Bekijk volle/desktop versie : De zoetheid van het geloof.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

21-04-2014, 00:42
Anas heeft overgeleverd dat de Profeet zei:

'Degene die deze drie eigenschappen heeft, die heeft inderdaad de zoetheid van het geloof geproefd. Degene die van Allah en Zijn boodschapper meer houdt dan alle andere dingen. Degene die van een ander houdt, en hij houdt alleen maar van hem voor Allah's zaak. Degene die het terugkeren naar ongeloof haat zoals het vallen in het vuur'.

(Sahih Bukhari, Boek 2, Hadith 15).

21-04-2014, 00:43


Up. Baraka Allaho fik.

21-04-2014, 00:46
Ooit, toen dit voor mij nog niet het geval was, dacht ik dat ik goed bezig was. Maar ik hield nog van andere dingen meer dan dat ik van Allah en zijn profeet hield. Ookal zij ik tegen mezelf van niet, diep in mijn hart wist ik dat ik nog van deze dunya hield.

Maar nu hamdoulilaah staan zij op nummer één en kan ik zeggen dat ik de zoetheid voor een deel zeker heb mogen proeven en ik smacht alleen maar na meer!

21-04-2014, 00:47

Citaat door An-nahl:
Up. Baraka Allaho fik.
Wa feeki Barak Allah.

21-04-2014, 00:50


Vandaag was er een lid, die hier aankondigde dat het aansporen tot het goede, ahadith verspreiden, woordwisselingen etc. Via fora sterk wordt afgeraden....

21-04-2014, 00:51
Vraag jezelf eens af, of Allah en zijn profeet op nummer één bij je staan.

En wees eerlijk tegen jezelf.

Mocht je beseffen dat Allah en de profeet niet op één staan, dan zou ik als ik jou was er heel gauw wat aan doen.

21-04-2014, 00:52

Citaat door An-nahl:
Vandaag was er een lid, die hier aankondigde dat het aansporen tot het goede, ahadith verspreiden, woordwisselingen etc. Via fora sterk wordt afgeraden....
Wie wat waar wanneer.

Laat es zien.

21-04-2014, 00:54

Citaat door soessiesoussie:
Wie wat waar wanneer.

Laat es zien.

ik pikte het gewoon op. Wat denk je zelf?

21-04-2014, 00:55
Bijpassend.

http://youtu.be/2aeDVAkpMSc

21-04-2014, 00:59

Citaat door An-nahl:
ik pikte het gewoon op. Wat denk je zelf?
Allah ou a3lam, moge Allah ons behoede van het slechte.

Het aansporen tot het goede is in principe de reden waarom ik hier ben.

Het doen van da3wa kan naar mijn mening geen kwaad, mits je intentie daarbij ook goed is.

Het discussiëren op een forum ben ik wel op tegen. Het zorgt alleen maar voor dwaling doordat men uit onwetendheid spreekt.
Hier heb je namelijk geen geleerde mensen die ons leren hoe het wel moet. Daarnaast kan een forum gevaarlijk zijn omdat je in contact komt met het ander geslacht en als je niet oppast kan er zo een band ontstaan, allahu musta3aan.

Daarin tegen zie ik er niets op tegen dat men authentieke ahdaath of aswaar deelt waar men van kan leren.

Allahu a3lam en nogmaals, moge allah ons behoede van het slechte en ons kennis vermeerderen om de juiste daden te verrichten.

21-04-2014, 01:01

Citaat door Nice_princes:
Bijpassend.

http://youtu.be/2aeDVAkpMSc
Lange lezeing ma sha allah!

Barak allahu feek!

21-04-2014, 01:05
Allahoma ameen! Mooi gezegd. Wa Allahu a3lam

22-04-2014, 01:12


Heb je nog meer citaten?

22-04-2014, 01:14

Citaat door soessiesoussie:
Vraag jezelf eens af, of Allah en zijn profeet op nummer één bij je staan.

En wees eerlijk tegen jezelf.

Mocht je beseffen dat Allah en de profeet niet op één staan, dan zou ik als ik jou was er heel gauw wat aan doen.
Dat is een hele goeie vraag!

22-04-2014, 01:14
Abdullah ibn Amr, moge Allah tevreden over hem zijn, heeft de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, horen zeggen, 'Geef mijn boodschap door aan de mensen, al was het maar een zinnetje'. (Sahih Bukhari, Boek 55, Hadith 667).

Deze is nog voor An-nahl

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8