnood. Het is juist zo dat wanneer een gemeenschap in aantal toeneemt en vertrouwt op Allah en gelooft in Zijn volgende belofte (interpretatie van de betekenis):

“En er is geen levende wezen op de aarde of Allah voorziet het van onderhoud.”

(Soerat Hoed: 6)

Of Allah zal deze gemeenschap verrijken met zijn gunsten. Op basis van het voorgaande wordt het ons duidelijk dat het een vrouw niet is toegestaan om de anticonceptiemiddel te gebruiken, behalve onder de volgende twee voorwaarden:

1 Indien dit nodig is, bijvoorbeeld omdat de vrouw ziek of zeer tenger is en niet opgewassen is tegen de complicaties van het continu zwanger zijn.

2 De instemming van de man, omdat hij ook het recht heeft op het hebben van een
nageslacht. Ook dient zij de dokter te raadplegen over de eventuele schadelijke gevolgen
van deze middelen.

Als aan de vorige twee eisen wordt voldaan, dan is er niets op tegen om de pil te gebruiken, onder de voorwaarde dat dit niet voor altijd wordt gedaan. Met andere woorden, ze mag geen middelen gebruiken om daarmee de zwangerschap voor altijd te voorkomen, omdat dit leidt tot het afsnijden van het nageslacht.

Sheich Mohammed Saalih ibnoe cOethaymien

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Als het is bedoeld om de zwangerschap te reguleren en niet om deze definitief onmogelijk te maken, dan is dit toegestaan.

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid

01-03-2005, 22:59

Citaat door missmile:
Salamou3alaikoum warahmatullah wabarakatuh...

Ik ben echt van plan als ik ga trouwen insha allah, de pil niet te slikken......(omdat het haram is).....maar wat zijn de voor- nadelen daarvan??
Hoe kwam je erbij dat het haram was?

01-03-2005, 23:37
Voor zover ik weet zijn de mensen die de pil gebuiken nog gezond. De hele wereld maakt daar gebruik van, en als het op de een of ander manier schadelijk zou zijn, dan zouden zij die over hun aardse leven waken dat wel hebben aangetoond.

Voor zover ik weet wordt de pil van oost naar west gebruikt door iedereen, en tot nu toe heb ik nog geen ghotbah gehoord waarin dit wordt verboden. Als het echt haram is, dan moeten zij die de mensen toespreken dit zeggen.

01-03-2005, 23:46


Wie is dat? Mijn geliefde is Mohammad ibnu abdiLlaah ibnu abdiLmoetalib. Mohammed ibn salih al oetheymien is voor mij een dienaar van Allah zoals alle Moslims. Ik ben hem niks verschuldigd en hij mij ook niet. Ik heb hem lief net als alle andere broeders en zusters.

satisfied?

01-03-2005, 23:57

Citaat door Convinced:
Eén van de grootste geleerden van de afgelopen eeuw.
gair inshaAllah, ik wil niet zeggen dat dit mijn eerste keer is dat ik van hem heb gehoord. Maar goed, we weten en leren en weten.

02-03-2005, 00:19
Ik heb ook nergens vernomen dat de pil Haraam is, maar dat het schadelijk kan zijn en veel negatieve gevolgen heeft is eigenlijk algemeen bekend en overal te lezen (zie gezondheidssites). toch vind ik dat men een beetje voorzichtig moet zijn met dat "halaal haraam" gedoe. het is een te grote verantwoordelijkheid die je neemt die je niet kan dragen.

verder, er zijn erg veel verschillende manieren van anti-conceptie. wie de pil niet wil nemen kan een alternatief zoeken.

Wa °alaykoem assalaam

02-03-2005, 08:40
Als ik dan nog Leef Insha Allah , dat zien we dan wel Insha Allah

wa Allahu A3Lam

Wa Aleykoum Salaam wa RahmatuAllah wa barakatuhu..

02-03-2005, 13:46

Citaat door mozlan:
Hoe kwam je erbij dat het haram was?
Ik heb het gehoord van een paar zusters, en nam dus aan dat het zo was.

En we weten dat Allah SWT de dingen in twee categorieën heeft verdeeld; het goede en het toegestane (al-tayyibaat, al-halaal) en de kwade en verboden dingen (al-khabaa'ith, al-haraam), er is geen derde categorie. Allah SWT zegt (vertaling naar het nederlands) in Soerat-al-A'raaf (7:157):

"En Hij beveelt hun het behoorlijke en hij verbiedt hun het verwerpelijke, en hij staat hun de goede dingen toen en Hij verbiedt hun de slechte dingen"
"En doodt julliezelf niet. Allah is voor jullie Meest Barmhartig." (Surat al-Nisaa' 4:29) Bovendien zei Zijn Profeet (Allah's vrede en genade zij met hem); "Er is geen schade of veroorzaking van schade (kwaad)" (In het Arabisch "laa darar wa laa diraar&quot

Hij (Allah's vrede en genade zij met hem) zei ook; "Een persoon zal niet kunnen bewegen op de Dag des Oordeels tot hij ondervraagd is over (...) zijn lichaam en wat hij ermee heeft gedaan" de pil gaat ook in tegen de hadith van de Profeet (Allah's vrede en genade zij met hem); "Je lichaam heeft een recht op jou."

"... En wees niet verkwistend. Voorwaar, de verkwisters zijn broeders van de Satan en de Satan is ondankbaar jegens zijn Heer." (Surat al-Israa' 17:26-27)
Dus ik neem aan dat het geld wat je besteedt aan de pil, wordt besteed aan een schadelijk produkt en daarom is dit een verkwisting. Verkwisting, Islamitisch gesproken, is haraam.


En Allah en zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

02-03-2005, 14:15

Citaat door missmile:
Ik heb het gehoord van een paar zusters, en nam dus aan dat
Hij (Allah's vrede en genade zij met hem) zei ook; "Een persoon zal niet kunnen bewegen op de Dag des Oordeels tot hij ondervraagd is over (...) zijn lichaam en wat hij ermee heeft gedaan" de pil gaat ook in tegen de hadith van de Profeet (Allah's vrede en genade zij met hem); "Je lichaam heeft een recht op jou."

Zijn lichaam??? volgens mij ging het om zijn jeugd, zijn l3oemor, zijn gehele leeftijd. Kennis, en eigendom/geld.

Maar over zijn lichaam? Dat staat niet achter de regels van die 4 zaken waar de persoon over zal worden gevraagd. Misschien indirect, maar niet zoals je dat nu aan hebt gegeven.

het zijn dus:
Shabaabahoe fie maa ablaah
3omorihie fie maa afnaah ( soms probeert men een link te leggen daarmee en dan zeggen ze djismihie fie maa afnaah, of is dit fie riwaayah wel zo?)

3ilmihie maa daa fa3ala bih
wa maaloehoe fie maa anfaqah wa min ajna iktasabah.


Gair inshaAllah.

Maar men moet het gebruik van pil niet zien als het afsnijden van nakomelingen. Allah schenkt een kind wie Hij wil, of ze nu wel of geen pil gebruiken.

12. Jozef (Joesof)
21....Allah heeft macht over Zijn gebod, maar de meeste mensen weten het niet.

02-03-2005, 14:28
Salam oealykoem

Nou als je de pil niet gebruikt of andere manier van anti-conceptie middelen dan zit je met een hoooop kinderen in huis dan hebje elke jaar wel een kind, vraag me dan af welke moeder dat aankan met zoveel kinderen en in deze tijd nogwel.

02-03-2005, 14:46
Insha allah...

Sorry "hem" moet "haar" zijn....verkeerd getypt



Maar men moet het gebruik van pil niet zien als het afsnijden van nakomelingen. Allah schenkt een kind wie Hij wil, of ze nu wel of geen pil gebruiken.

Hoe kom jij hierbij? (je moet het toch vermeiden?)

02-03-2005, 15:12


Er zijn buiten 'de pil' ook nog andere alternatieven. De pil heeft ook bij een deel van de vrouwen bijwerkingen en bij anderen weer niet, dus het hangt een beetje af van je lichaam. Soms wordt de pil bijvoorbeeld ook aangeraden bij een hevige pijn wanneer de vrouw menstrueert. Maar dat is eigenlijk off topic... Ik wilde eigenlijk zeggen: pil of niet, probeer eerst eens uit of je lichaam dit wel aankan. Zoniet, tjah dan maar op zoek naar andere middelen. Er bestaan er genoeg op de markt. Ergens vind je wel iets voor je/jullie.