Bekijk volle/desktop versie : Verandering in je leven...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

01-05-2014, 12:00
Soms dan heb je een moment waarbij je je leven eens onder deloep neemt en denkt ok, ik moet bepaalde dingen anders gaan doen, want dit gaat niet zo langer. En soms loop je tegen bepaalde dingen aan in het dagelijks leven dat je denkt ok, ik moet iets veranderen.

ik ben benieuwd naar welke verandering of veranderingen in jullie leven jullie graag zouden zien. Waarom wil je dat anders hebben? wat houd je tot nu toe tegen om die verandering door te voeren om dingen anders te gaan doen? Denk je dat je de verandering wel ooit zal kunnen doorvoeren en verwezenlijken?

01-05-2014, 12:05


Er is best wel iets wat ik graag wil veranderen, maar dat zou betekenen dat ik anders moet worden. De vraag is of het het allemaal waard zal zijn. Mensen moeten je toch nemen om wie je bent? Waarom kan dat niet binnen de mocro cultuur? Waarom moet je je eigen ik verloochenen ik er bij te horen? Ik ben van mezelf een spring in t veld en best straight to the point, wat me best vaak in de problemen heeft gebracht. Mijn ouders broers en zussen, vrienden kennen mij en accepteren het. Maar mijn schoonfamilie is nogal bekrompen. Ze zijn mijn persoonlijkheid niet gewend. Wat ze weer afreageren op mijn man en mijn man op mij. Hij doet zijn best, maar de druk is soms zo moordend. Ik voel de drang te veranderen voor hem, maar an de andere kant wil ik geen gedwongen verandering. Het moet uit mezelf komen of anders houdt het op.


Sent from my Range Rover, from outer space

01-05-2014, 12:07
Pffffff ik weet niet waar ik moet beginnen met schrijven.....

01-05-2014, 12:07
Nu ik erover nadenk, ik ben best wel kinderlijk opgesteld. Moet me meer naar m'n leeftijd gedragen.. Alleen gaat dat moeilijk of ik verander voor een maand en dan denk ik laaaat maaaar.

01-05-2014, 12:08



Citaat door Monarch:
Nu ik erover nadenk, ik ben best wel kinderlijk opgesteld. Moet me meer naar m'n leeftijd gedragen.. Alleen gaat dat moeilijk of ik verander voor een maand en dan denk ik laaaat maaaar.

Wat is kinderlijk? Hoe definieer je dat?


Sent from my Range Rover, from outer space

01-05-2014, 12:09

Citaat door Neda:
Pffffff ik weet niet waar ik moet beginnen met schrijven.....

Bij t begin mss?
Ik ben een open boek. Het frustreert mensen dat ik geen rekening met hun noden houd


Sent from my Range Rover, from outer space

01-05-2014, 12:09

Citaat door YSME:
Er is best wel iets wat ik graag wil veranderen, maar dat zou betekenen dat ik anders moet worden. De vraag is of het het allemaal waard zal zijn. Mensen moeten je toch nemen om wie je bent? Waarom kan dat niet binnen de mocro cultuur? Waarom moet je je eigen ik verloochenen ik er bij te horen? Ik ben van mezelf een spring in t veld en best straight to the point, wat me best vaak in de problemen heeft gebracht. Mijn ouders broers en zussen, vrienden kennen mij en accepteren het. Maar mijn schoonfamilie is nogal bekrompen. Ze zijn mijn persoonlijkheid niet gewend. Wat ze weer afreageren op mijn man en mijn man op mij. Hij doet zijn best, maar de druk is soms zo moordend. Ik voel de drang te veranderen voor hem, maar an de andere kant wil ik geen gedwongen verandering. Het moet uit mezelf komen of anders houdt het op.


Sent from my Range Rover, from outer space
Marokkanen houden van een strak regime, het voorgesorteerde hokje van wat done is. Alles wat daar niet in past, is voor hun not done, hshoema of ronduit verkeerd. Best wel stom aangezien iets wat gewoon zo hoort, volgens de gewoonte en gebruiken die zo zijn doorgegeven niet perse iets goeds hoeft te zijn. Wat dat betreft zijn marokkanen best star in hun doen en laten. Het lijkt me erg vervelend om in een dergelijk spagaat te verkeren. Is het mogelijk voor jou om een balans erin te vinden? om kleine dingetjes aan te passen, dingetjes, die voor jezelf ook gewoon best anders mogen maar zonder dat je daarbij monddood wordt of een volledig ander persoon en daarmee wat meer in het 'hokje' pas van je schoonfam? Het lijkt me vooral vervelend dat jij via je man dan weer steeds gezeik krijgt...

01-05-2014, 12:10
Yas, blijf gewoon lekker jezelf!
Verandering van je ware persoon zal zo vermoeiend zijn, elke dag moeten vechten tegen je ware ik...

Gewoon lekker jezelf blijven....

01-05-2014, 12:10

Citaat door Neda:
Pffffff ik weet niet waar ik moet beginnen met schrijven.....
zi beddo

Ik heb het vorige keer al gezegd (en milky ook) jij hebt sowieso afgelopen jaar veel verandering ondergaan. In een hele positieve manier en ik denk dat die verandering nog steeds gaande is.

01-05-2014, 12:13

Citaat door maaltje:
Marokkanen houden van een strak regime, het voorgesorteerde hokje van wat done is. Alles wat daar niet in past, is voor hun not done, hshoema of ronduit verkeerd. Best wel stom aangezien iets wat gewoon zo hoort, volgens de gewoonte en gebruiken die zo zijn doorgegeven niet perse iets goeds hoeft te zijn. Wat dat betreft zijn marokkanen best star in hun doen en laten. Het lijkt me erg vervelend om in een dergelijk spagaat te verkeren. Is het mogelijk voor jou om een balans erin te vinden? om kleine dingetjes aan te passen, dingetjes, die voor jezelf ook gewoon best anders mogen maar zonder dat je daarbij monddood wordt of een volledig ander persoon en daarmee wat meer in het 'hokje' pas van je schoonfam? Het lijkt me vooral vervelend dat jij via je man dan weer steeds gezeik krijgt...

Het is jammer dat men biet vanuit islamitisch oogpunt de zaken gaat bekijken. Het zou zoveel schelen. Dat starre denken en doen is mij een doorn in het oog en ik weiger om me als een hypocriet te gedragen. Dat gaat te ver.
Ik heb een keer geprobeerd me aan te passen, maar ik kreeg er nadien een vies gevoel van. Ik hen het toen gelaten. Ik vond het niet de moeite waard. Onlangs is er iets voorgevallen wt mij weer kritisch naar mezelf deed kijken. Ik sta in tweestrijd. Het moet en kan anders, maar hoe


Sent from my Range Rover, from outer space

01-05-2014, 12:14

Citaat door YSME:
Bij t begin mss?
Ik ben een open boek. Het frustreert mensen dat ik geen rekening met hun noden houd


Sent from my Range Rover, from outer space
Ik vind een persoon zoals jou echt leuk!
Ik hou van dat open en lekker jezelf zijn...


Pfffff ik zou heel graag verandering willen in het feit dat ik meer zou durven op emotioneel gebied...
Heb een gigantische muur om mij heen gebouwd die moeilijk af te brokkelen is...
Mijn "vader" is erg ziek en de ene dag denk ik: ik ga hem bezoeken en de andere dag denk ik: NEE NOOIT!

Dus zou zo graag wat meer risico's willen nemen op emotioneel vlak...

Dit was de intro, wil je nu nog meer horen

01-05-2014, 12:15

Citaat door Neda:
Yas, blijf gewoon lekker jezelf!
Verandering van je ware persoon zal zo vermoeiend zijn, elke dag moeten vechten tegen je ware ik...

Gewoon lekker jezelf blijven....

Ik weet het. Ik heb het geprobeerd. Maar het is zo moeilijk. Ik ben ik. Accepteer dat. Maar aan de andere kant is er iemand waar ik rekening mee dien te houden


Sent from my Range Rover, from outer space

01-05-2014, 12:16


Ysme, ik ben ook zo. Mijn eigen familie en schoonfamilie weten dat van mij, maar anderen vatten me soms verkeerd op.
Ik zou niet veranderen als ik jou was. Je bent wie je bent, mensen, en vooral (schoon)familie horen dat te accepteren.

Wel een vraagje, ben je vanaf het begin jezelf geweest bij schoonfamilie?
En waarom vallen ze je man lastig? Ikzelf zou ze ermee confronteren en zeggen dat ze bij mij moeten zijn als er wat is.

Wat ikzelf zou veranderen, is dat ik eindelijk eens ga sporten en wat gezonder ga eten.

01-05-2014, 12:19

Citaat door Neda:
Ik vind een persoon zoals jou echt leuk!
Ik hou van dat open en lekker jezelf zijn...


Pfffff ik zou heel graag verandering willen in het feit dat ik meer zou durven op emotioneel gebied...
Heb een gigantische muur om mij heen gebouwd die moeilijk af te brokkelen is...
Mijn "vader" is erg ziek en de ene dag denk ik: ik ga hem bezoeken en de andere dag denk ik: NEE NOOIT!

Dus zou zo graag wat meer risico's willen nemen op emotioneel vlak...

Dit was de intro, wil je nu nog meer horen
Schat, bezoek hem. Echt, later zal je daar blij mee zijn. Wel natuurlijk op een dag gaan dat je vindt dat je hem moet bezoeken

01-05-2014, 12:19

Citaat door YSME:
Het is jammer dat men biet vanuit islamitisch oogpunt de zaken gaat bekijken. Het zou zoveel schelen. Dat starre denken en doen is mij een doorn in het oog en ik weiger om me als een hypocriet te gedragen. Dat gaat te ver.
Ik heb een keer geprobeerd me aan te passen, maar ik kreeg er nadien een vies gevoel van. Ik hen het toen gelaten. Ik vond het niet de moeite waard. Onlangs is er iets voorgevallen wt mij weer kritisch naar mezelf deed kijken. Ik sta in tweestrijd. Het moet en kan anders, maar hoe


Sent from my Range Rover, from outer space
Klopt, dat is erg jammer, vaak is het vanuit het culturele aspect dat men kijkt. Soms kun je het ze ook niet kwalijk nemen, men weet gewoon niet beter en in andere gevallen wil men gewoon niet anders.
Ik snap je irritatie daarover, heb zelf ook bepaalde dingen dat ik denk: ok, je WEET dat zoiets verkeerd is maar toch hou je het in stand en blijf je stug en star. Nee je moet zeker niet jezelf als hypocriet gaan gedragen, ik bedoel dan zou je denk ik ook niet vrede met jezelf kunnen hebben daarin.

Precies dat vieze gevoel bedoel ik ik zou niet teveel toegeven, wel wat bewegen hun kant op op punten dat jij daarmee kunt leven, maar niet 180 graden draaien dat je 1 ) totaal iemand anders zou worden en 2) niet met jezelf in reine zou kunnen zijn over hoe je je gedraagt.

Khair insha Allah. Als je tips adviezen wil of erover wil praten spychiater doctora maaltje staat tot uwer beschikking

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10