Bekijk volle/desktop versie : Ik ben toch benieuwd naar jullie verhalen... GETROUWD MET EEN BEKEERLING..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

30-04-2014, 11:08
Hey,

ik lees het, hoor het en zie het de laatste tijd overal... Marokkanen die een voorkeur hebben voor een Nederlander. Zowel man als vrouw. Ik moet er zelf niet aan denken, maar zo gek is het eigenlijk niet. Wij zijn geboren en getogen in dit land, de kans dat we verliefd worden op een van hun is dan ook gewoon groter.

Ik vraag me nu niet af wat jullie mening hierover is, maar ik vraag me vooral af.. hoe zijn jullie mt bepaalde zaken om gegaan?

- hoe was de handvraging?

- hoe is de verloving verlopen? Had jij als Marokkaanse man ook die hele "dfo3" voor je nederlandse vrouw? en kreeg jij als Marokkaanse vrouw gewoon al die standaard dingen die een bruid moet krijgen van je Nederlandse man?

- Hoe was je bruiloft?

ik ben eigenlijk geinteresseerder in Marokkaanse vrouwen met een Nederlandse man, want het lijkt dat een Marokkaanse man met een nederlandse vrouw wel oke is.

En o ja, en hoe leven jullie nu? zijn jullie echt een Marokkaans gezinnetje met de islam als basis en Marokko als cultuur? of zijn jullie nu heel erg praktiserend islamitisch? Of staat er gewoon een wijntje op tafel? en had je eigenlijk al gewoon seks met hem voor het huwelijk en ben je alleen maar getrouwd omdat je familie dat zo wilde zien, maar jullie interesseerde het geen fuck?



brand los!

30-04-2014, 11:10


Ik vind het altijd heel mooi om een Marokkaanse vrouw met een bekeerling te zien. En dan hun kinderen, ma sha allah!

30-04-2014, 11:17

Citaat door YSME:
Ik vind het altijd heel mooi om een Marokkaanse vrouw met een bekeerling te zien. En dan hun kinderen, ma sha allah!
ja dat snap ik, maar ik ben toch benieuwd naar de verhalen?

30-04-2014, 11:58
Inderdaad, nu je het zegt. Lijkt me ook leuk om hun verhaal te horen.

30-04-2014, 12:00



Citaat door Tameghnest:
Inderdaad, nu je het zegt. Lijkt me ook leuk om hun verhaal te horen.
ja toch!?

de discussies gaan nooit verder dan "ja moet kunnen, moslim is moslim".... of "nee gatver hollander hoeft van mij niet"

ik ben juist benieuwd naar hoe zo een stel de wedding en alles eromheen ervaren....

natuurlijk zegt je ma de eerste keer niet volmondig ja..... maar hoe pak je zoiets aan?

30-04-2014, 12:05
brn benieuwd

30-04-2014, 12:17
Mijn oom is getrouwd met een Nederlandse bekeerling.. Bruiloft was gewoon op z'n Marokkaans en ze leven ook gewoon met die cultuur, ze heeft zich heel goed aangepast. Hun zoontje wordt islamitisch opgevoed en thuis gaat het er ook zo aan toe. Alleen communicatie is moeilijk tussen haar en dr schoonouders.

30-04-2014, 12:23
Nederlandse vrouwen, die nemen gewoon gehele cultuur van Marokkanen over. Andersom behouden Marokkaanse meiden ook gewoon hun tradities. Met natuurlijke uitzonderlijke gevallen, of als ze beide praktiserend zijn.

30-04-2014, 12:43

Citaat door Jst_s:
Nederlandse vrouwen, die nemen gewoon gehele cultuur van Marokkanen over. Andersom behouden Marokkaanse meiden ook gewoon hun tradities. Met natuurlijke uitzonderlijke gevallen, of als ze beide praktiserend zijn.
nee niet altijd mijn schoonzus heeft niet heel de cultuurgedoe overgenomen.
ze is zichzelf gebleven zelfs nadat ze trouwden.

30-04-2014, 12:54

Citaat door vaderhartje:
nee niet altijd mijn schoonzus heeft niet heel de cultuurgedoe overgenomen.
ze is zichzelf gebleven zelfs nadat ze trouwden.
Ik heb in mijn tekst ook erbij gezet dat er ook uitzonderlijke gevallen zijn.

30-04-2014, 13:06

Citaat door ssweetgirl:
Mijn oom is getrouwd met een Nederlandse bekeerling.. Bruiloft was gewoon op z'n Marokkaans en ze leven ook gewoon met die cultuur, ze heeft zich heel goed aangepast. Hun zoontje wordt islamitisch opgevoed en thuis gaat het er ook zo aan toe. Alleen communicatie is moeilijk tussen haar en dr schoonouders.


Hoe was de bruiloft? hoe ging dat... ging hij haar hand vragen bij dr ouders? had hij dfo3 gedaan? hoe was de bruiloft? hoe was haar hennadag... enz. enz. enz.



Citaat door Jst_s:
Nederlandse vrouwen, die nemen gewoon gehele cultuur van Marokkanen over. Andersom behouden Marokkaanse meiden ook gewoon hun tradities. Met natuurlijke uitzonderlijke gevallen, of als ze beide praktiserend zijn.
Maar ik vraag me af als je met een hollander trouwt...

Doet de Nederlander dit tijdens de verloving
- voor het eten zorgen
- al die cadeautjes (wat ze op die schalen plaatsen zeg maar)

doet hij dat allemaal?


Is de Nederlander bereidt om een bruidsschat van rond de 2,3 of soms 4000 euro te betalen?

zulke dingen vraag ik me echt af....

want meeste als ze bekeren vinden ze dat dát ook allemaal niet kan? :P omdat dit toch iets van onze cultuur is en niet onze religie of nou ja de basis is wel religieus maar het overdrijven ervan daar zijn wij mgharba gwn goed in...

30-04-2014, 23:01

Citaat door Lina_:
Hey,

ik lees het, hoor het en zie het de laatste tijd overal... Marokkanen die een voorkeur hebben voor een Nederlander. Zowel man als vrouw. Ik moet er zelf niet aan denken, maar zo gek is het eigenlijk niet. Wij zijn geboren en getogen in dit land, de kans dat we verliefd worden op een van hun is dan ook gewoon groter.

Ik vraag me nu niet af wat jullie mening hierover is, maar ik vraag me vooral af.. hoe zijn jullie mt bepaalde zaken om gegaan?

- hoe was de handvraging?

- hoe is de verloving verlopen? Had jij als Marokkaanse man ook die hele "dfo3" voor je nederlandse vrouw? en kreeg jij als Marokkaanse vrouw gewoon al die standaard dingen die een bruid moet krijgen van je Nederlandse man?

- Hoe was je bruiloft?

ik ben eigenlijk geinteresseerder in Marokkaanse vrouwen met een Nederlandse man, want het lijkt dat een Marokkaanse man met een nederlandse vrouw wel oke is.

En o ja, en hoe leven jullie nu? zijn jullie echt een Marokkaans gezinnetje met de islam als basis en Marokko als cultuur? of zijn jullie nu heel erg praktiserend islamitisch? Of staat er gewoon een wijntje op tafel? en had je eigenlijk al gewoon seks met hem voor het huwelijk en ben je alleen maar getrouwd omdat je familie dat zo wilde zien, maar jullie interesseerde het geen fuck?



brand los!
Ben ook benieuwd. Up.
Dames, vertel ook ineens of hij serieus was bekeerd of voor de schijn en of hij een bekeerling bleef na de handvraging.

30-04-2014, 23:20



Citaat door Toevallig_:
Ben ook benieuwd. Up.
Dames, vertel ook ineens of hij serieus was bekeerd of voor de schijn en of hij een bekeerling bleef na de handvraging.

Kijk uit. Men kan eventueel takfier doen voor iemand naar aanleiding van jouw vraag. Ik weet niet of je daarvan bewust bent, maar just in case.

30-04-2014, 23:23

Citaat door Flamenca:
Kijk uit. Men kan eventueel takfier doen voor iemand naar aanleiding van jouw vraag. Ik weet niet of je daarvan bewust bent, maar just in case.
Takfier wordt takfier genoemd als het op een moslim gedaan wordt.

30-04-2014, 23:24

Citaat door Toevallig_:
Takfier wordt takfier genoemd als het op een moslim gedaan wordt.
Juist. En dat zou kunnen gebeuren door jouw vraag.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6