Bekijk volle/desktop versie : Feit of Fictie

05-04-2002, 22:13
dag iedereen

nu vraag ik me toch wel iets af hoor?
euhm...als we liegen, je kent dat wel hé...de waarheid niet vertellen...is dat dan een feit of fictie?

voor diegene die niet kunne volgen
>> doen we dat express of tegen onze goesting

ps: sorry ik wist niet over wat anders te praten
pss: voor diegene die dit belachelijk vinden, en dat zullen er wel veel zijn, niet reageren aub

xxxx

05-04-2002, 22:23

jah, wanneer is iets een feit en wanneer fictie. We spreken over een feit als iets is gebaseerd op gekende zaken waarover niet valt te twisten. En we spreken over fictie als het verzonnen is en waarover dus geen zekerheid is. En liegen,... jah,... om te beginnen is liegen een werkwoord en "een feit" of "fictie" is een toestand .Het is eigenlijk moeilijk om uit te leggen. Maar als je liegt,... jah,.. dan was het een feit gebaseerd op fictie. Dat is het. Een feit omdat je het werkelijk hebt gedaan en fictie omdat het gebaseerd is op een verzinsel. NOU NOU NOU wat vinden jullie van mijn uitspraak? Ik denk dat ik nog filosoof ga worden. mmmm lijkt me nog wat.

zin n midar weet me te zeggen wat je ervan vindt he,OK?

05-04-2002, 22:26
Eigenlijk zouden we als moslims niet mogen liegen maar ja, we zijn ook maar mensen en voor sommigen is liegen iets alledaags (niet voor mij!!)

Je hebt mensen die constant liegen, ze kunnen er zelf niets aan doen, en liegen is bijna een onderdeel geworden van hun doen en laten. Namelijk, ze kunnen niet meer zonder liegen. Maar vroeg of laat vallen ze toch door de mand. Een goede raad, als je merkt dat iemand vaak liegt, neem dan afstand van die persoon, zo voorkom je zelf in een leugenwereld verzeild te geraken.

Aan de andere kant heb je mensen die met tegenzin liegen, in dit geval, een leugen voor bestwil. Kan soms nodig zijn als je iemand niet wil kwetsen of dat je echt geen keus hebt, dan lieg je wel eens. Maar meestal vertellen deze mensen achteraf wel dat ze gelogen hadden en wordt hun dat toch vergeven...grappig soms.

Groetjes.

05-04-2002, 22:28
xenofoob en estéeke

jullie hebben groot gelijk
ik had het niet beter kunne zeggen echt waar...bravo

xxx

05-04-2002, 22:47

Thx emshoom voor de srem, ik heb ze met open armen ontvangen....thx

xxx

05-04-2002, 22:55
zeg emshoom, ik wil iets vragen aan u aangezien jij hier een slimmeke bent...mag ik?

xxx

05-04-2002, 23:26
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

26-01-2003, 23:03

Citaat:
Origineel gepost door zin 'n midar
zeg emshoom, ik wil iets vragen aan u aangezien jij hier een slimmeke bent...mag ik?

xxx
Ik weet de vraag ni meer....

tazzzz wat voor topics opende ik int begin

:melig: