Bekijk volle/desktop versie : Prachtig!



04-05-2014, 16:54
Een ontmoeting met Umm al-Fadl

De vrouw van Shaykh al-Albânî rahimahullâh, Umm al-Fadl, werd gevraagd :
Als vrouw van deze nobele geleerde, zag je dat zijn kennis, zijn zoektocht naar kennis en zijn onderwijs (van kennis) aan de mensen (tijd) van zijn samenleven met jou wegnam als het hoofd van je huishouden?

Ze antwoordde :
Ik dank je voor de warme gevoelens en ik wil je laten weten dat het zoeken van kennis de Shaykh er niet van weerhield eender welke van zijn familiale verplichtingen na te komen. Het volledig tegenovergestelde was eerder waar. Want hij, moge Allah hem genade schenken, was een voorbeeldig hoofd van een huishouden, die samenwerkte met zijn familie. En geloof me, mijn zoon, hij hielp me vroeger heel veel in de huishoudelijke klusjes, in die mate dat ik me omwille daarvan beschaamd voelde tegenover hem. Zo veel dat op een gegeven moment hij samen met mij de patio aan het kuisen was, waarop ik zei : "O Shaykh, breng mij niet ten schande voor (in het zicht van) de buren. Ze zullen zeggen dat je het werk van je vrouw aan het doen bent."
Hij antwoordde : "Dit is geen schande. Weet je niet dat de Profeet (sallAllâhu 'alayhi wasallam) ten dienste stond van zijn familie?"

[Bron : لقاء مع ام الفضل زوجة الشيخ الألباني رحمه الله Een ontmoeting met Umm al-Fadl, echtgenote van Shaykh]
[Vertaling : ابو معاذ محمد داود]

04-05-2014, 20:54


Ik vind er niks prachtig aan.. Sorry hoor. Mijn pa is ook zo, maar dan met minder kennis.