Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse' tiener meisje van 14 jaar doet zich voor als terrorist Ibrahim



Pagina's : [1] 2

14-04-2014, 13:28
Nederlandse' tiener doet zich voor als terrorist
AMSTERDAM -

Een meisje (14) zweet zich peentjes nadat ze zich zondag op Twitter voordeed als terrorist. Het meisje krijgt mogelijk bezoek van de FBI, omdat ze dreigde een vliegtuig van American Airlines op te blazen.

Een printscreen van de conversatie tussen de tiener en luchtvaartmaatschappij American Airlines. Foto: Twitter
Foto: ANP

Het meisje komt volgens The Daily Mail uit Nederland en twitterde vanaf haar account @QueenDemetriax_ naar het account van American Airlines: 'Hallo, mijn naam is Ibrahim en ik kom uit Afghanistan. Ik maak deel uit van Al Qaida en op 1 juni ga ik iets groots doen.' De luchtvaartmaatschappij reageerde op het bericht door terug te tweeten: 'Sarah, we nemen deze bedreigingen uiterst serieus. Je IP adres en verdere details worden doorgestuurd naar de FBI'.
Grapje

Na dit antwoord brak de paniek uit bij Sarah en liet ze de maatschappij weten dat het slechts om een grapje ging. Hoewel ze meerdere excuus-tweets verstuurde, reageerde American Airlines daar niet meer op.

De actie van Sarah bleef niet onopgemerkt. Het antwoord van American Airlines werd meer dan duizend keer geretweet en 30.000 twitteraars sloten zich aan op haar account, dat inmiddels uit de lucht gehaald is.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/22507172/__NL_se_tiener_krijgt_FBI_op_dak__.html

14-04-2014, 13:38


OMG

14-04-2014, 17:02
Twitter-dreigster opgepakt
ROTTERDAM -

Het meisje (14) dat zich zondag op Twitter voordeed als terrorist en dreigde een vliegtuig van American Airlines op te blazen is maandagmiddag opgepakt.

Foto: ANP
Een printscreen van de conversatie tussen de tiener en luchtvaartmaatschappij American Airlines. Foto: Twitter

De politie laat weten dat er een onderzoek loopt.

Het meisje twitterde zondag vanaf haar account @QueenDemetriax_ naar het account van American Airlines: 'Hallo, mijn naam is Ibrahim en ik kom uit Afghanistan. Ik maak deel uit van Al Qaida en op 1 juni ga ik iets groots doen.' De luchtvaartmaatschappij reageerde op het bericht door terug te tweeten: 'Sarah, we nemen deze bedreigingen uiterst serieus. Je IP adres en verdere details worden doorgestuurd naar de FBI'.

Na dit antwoord brak de paniek uit bij Sarah en liet ze de maatschappij weten dat het slechts om een grapje ging. Hoewel ze meerdere excuus-tweets verstuurde, reageerde American Airlines daar niet meer op.

De actie van Sarah bleef niet onopgemerkt. Het antwoord van American Airlines werd meer dan duizend keer geretweet en 30.000 twitteraars sloten zich aan op haar account, dat inmiddels uit de lucht gehaald is.

14-04-2014, 17:03
meteen afvoeren naar Guantanamo en waterboarden met die kreng

14-04-2014, 17:04



14-04-2014, 17:11
Goed voor haar echt goed


14-04-2014, 17:15



14-04-2014, 17:20

Citaat door Abdul_Karim:
Nederlandse zegt in dit geval weinig over de afkomst zoals topic starter wel lijkt aan te nemen en daardoor alle vormen van discussie heeft vergiftigd door er een rassending van te maken.
ga effe in de oceaan spugen wellicht zal deze door jou bitterheid spontaan zoet worden

relax man , report to me you problems


[video=youtube;ywkDBhIHXnA]http://www.youtube.com/watch?v=ywkDBhIHXnA[/video]

14-04-2014, 17:24
Het is nog maar een kind....

14-04-2014, 17:40
'Sarah zag de bui al hangen en probeerde de gemoederen te sussen'
Ik lig gestrekt


14-04-2014, 17:47
Het is nog maar een kind, een pubertje die de gevolgen nog niet kan overzien van een zeer ongepaste grap. Dan krijgt ze door dat haar grap dom was en niet gepast, wil ze zich zelf corrigeren en krijgt ze dit. Terwijl deze maatschappij wel al wist haar naam Shara was en haar meteen heeft nagetrokken. Maar jah zulke grapjes zijn gewoon niet grappig.

14-04-2014, 17:48
De VS noemt zich zelf ''de voorstander van mensenrechten''. Waarom doen ze aan waterboarden en andere martelpraktijken die in strijd zijn met internationale verdragen inzake de mensenrechten?

14-04-2014, 17:49


Naar guantanamo sturen en martelen


Verzonden vanaf mijn iPhone

14-04-2014, 17:50

Citaat door Morrokito:
De VS noemt zich zelf ''de voorstander van mensenrechten''. Waarom doen ze aan waterboarden en andere martelpraktijken die in strijd zijn met internationale verdragen inzake de mensenrechten?
Ik had er nog nooit van gehoord maar dat waterboarden is zoiets onmenselijk gemeens...ik ril daarvan

14-04-2014, 17:52

Citaat door Djeny:
Ik had er nog nooit van gehoord maar dat waterboarden is zoiets onmenselijk gemeens...ik ril daarvan
Je wil niet weten wat voor martelpraktijken - die echter in strijd zijn met geneefse conventies e.d. - die de VS toepast op die gevangen. Daarbij worden ze het recht ontnomen ten aanzien van een eerlijk proces.

Pagina's : [1] 2