Bekijk volle/desktop versie : Wat zou jij doen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

27-02-2005, 09:48
Als je er zeker van bent dat je de ware hebt gevonden, maar zijn ouders accepteren jou niet?

27-02-2005, 10:31



Citaat door lil_angel1986:
Als je er zeker van bent dat je de ware hebt gevonden, maar zijn ouders accepteren jou niet?
Moeilijke situatie. Ik zou het er bij laten, als je schoonouders je niet mogen dan kun je het naar mijn mening wel vergeten...

Of je wilt in een ongelukkige situatie willen leven, als ik tussen die 2 moet kiezen dan laat ik hem liever aan mijn neus voorbij gaan dan dat ik ongelukkig moet leven...

Als je schoonouders tegen het huwelijk zijn dan leef je de rest van je leven (mocht je toch met hem getrouwd zijn) op doornen i.p.v rozen...

Groetjes Iman..

27-02-2005, 10:36
Juist
Maar als je hem dan laat gaan hoe weet je dan of je het wel goed hebt gedaan?
Als je er zeker van bent dat dit de ware is?

27-02-2005, 10:44

Citaat door lil_angel1986:
Juist
Maar als je hem dan laat gaan hoe weet je dan of je het wel goed hebt gedaan?
Als je er zeker van bent dat dit de ware is?
Je moet rationeel kijken naar deze situatie. Het is geen simpel besluit dat je neemt. Je overweegt wat het beste is, je kunt kiezen; Of je "ware" laten gaan óf je trouwt met hem en je leeft in spanning.

En wanneer weet je nou of hij wel de "ware" is, ik geloof daar absoluut niet in. Je hebt verschillende mannen op aarde, ieder met zijn mankementje. Die zogenaamde "ware" kan jou niet garanderen dat je gelukkig zult leven.

En sowieso, als hij de "ware" zou moeten voorstellen. Dan zou alles perfect moeten zijn, of niet? Dan zouden jullie perfect matchen. Dan zouden jullie voorspoed moeten hebben in jullie huwelijk. Maar het begint al fout. Zijn ouders accepteren jou niet, dus dat kan onmogelijk de ware zijn/ zijn geweest.

Een goed begin, is het halve werk...

Een persoon moet zijn leven niet vergooien omdat hij/zij verblind is door liefde. Je moet verder kijken dan je neus lang is. Hoe zal het zijn als jullie kinderen hebben, hoe zouden zijn ouders dan reageren?? Zouden zij de kinderen wel accepteren die hun zoon met een vrouw heeft verwekt die zij niet mogen.

Na alle plus- en minpunten te hebben bekeken zou een mens zich afvragen of dat alles het wel waard is...

27-02-2005, 10:53


Het leven is echt moeilijk

27-02-2005, 10:57

Citaat door lil_angel1986:
Het leven is echt moeilijk
Jazeker meid, life is hard

Het leven is echt voortdurend keuzes maken. Het ergste is dat je nooit te weten zult komen welke keuze de beste zou zijn geweest. Want zodra je een keuze hebt gemaakt, weet je alleen hoe die keuze is die je hebt genomen. En kun je enkel gissen naar "hoe het zou zijn" als je die andere keuze had gemaakt.

Zit je zelf in deze situatie, als ik vragen mag?

27-02-2005, 10:59

Citaat door lil_angel1986:
Als je er zeker van bent dat je de ware hebt gevonden, maar zijn ouders accepteren jou niet?
Als ik niet met mijn Ware trouw, dan hoeft het voor mij niet. Met andere woorden ik blijf vrijgezel als hij voor zijn ouders kiest zeg dat mij genoeg

27-02-2005, 11:02
Ja het is juist mn probleem
Hoe weet ik dat ik de juiste keuze maak?
Ik zit zelf in deze situatie
Maar ik heb echt een goeie jongen
We zijn echt gelukkig samen. Hij is een heel goeie jongen
Hij bid elke dag enz
Ik weet niet wat ik zonder hem zou moeten doen

27-02-2005, 11:03
in die situatie zit ik ook, ben berbers,
maar het meisje wat ik wil is arabisch.
als het aan mij ligt, trouw ik gewoon als de tijd rijp is,
ik heb het er nooit over gehad thuis, maar ik weet niet hoe me moeder zou moeten praten met haar schoondochter.

27-02-2005, 11:05

Citaat door yasmin2:
Als ik niet met mijn Ware trouw, dan hoeft het voor mij niet. Met andere woorden ik blijf vrijgezel als hij voor zijn ouders kiest zeg dat mij genoeg
nee dat is fout, de ware bestaat niet.
het is de juiste persoon die bestaat.
vrijgezel blijven is het domste wat een vrouw kan doen.
je kunt beter trouwen dat is de helft van je geloof + je zult beter leven met je gezinnetje, de juiste man kom je echt wel tegen, als het niet bestemd is kun je er niet om heen,

27-02-2005, 11:05

Citaat door yasmin2:
Als ik niet met mijn Ware trouw, dan hoeft het voor mij niet. Met andere woorden ik blijf vrijgezel als hij voor zijn ouders kiest zeg dat mij genoeg
Ik heb het hier echt moeilijk mee, maar als hij op het punt moet staan om te kiezen wil ik dat hij voor zn ouders kiest. Ik zou er niet mee kunnen leven als hij zo een keuze moet maken
Maarja... ooit gaat het toch gebeuren vrees ik

27-02-2005, 11:07

Citaat door Smooth_Sofyan:
in die situatie zit ik ook, ben berbers,
maar het meisje wat ik wil is arabisch.
als het aan mij ligt, trouw ik gewoon als de tijd rijp is,
ik heb het er nooit over gehad thuis, maar ik weet niet hoe me moeder zou moeten praten met haar schoondochter.
Ja ik vind het echt erg dat er zo een onderscheid wordt gemaakt
Je bent toch beide moslim dus

27-02-2005, 11:07


je mag je ouders niet in de steek laten.

wat zou jij gedaan hebben in zijn plaats? wees eerlijk?

voor een man is het anders, maar bij een vrouw moet je losgelaten worden door je ouders.

27-02-2005, 11:08
als me vader zou zeggen,

zoon doe het niet, dan zal ik het ook niet doen, omdat ik weet dat en erin geloof dat wanneer ik tegen de zin van me ouders inga het lot zich tegen mij kan keren.

27-02-2005, 11:09

Citaat door Smooth_Sofyan:
nee dat is fout, de ware bestaat niet.
het is de juiste persoon die bestaat.
vrijgezel blijven is het domste wat een vrouw kan doen.
je kunt beter trouwen dat is de helft van je geloof + je zult beter leven met je gezinnetje, de juiste man kom je echt wel tegen, als het niet bestemd is kun je er niet om heen,
Ja, ik weet wat het wat trouwen in het geloof inhoud, maar trouwen met iemand waarvan ik niet van zou kunnen houden dat is uitgesloten voor mij.

Pagina's : [1] 2 3 4 5