Bekijk volle/desktop versie : De Marokkaanse hoofddoek...



Pagina's : [1] 2

13-04-2014, 12:31
Waarom is het in de Marokkaanse cultuur in NL (ondertussen ook in Marokko) zo dat het niet dragen of afdoen van de hoofddoek als de ergste zonde beschouwd wordt...
Er wordt meer neergekeken op een vrouw die geen hoofddoek draagt dan op een vrouw die erger doet.

13-04-2014, 12:32


= een grote grap.

13-04-2014, 12:37
Het is ook gewoon een zonde, hoe je het wendt of keert.

13-04-2014, 12:37
Ik leer hier elke dag wat nieuws. Ik wist niet dat de hoofddoek ook een nationaliteit bezit.

13-04-2014, 12:41



Citaat door Toevallig_:
Waarom is het in de Marokkaanse cultuur in NL (ondertussen ook in Marokko) zo dat het niet dragen of afdoen van de hoofddoek als de ergste zonde beschouwd wordt...
Er wordt meer neergekeken op een vrouw die geen hoofddoek draagt dan op een vrouw die erger doet.
Nou over dat laatste, als ik de reacties van de mannelijke leden hier moet geloven. Zijn het juist de dames met hoofddoek die altijd de grond ingeboord worden, en namen krijgen als doekkie of dweil....

13-04-2014, 12:42

Citaat door maaltje:
Ik leer hier elke dag wat nieuws. Ik wist niet dat de hoofddoek ook een nationaliteit bezit.
Ik weet niet hoe het in Nl zit maar hier kan ik een Marokkaanse of een Turkse bijv. uit duizenden herkennen... Het heeft een nationaliteit gekregen.

13-04-2014, 12:43

Citaat door Toevallig_:
Ik weet niet hoe het in Nl zit maar hier kan ik een Marokkaanse of een Turkse bijv. uit duizenden herkennen... Het heeft een nationaliteit gekregen.
jij hebt een verborgen talent!

13-04-2014, 12:47

Citaat door Just-a-Female:
Het is ook gewoon een zonde, hoe je het wendt of keert.
Dat ontken ik niet. Maar niet de ergste...

Citaat door Just-a-Female:
Nou over dat laatste, als ik de reacties van de mannelijke leden hier moet geloven. Zijn het juist de dames met hoofddoek die altijd de grond ingeboord worden, en namen krijgen als doekkie of dweil....
ze doelen, denk ik, op die piratendoeken of half Iqra' Half Rotana-meiden ofzo...

13-04-2014, 12:48

Citaat door maaltje:
jij hebt een verborgen talent!
Qoellie Toegha The7gadhayi?

13-04-2014, 12:49

Citaat door Toevallig_:
Dat ontken ik niet. Maar niet de ergste...

ze doelen, denk ik, op die piratendoeken of half Iqra' Half Rotana-meiden ofzo...
Allah yehdina

Wie zijn nou de mensen die jij bedoelt eigenlijk?

En het is wel een hele erge zonde als je bewust ervoor kiest het niet te dragen.
Trouwens wij weten niet hoe zwaar zondes wegen. Wij denken soms dat bepaalde zondes maar klein zijn omdat we het vergelijken met andere dingen, terwijl het voor Allah misschien wel tot een hele grote zonde berekend wordt.

13-04-2014, 12:52

Citaat door Toevallig_:
Qoellie Toegha The7gadhayi?
7asha.

13-04-2014, 12:53

Citaat door Toevallig_:
Dat ontken ik niet. Maar niet de ergste...

ze doelen, denk ik, op die piratendoeken of half Iqra' Half Rotana-meiden ofzo... :kweetnie:
Nou nee hoor, dat soort figuren maken daar geen onderscheid in hoor. korshi ghaasen kif kif.

13-04-2014, 12:54



Citaat door Just-a-Female:
Allah yehdina

Wie zijn nou de mensen die jij bedoelt eigenlijk?

En het is wel een hele erge zonde als je bewust ervoor kiest het niet te dragen.
Trouwens wij weten niet hoe zwaar zondes wegen. Wij denken soms dat bepaalde zondes maar klein zijn omdat we het vergelijken met andere dingen, terwijl het voor Allah misschien wel tot een hele grote zonde berekend wordt.
Dus dit.

Dus beter is het om iemand nasi7a te geven op de voorgeschreven manier, Allah jehdina te zeggen en om leiding vragen voor iedereen.

13-04-2014, 12:57

Citaat door maaltje:
Dus dit.

Dus beter is het om iemand nasi7a te geven op de voorgeschreven manier, Allah jehdina te zeggen en om leiding vragen voor iedereen.
Maaltje, kan ik je even pm'en?
Naar aanleiding van je 'vraag maar raak'-topic.

13-04-2014, 13:01

Citaat door Doortje:
Maaltje, kan ik je even pm'en?
Naar aanleiding van je 'vraag maar raak'-topic.
Ja hoor schat, geen enkel probleem. hoef je niet te vragen

Pagina's : [1] 2