Bekijk volle/desktop versie : "rainbow qur`ans" (en alle versierde korans) haram!! bewijzen:



10-04-2014, 20:42
De Sahaabie Aboe ad-Dardaae (Radiyallaahoe 'anhoe) zei: "Wanneer jullie jullie Moskeeën decoreren, en jullie Qor'aans versieren, dan zal vernietiging over jullie komen." {Zie "Nawaadir al-Oesoel" door Imaam at-Tirmidhie, 3/256. Een goede Hadieth verklaard door Imaam al-Albaanie in "Sahieh al-Djaami', 585}

Imaam al-Manaawie zei: "Het decoreren van de Moskeeën, en het verfraaien van de Qor'aans is dus verboden, omdat dit het hart bezighoudt, en een afleiding is voor de Khoshoe' [diepe concentratie], de overpeinzing en het contact met Allaah de Verhevene." {Zie "Fayd al-Qadier", 1/367)

10-04-2014, 20:42


Shaykh Al Albaanie heeft gezegd: "De koran is niet voor zoiets neergedaald. De koran is neergedaald als licht en leiding zodat mensen volgens dit boek leven, handelen en niet om te verfraaien!"

Want Allaah zegt in de Quraaan: "En de Boodschapper van allaah (Mohammad) zal zeggen: "O mijn Heer! Mijn Volk heeft deze Koran verzaakt!" [Surah Al-Furqaan; Ayah 30]
Ibn ‘Abaas [RadhiAllahu Anhoe] heeft gezegd: “Jullie gaan er versieringen in aanbrengen zoals de Joden en de Christenen dat gedaan hebben."

[Deze citaten zijn van :"Ashraat-oes-Saa'ah", door Yoesoef Al-Waabil].

10-04-2014, 21:05
Dan moeten we terugvallen op de eerste Quran en dat aanhouden. Goud en zilver. Alles buiten dat om is verfraaien?

12-04-2014, 19:24

Citaat door gkkk:
Dan moeten we terugvallen op de eerste Quran en dat aanhouden. Goud en zilver. Alles buiten dat om is verfraaien?



Nee, juist geen goud en zilver:
De opinie die gevolgd wordt binnen de Shaafi'ie-Madhab is dat het decoreren van de Moskee, zelfs de Ka'bah, met goud of zilver, absoluut Haraam is. En iets anders (dan goud of zilver) is Makroeh [afgekeurd]." {Zie "Fayd al-Qadier", 1/367}

Maar andere kleuren ook niet:
Toen 'Omar ibn al-Khattaab (Radiyallaahoe 'anhoe) opdracht gaf voor de bouw van al-Masdjid an-Nabawie (de Profetische Moskee te Madienah) zei hij: "Geef de mensen een dak tegen de regen, maar pas op dat jullie het rood of geel kleuren, waardoor de mensen verleid worden." {Zie Sahieh al-Boekhaarie, 1/171}

12-04-2014, 19:39



Citaat door 3AbdArrahmaan:
Nee, juist geen goud en zilver:
De opinie die gevolgd wordt binnen de Shaafi'ie-Madhab is dat het decoreren van de Moskee, zelfs de Ka'bah, met goud of zilver, absoluut Haraam is. En iets anders (dan goud of zilver) is Makroeh [afgekeurd]." {Zie "Fayd al-Qadier", 1/367}

Maar andere kleuren ook niet:
Toen 'Omar ibn al-Khattaab (Radiyallaahoe 'anhoe) opdracht gaf voor de bouw van al-Masdjid an-Nabawie (de Profetische Moskee te Madienah) zei hij: "Geef de mensen een dak tegen de regen, maar pas op dat jullie het rood of geel kleuren, waardoor de mensen verleid worden." {Zie Sahieh al-Boekhaarie, 1/171}
Hoe zag de eerste bundelvan de verzen er uit?

12-04-2014, 19:42

Citaat door gkkk:
Hoe zag de eerste bundelvan de verzen er uit?
Ik weet het niet. maar in ieder geval niet versierd lijkt mij

12-04-2014, 19:53
Djazaaki Allahu ghayran. Tegenwoordig zie ik quran's in alle kleuren v/d regenboog, 3azjiebb.

12-04-2014, 20:43

Citaat door 3AbdArrahmaan:
Ik weet het niet. maar in ieder geval niet versierd lijkt mij
Hmm, was die niet van goud en zilver toevallig

Maar jazaka Allahvoor het plaatsen

13-04-2014, 11:11

Citaat door Moschino-:
Djazaaki Allahu ghayran. Tegenwoordig zie ik quran's in alle kleuren v/d regenboog, 3azjiebb.


Wa ijaaki