Bekijk volle/desktop versie : Asscher haalt uit: schoonmaakbedrijf zoekt aandacht



11-04-2014, 18:43
Vicepremier Lodewijk Asscher (PvdA) heeft geen goed woord over voor het Brabantse schoonmaakbedrijf Budget Cleaning dat in een personeelsadvertentie op zoek zegt te zijn naar werknemers van 'Hollandse bodem'.





"Ik denk ook dat het een roep om aandacht van hem is." zei de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad. "Dat het niet is hoe het moet staat voor mij buiten kijf", zei Asscher. "Niet alles wat de klant vraagt is in overeenstemming met de wet en je hebt ook nog een eigen verantwoordelijkheid. Als alle klanten vragen om iets illegaals dan kun je je daar moeilijk achter verschuilen."

Volgens de vicepremier moeten werknemers worden beoordeeld op hun geschiktheid. Het bedrijf van eigenaar Wesley de Laat kwam eerder deze week in het nieuws vanwege de wervingsadvertentie. "Wij zijn een Hollands bedrijf met Nederlandse werknemers", luidde de laatste zin van de advertentie. De Laat zegt zich te baseren op een marktonderzoek onder klanten.


Onderzoek
"Er werd gesproken over een onderzoek onder tienduizend klanten", zei Asscher, die het onderzoek in twijfel trok. "Ik zou dat wel eens willen zien." Asscher zei verder erover nagedacht te hebben De Laat uit te nodigen voor een gesprek. "Ik zie daar toch van af.

11-04-2014, 21:28


Buitenlanders stelen, zijn lastig, doen hun werk niet goed zodra ze in de buurt van Brabant komen. Dat is wat deze ondernemer in feite zegt.


13-04-2014, 08:48
Asscher is klasse.

13-04-2014, 09:00
Ascher, de zelf benoemde 'good guy' van de partij die schijt aan u heeft.

13-04-2014, 09:08



Citaat door onaangepast:
Ascher, de zelf benoemde 'good guy' van de partij die schijt aan u heeft.
Is getekend, ka as kop van het jaar..

13-04-2014, 09:34
Is toch helemaal niet erg, alleen Hollanders aan de schoonmaak

14-04-2014, 10:25
Taz het net of Hollanders niet stellen ik heb genoeg Hollanders stellen op werk vloer lol niet racist overal heb je rot appels


14-04-2014, 11:45

Citaat door _Dramaqueen_:
Is toch helemaal niet erg, alleen Hollanders aan de schoonmaak
Ja als zij schoonmaken mis je zo miljarden en hebben hele continenten er last van .

14-04-2014, 12:03

Citaat door Redactie:
Vicepremier Lodewijk Asscher (PvdA) heeft geen goed woord over voor het Brabantse schoonmaakbedrijf Budget Cleaning dat in een personeelsadvertentie op zoek zegt te zijn naar werknemers van 'Hollandse bodem'.





"Ik denk ook dat het een roep om aandacht van hem is." zei de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad. "Dat het niet is hoe het moet staat voor mij buiten kijf", zei Asscher. "Niet alles wat de klant vraagt is in overeenstemming met de wet en je hebt ook nog een eigen verantwoordelijkheid. Als alle klanten vragen om iets illegaals dan kun je je daar moeilijk achter verschuilen."

Volgens de vicepremier moeten werknemers worden beoordeeld op hun geschiktheid. Het bedrijf van eigenaar Wesley de Laat kwam eerder deze week in het nieuws vanwege de wervingsadvertentie. "Wij zijn een Hollands bedrijf met Nederlandse werknemers", luidde de laatste zin van de advertentie. De Laat zegt zich te baseren op een marktonderzoek onder klanten.


Onderzoek
"Er werd gesproken over een onderzoek onder tienduizend klanten", zei Asscher, die het onderzoek in twijfel trok. "Ik zou dat wel eens willen zien." Asscher zei verder erover nagedacht te hebben De Laat uit te nodigen voor een gesprek. "Ik zie daar toch van af.
Er zouden juist meer bedrijfen een voorbeeld moeten nemen aan dat bedrijf van Wesly , hij laat immers zien dat hij een racist is en probeert zijn nek te redden door de wet erbij te betrekken wat overigens niet goed voor hem zal uitpakken.
Nederland is een racistisch land en men moet daar eens over gaan praten dat het niet langer kan dat nederlandse bedrijfen tegen mensenrechten ingaan aan de hand van hun afkomst kleur en religie.